سبک زندگی

درمان زود انزالی با ورزش

طبق تحقیقات انجمن اورولوژی آمریکا (َAUA)، به طور تقریبی از هر پنج مرد جوان‌تر از ۶۰ سال در آمریکا، ۱ نفر دارای مشکل زود انزالی است. این اعداد برای سایر کشور‌ها نیز می‌تواند قابل تعمیم باشد و به احتمال زیاد در کشور ما، ایران بیشتر است. روش‌های متعددی برای رسیدن به این هدف وجود دارد، اما درمان زود انزالی با ورزش، راحت‌ترین، سالم‌ترین و کم هزینه‌ترین راه است. با تقویت عضلات خاص بدن براحتی می‌توانید این مشکل جنسی را رفع کنید.

ورزش چگونه می‌تواند باعث درمان زود انزالی مردان شود؟

عضلات تحتانی شکم که در قفسه لگن قرار گرفته‌اند، نقش مهمی در عمل رابطه جنسی ایفا می‌کنند. بنابراین طبیعی است که یک فرد با تقویت عملکرد این عضلات کوچک بتواند از انزال زودرس پیشگیری کرده و از رابطه جنسی خود لذت بیشتری ببرد.

طبق مطالعات انجمن ارولوژی اروپا، بر روی ۴۰ مرد که دارای مشکل زودانزالی بلند مدت در طول زندگی خود بودند آزمایش جالبی صورت گرفت؛ این افراد در یک دوره ۱۲ هفته‌ای، حرکات ورزشی متمرکز بر عضلات تحتانی شکم را انجام دادند. سن این مرد‌ها بین ۱۹ تا ۴۶ سال بود. هر فرد موظف بود تمرینات خود را ۳ بار در هفته به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهد. بعد از اتمام این دوره، ۸۲ درصد افراد توانایی انجام رابطه جنسی بدون زودانزالی را پیدا کردند. عملکرد آن‌ها ۶ ماه پس از اتمام آزمایش نیز زیر نظر گرفته شد و نتیجه تغییر چندانی نداشت؛ بنابراین تقویت ماهیچه‌های بالا برنده مقعد که خود از عضلات شرمگاهی دنبالچه‌ای، شرمگاهی راست روده‌ای و تهی‌گاهی دنبالچه‌ای تشکیل شده است، در درمان زود انزالی مردان تاثیر زیادی دارد. در این میان تمرکز بر عضله PC این ماهیچه‌ها مشکل انزال زودرس و نعوظ را همزمان حل می‌کند.

1. درمان زود انزالی با ورزش یوگا

یوگا یک راه بسیار موثر در تقویت و متعادل سازی بافت‌های مختلف بدن است. مسائل جنسی نیز از این قانون مستثنی نیستند؛ بنابراین انجام یوگا، راهی ایمن و بسیار مفید برای درمان زودانزالی با ورزش است. حرکات زیر علاوه بر تقویت عضلات تحتانی شکم، ضعف موجود در رگ‌های مرتبط به دستگاه تناسلی را حل می‌کند و جریان خون ورودی به آن را افزایش می‌دهد.

حرکت اول: ژست کمان – هانوراسانا

حرکت کمان باعث تقویت آلت مردانه می‌شود. این ژست نه تنها در بهبود اختلال نعوظ موثر است، بلکه بافت‌های مرتبط در ارتباط جنسی را تقویت می‌کند. اگر آلت تناسلی نازک و کوچک است، این حرکت به مرور زمان در بزرگ کردن آلت تناسلی می‌تواند موثر واقع شود.

  • صاف و کشیده بر روی شکم بخوابید.
  • نفس عمیقی بکشید و هوا را داخل شش‌ها نگه دارید.
  • سپس، زانو‌های خود را خم کرده و قوزک هر پا را با دستان خود بگیرید.
  • حال، پهنای سینه را بالا آورده و پا‌های خود را کمی باز کنید.
  • این حالت مانند یک کمان کشیده شده است.
  • ۳۰ ثانیه بدن را در حالت کمان کشیده و آماده پرتاب تیر نگه دارید، سپس برای استراحت تیر را رها کرده و به حالت ابتدایی تمرین باز گردید.

حرک دوم: ژست پروانه – کوناسانا

این حرکت پروانه‌ای شکل با ایجاد کشش در داخل ران‌ها و به کارگیری عضلات پایین شکم، عضلات اطراف کلیه‌ها و سایر قسمت‌های تحتانی شکم نقش موثری در پیشگیری از انزال زودرس و افزایش لذت رابطه جنسی خواهد داشت.

  • بر روی زمین بنشینید، زانو‌های خود را طوری خم کنید که کف پا‌ها به یکدیگر بچسبند.
  • با این حرکت فرم حرف انگلیسی برای هر کدام از پا‌ها ایجاد می‌شود.
  • سپس، سعی کنید با کشیدن زانو‌های خود به سمت پایین، با سطح زمین تماس برقرار کنید.
  • در حین این عمل فشار زیادی بر پا‌ها وارد نکنید، هر چه آهسته‌تر مفید تر.‌
  • می‌توانید از یک فرد دیگر بخواهید که با اعمال فشار محسوس، پا‌های شما را به سمت پایین بیاورد.

حرکت سوم: ژست کشش چیموتاناسا

این حرکت کششی بر تمام بافت‌های موجود اطراف آلت تناسلی موثر است، قدرت عضلات تحتانی شکم را افزایش داده و دوام و مدت رابطه جنسی را افزایش می‌دهد. به زبان ساده از اختلال در نعوظ و ایجاد انزال زودرس پیشگیری می‌کند. حفظ کشش و احساس انقباض عضلات در این ژست بسیار مهم است.

  • بر روی زمین بنشینید.
  • هر دو پای خود را در جلوی بدن کشیده نگه دارید.
  • حال تمام هوای موجود در شش‌های خود را بیرون داده و به آرامی به سمت جلو خم شوید و پنجه پا‌ها را با انگشتان دست بگیرید.
  • در این تمرین پا‌ها نباید خم شوند.
  • ۳۰ ثانیه حالت کشش را حفظ کنید، سپس با آرامش به حالت ابتدایی برگردید.

حرکت چهارم: ژست اوتاناسا

این حرکت با نام “خم رو به جلو” نیز شناخته می‌شود. کشش شدید حرکت اوتاناسا به رفع استرس کمک زیادی کرده و با درگیر کردن عضلات پایین شکم و عضلات اطراف سیستم گوارش کمک زیادی به بهبود وضعیت و افزایش قدرت ارگان‌های میانی بدن می‌کند. تمامی موارد گفته شده تاثیر مستقیمی بر کاهش احتمال انزال زودرس دارد.

  • دست‌های خود را بر میانه بدن گذاشته، پا‌ها را هم عرض شانه‌ها باز کرده و بایستید.
  • سپس هوای داخل شش‌ها را بیرون داده و بدون خم کردن کمر، از مقطع مفاصل ران به سمت جلو خم شوید.
  • تمام سعی خود را کنید که بدون خم کردن زانوها، انگشتان دست خود را به زمین بزنید.
  • سعی کنید دست‌ها را حدود ۳۰ ثانیه بر روی زمین نگه دارید، تا کشش ملایمی را تجربه کنید.
  • برای بازگشت به حالت ابتدایی، نفس عمیقی بکشید و بالاتنه را صاف کنید.
  • در حین انجام این حرکت گردن و سر خود را تکان ندهید، آن‌ها را صاف و کشیده نگه داشته و به سمت جلو نگاه کنید.

2. درمان زود انزالی با ورزش کگل

در سال های گذشته، ورزش ها و حرکات کگل یکی از روش‌های بسیار موثر در تضمین سلامت آلت تناسلی بوده است. درمان انزال زودرس و اختلالات نعوظ با استفاده از تمرینات کگل حتمی و اثبات شده است. برای انجام این حرکات باید یک محیط آرام و آرامش بخش را ایجاد کنید، بهتر است کار را با یک تمرین آغاز کرده و به مرور زمان تعداد تمرینات را نیز افزایش دهید. تمرینات کگل برای درمان انزال زودرس مردان شامل منقبض کردن عضلات تحتانی لگن است.

ورزش کگل

3. درمان زود انزالی با شنا سوئدی

روی زمین قرار بگیرید، گردن را در راستای بدن نگه دارید و پنجه‌ دست را دقیقا زیر شانه‌ها روی زمین قرار دهید. برای پایین رفتن پشت خود را صاف نگه دارید و با خم کردن آرنج‌ها درحالی که سر آرنج به سمت پشت اشاره می‌کند، پایین بروید. تا جایی پایین بروید که سینه شما به زمین برسد. بلافاصله آرنج خود را باز کنید و خودتان را به بالا هل دهید تا به نقطه شروع برسید.

اگر بدن شما به اندازه کافی قوی نیست که شنای سوئدی استاندارد را به شکل صحیح انجام دهید، می‌توانید شنای زانو رو زمین را انجام دهید؛ تا زمانی که بدن شما قوی شود و بتوانید حرکت شنای استاندارد را به شکل صحیح اجرا کنید.

چهاردست‌وپا روی زمین قرار بگیرید و گردن را در راستای بدن به صورت صاف نگه‌ دارید. دست‌های خود را به اندازه عرض شانه از هم باز کنید، تا آنجایی که نیم‌تنه و پشت شما صاف شود و خط صافی از شانه‌ها تا زانوها داشته باشید. مطمئن شوید که مچ دست‌تان دقیقا زیر شانه قرار گرفته است.

بازوها باید صاف و قرینه هم باشند. نوک آرنج شما باید به سمت عقب باشد. آرنج‌ها را خم کنید و بدن خود را پایین بیاورد تا جایی که بدن‌تان به زمین نزدیک شود و بازوهای شما موازی با زمین قرار گیرد.

میان تنه خود را طی تمرین سفت نگه دارید. شکم باید تو و پشت صاف باشد. به محض این‌که بازوهای شما موازی با زمین شد، پنجه‌ها را روی زمین فشار دهید و با باز کردن آرنج، خود را بالا بکشید و به موقعیت اولیه خود برگردید. این حرکت را به تعدادی که می‌توانید در ۳ ست انجام دهید.

اگر این حرکت هم برای شما سخت است، حتی می‌توانید ابتدا روی دیوار تمرین شنای سوئدی کنید تا زمانی که بدن‌تان آماده شود.

4. درمان زود انزالی با کشش کشاله ران (Groin stretch)

حتماً شنیده اید که انجام حرکات کششی باعث افزایش انعطاف پذیری شده و بعد از مدتی می توانید حرکاتی که به ذهن تان خطور نمی کرده را هم به راحتی انجام دهید.

تصور نکنید این یک حرکت کششی ساده است با همین حرکت ساده می توانید عضلات داخلی ران هایتان را کشیده و آنها را تقویت کنید. برای انجام حرکت کششی داخل ران ها با توجه به مراحل زیر جلو بروید:

  • راحت روی زمین بنشینید.
  • زانوهای خود را خم کرده و کف پاهایتان را به هم بچسبانید.
  • کف پاهایتان را با دست گرفته و آرنج تان را روی زانوها قرار دهید.
  • کمر خود را صاف نگه داشته و سعی کنید به آرامی زانوهای خود را بالا برده و سپس پایین بیاورید.
  • تا ۲۰ یا ۳۰ بشمارید و سپس پاهایتان را به حالت اولیه حرکت بازگردانید.

نکته: بیش از حد به بدنتان فشار نیاورده و سعی کنید با آرامش و تمرکز این حرکت را انجام دهید.

5. درمان زود انزالی با کرانچ معکوس (Reverse crunch)

همانطور که از اسمش هم مشخص است باید یکی از حرکات ورزشی را به صورت برعکس انجام دهید. اما دقت داشته باشید که برای انجام این حرکت به جای اینکه بالاتنه خود را درگیر کنید باید تمرکز روی پاها بوده و با منقبض کردن پاها بدنتان را به سمت بالا بکشید.

  • روی زمین دراز کشیده و زانوهای خود را بالا بیاورید.
  • زانوهای خود را به حالت ۹۰ درجه درآورده و پاهایتان را بالا بیاورید.
  • حالا با یک بدن خود را بالا کشیده و پاهایتان را داخل شکم جمع کنید.
  • بعد از چند ثانیه بدن خود را به حالت اولیه بازگردانده ولی پاهایتان را روی زمین نگذارید.

تعداد تکرارحرکت کرانچ معکوس را در ۳ ست ۱۵ تا ۲۰ تایی تکرار کنید.

 6. درمان زود انزالی با حرکت لانگر (Lunges)

حرکت لانگز عضلات کلیدی ای را در باسن و لگن تان تقویت می کند که بی ربط به رابطه جنسی تان نخواهد بود و بعد از مدتی عضلات این نواحی را تقویت نموده و شما را به خواسته تان خواهد رساند.

کافی است ابتدا صاف بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید. یکی از پاهای خود را جلو گذاشته و خم کنید. زانوی پای پشتی تان نیز باید خم بوده و تقریباً نزدیک زمین قرار بگیرد.

چند ثانیه در همین حالت مانده و سعی کنید عضلات ران پای خود را در حالت کشیده نگه دارید. سپس پاهایتان را جفت کرده و حرکت را مجدداً تکرار کنید.

تعداد تکراراین حرکت را در ۳ ست با ۱۲ تکرار انجام دهید. حدود ۴ بار در هفته کافی بوده و نیازی نیست بیش از حد به خودتان فشار بیاورید.

7. بدنسازی و وزنه زدن (Bodybuilding and lift)

یکی دیگر از تکنیک ها و ورزشهایی که برای نجات رابطه زناشویی تان می توانید انجام دهید، رفتن سراغ ورزشهایی مثل بدنسازی است که در آن وزنه می زنید و عضله سازی خواهید داشت.

احتمالاً می پرسید وزنه زدن دیگر چه ارتباطی با انزال زودرس دارد! این در حالی است که با عضله سازی و وزنه زدن سطح تستوسترون بدنتان بالا رفته و علاوه بر افزایش میل جنسی می تواند تا حد زیادی جلوی انزال زودرس تان را بگیرد.

اگر هنوز برنامه ورزشی بدنسازی مختص شرایط بدنی تان ندارید، پیشنهاد می کنیم حتماً از مربیان بدنسازی فیتامین راهنمایی بگیرید.

با تقویت عضلات می توانید کنترل بهتری روی ارگاسم تان داشته باشید و رابطه هایتان را تا حداقل ۳ برابر طولانی تر کنید.

8. درمان زود انزالی با تمرین انقباض

یکی دیگر از حرکات ورزشی ای که برای عقب انداختن انزالتان می توانید انجام دهید تمرین انقباض عضلات دستگاه تناسلی است. کافی است عضلات سر آلت را که مسئول عقب انداختن خروج آب است، منقبض کرده و چند بار این تمرین را در طول روز تکرار کنید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

منبع
setarefitaminbeytoote

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن