ضرب المثل

معنی ضرب المثل ﮔﻨﺠﺸﮏ ﺍﻣﺴﺎﻟﯽ ﮔﻨﺠﺸﮏ ﭘﺎﺭﺳﺎﻟﯽ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺭﺩ

مفهوم ضرب المثل ﮔﻨﺠﺸﮏ ﺍﻣﺴﺎﻟﯽ ﮔﻨﺠﺸﮏ ﭘﺎﺭﺳﺎﻟﯽ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺭﺩ

ضرب المثل “گنجشک امسالی گنجشک پارسالی را قبول ندارد” به این معنی است که افراد تازه کار یا بی تجربه اغلب از افراد با تجربه و ماهر انتقاد می کنند یا با اینکه تجربه یاد دانشی ندارد ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺨﺺ ﺑﺎ تجرﺑﻪﺍﯼ ﺭﺍ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﻫﺪ.

تبلیغات

ضرب المثل “گنجشک امسالی گنجشک پارسالی را قبول ندارد” یکی از ضرب المثل‌های معروف فارسی است که به معنای این است که فردی که خودش دانش و تجربه کمی دارد و می‌خواهد به شخصی دیگری آموزش دهد، نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

این ضرب المثل تصویری از یک گنجشک است که می‌خواهد به یک گنجشک دیگر آموزش دهد اما چون خودش تجربه کمی دارد، نمی‌تواند بهترین راه‌حل‌ها و تکنیک‌ها را به او یاد بدهد.

این گفته قدیمی برای تاکید بر اهمیت کسب تجربه و دانش قبل از تلاش در آموزش و راهنمایی دیگران استفاده می‌شود زیرا برای توانایی آموزش و راهنمایی بهترین نتیجه، لازم است فرد خود نیز تجربه و دانش کافی را داشته باشد.

در مورد این ضرب المثل، می‌توان گفت که برای آموزش و راهنمایی مؤثر نیاز است که خودمان به تجربه و دانش کافی دست یابیم. اگر فردی با تجربه و دانش بیشتری می‌خواهیم راهنمایی کنیم، باید ابتدا خودمان تجربه و دانش لازم را کسب کرده و سپس به او کمک کنیم در غیر این صورت، نمی‌توانیم بهترین راه حل‌ها را به او یاد دهیم.

تبلیغات

این ضرب المثل بیان می کند فردی که خود اطلاعات و دانش کمی دارد نمی‌تواند به دیگران آموزش دهد بنابراین این ضرب المثل برای تاکید بر اهمیت تجربه و دانش قبل از تلاش در آموزش و راهنمایی دیگران استفاده می‌شود.

اگر فردی خود اطلاعات و دانش کافی را نداشته باشد نمی‌تواند به دیگران با کیفیت و مؤثر آموزش دهد زیرا برای توانایی آموزش و راهنمایی بهترین نتیجه، لازم است فرد خود نیز تجربه و دانش کافی را داشته باشد.

بنابراین، این ضرب المثل توصیه می‌کند که قبل از تلاش در آموزش دیگران، خودمان به تجربه و دانش کافی دست یابیم و این اهمیت بسیار زیادی برای کسی دارد که قصد او آموزش است.

4/5 - (1 امتیاز)

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا