کسب و کار

ایده برای جذب مشتری فست فود (۱۰ ایده ناب برای مغازه فست فود)

این روزها می‌بینیم که هر کوچه و خیابانی پر شده از کافه، فست فودی و رستوران‌های کوچک و بزرگی که هرکدام به هر نحوی سعی دارند در جذب مشتری با جدیدترین ایده‌ها و خلاقیت‌های نوین، بهترین باشند. با این اوضاع رقابتی و پرچالشی که بین رستوران‌ها و فست فودها وجود داره، طبیعی است که به‌دنبال ایده جذب مشتری فست فود و رستوران برای توسعه و پیشرفت بیشتر باشیم. از پوش نوتیفیکشن‌ها و تبلیغ رستوران گرفته تا وب سرویس ارسال پیامک، طراحی جعبه پیتزا، بسته بندی مواد غذایی و حتی استفاده از کیوسک‌های سفارشگیر لمسی، همگی می‌تونن بخش بزرگی از راهکارهای موثر جهت بازاریابی و جذب مشتری برای فست فودی‌ها و رستوران‌ها باشند.

10 ایده جذب مشتری فست فود و رستوران

خیلی از مشتری‌ها به رستوران‌ها و فست فودهایی جذب می‌شن که از پیشنهادات، تبلیغات ویژه و حتی تجهیزات هوشمند و جدید مثل استند منوی دیجیتال (مثل این عکس پایینی👇) و … استفاده می‌کنند. بعد از راه اندازی فست فود، حتما به‌دنبال پیاده‌سازی ایده ‌های جالب برای جذب مشتری در رستوران و روش های افزایش فروش باشید تا بتونید درنهایت در این بازار رقابتی بدرخشید. یکی از روش های افزایش فروش برای خیلی از رستوران‌ها و فست فودی‌ها اینه که قیمت‌ها رو به‌طور قابل‌توجهی کم کنند. به نظر شما، چرا این ایده خیلی خوب جواب می‌ده؟

معمولا مردم دوست ندارند که برای کافی شاپ یا رستورانی که تا حالا امتحانش نکردن، خیلی پول خرج کنند؛ به‌خاطر همین یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتری فست فود و رستوران اینه که پیشنهادات قابل‌توجهی به‌خصوص با کاهش قیمت‌ها ارائه بدید.

البته دقت داشته باشید که منظور از ارائه پیشنهادات ویژه، فقط قیمت‌های پایین در مواد غذایی نیست؛ بلکه طراحی مناسب بسته‌بندی‌ها و استفاده از فناوری‌های هوشمند مثل کیوسک سفارش گیری غذا، میز هوشمند رستورانی و ایده جذب مشتری فست فود می‌تونن توجه هر مشتری رو به خودش جلب کنند.

یکی از پرطرفدارترین ایده جذب مشتری فست فود و راهکارهای افزایش فروش رستوران اینه که با خرید چند پیتزا، نوشابه رایگان یا یک پیتزای رایگان به مشتری‌ها ارائه بدید؛ اما راه جذب مشتری فقط این نیست! روش‌های جدید و محبوب دیگه‌ای هم وجود دارند که از بهترین و جالب‌ترین‌هاشون برای جذب مشتریان جدید فست فودی و رستوران می‌تونیم بهشون اشاره کنیم.

بازاریابی دیجیتال برای فست فود (مثل عطاویچ)

شاید بشه گفت در حال‌حاضر، بهترین روش جذب مشتری فست فود، بازاریابی دیجیتال از طریق فضای اینترنت است که به شکل بسیار متنوعی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیره؛ به‌عنوان مثال:

  • اپلیکیشن‌ها: استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌های دیجیتال می‌تونه به شکل چشمگیری اسم رستوران‌ و فست ‌فود رو بر سر زبان‌ها بندازه. همچنین، می‌تونید برای سرویس سفارش، ارسال یا ارتباط با مشتریان خود از امکانات اپلیکیشن‌های دیگه برای تبلیغات و بازاریابی رستوران‌تون استفاده کنید. در عین‌حال، استفاده از شیوه‌های سنتی هم می‌تونه موثر باشه؛ مثل پخش کارت ویزیت یا تراکرهای جذاب و مختصر با یک شعار منحصربه‌فرد در محدوده محل کسب‌وکارتون یا با حضور در رستوران.
  • ویدئو و پادکست: از جدیدترین ایده جذب مشتری فست فود می‌تونیم به ویدئوها و پادکست‌هایی اشاره کنیم که این روزها خیلی طرفدار دارند؛ مثلا، استفاده از تیزرهای تبلیغاتی که با خلاقیت و نوآوری ساخته شدن، می‌تونه بسیار موثر باشه.

بسته‌بندی و پکیجینگ جذاب برای غذاهای تکراری (مثل کیوسک برگر)

بهتره اگه بخشی از خدمات رستوران و فست فود شما برای مشتریان خارج از محیط رستوران است، پکیج‌های جذاب با لوگو، نام رستوران و مغازه فست‌ فود ارائه بدید. همچنین، می‌تونید انواع لوازم جانبی مثل بسته‌های ادویه، سس‌های جالب، قاشق چنگال و لیوان‌های غیرپلاستیکی و قابل بازیافت رو به‌عنوان بخشی از تبلیغات و بازاریابی در نظر بگیرید.

تخفیف مناسبتی (مثل پرپروک)

در زمان‌های خاصی از سال و به مناسبت انواع جشن‌ها و مناسبت‌ها، ارائه تخفیفات جذاب یا حتی جوایز به مشتریان باارزش و وفادار، می‌تونه روابط رستوران و فست‌ فودها با این مشتریان رو تقویت کرده و تشویق به استفاده همیشگی از تخفیف‌های ویژه کنه.

به یاد داشته باشید که هدف اصلی از ایده جذب مشتری فست فود، بازاریابی و تبلیغات برای رستوران یا فست‌ فودها، صرفا جذب مشتری جدید نیست، بلکه نگهداری و بازگرداندن مشتریان هم بسیار مهم است؛ بنابراین، استفاده از انواع ترفندها و تکنیک‌های بازاریابی، می‌تونه در این زمینه موثر باشه.

بهترین روش جذب مشتری فست فود، بازاریابی دیجیتال از طریق فضای اینترنت است

طراحی خلاقانه منوی رستوران (مثل دان تان)

استفاده از خلاقیت و ابتکار در طراحی و نمایش منوی غذای رستوران‌ها و فست‌فودها می‌تونه به شکلی جذاب‌تر و مفیدتر، به مشتریان در انتخاب غذا کمک کنه. مثلا اسم چلو کباب سلطانی در منوی رستوران، می‌تونه توجه هر آدم گرسنه‌ای رو به خودش جلب کنه. علاوه‌بر ظاهر جذاب منو، اطلاعات مختلفی از مواد غذایی استفاده شده در هر غذا و حتی فواید تغذیه‌ای غذاها رو می‌تونه به مشتریان معرفی کنه. همچنین، انواع نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های اینترنتی هم می‌تونن در بازاریابی و تبلیغات غذایی به کمک شما بیان که جلوتر به‌طور مفصل راجع‌بهش توضیح می‌دیم.

عکس خوشمزه بگیرید (مثل برگر فکتوری)

برای موفقیت در فضای مجازی و آنلاین، قرار دادن محتوای مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از بهترین انواع این محتواها، تصاویر غذاهای شما هستند.

اهمیت واقعی بودن تصاویر و استفاده از فضای خود رستوران برای گرفتن این تصاویر برای ایجاد اعتماد در مشتریان بسیار بزرگ است. وقتی از غذاها عکس می‌گیرید، با وسواس و دقت عمل کنید و از ایده جذب مشتری فست فود برای عکاسی خلاقانه کمک بگیرید. اگر توانایی ثبت تصاویر زیبا رو ندارید، حتما از کمک یک عکاس حرفه‌ای استفاده کنید.

عکس‌ها باید باکیفیت و جذاب باشند و استفاده از رنگ‌های زیبا نقش مهمی در جلب‌توجه داره. همچنین، می‌تونید تصاویر ترکیبی از چند نوع محصول رو با هم ارائه بدید تا مشتریان احساس کنند که این غذاها با همدیگه سازگاری دارند. به‌عنوان مثال، از یک پیش ‌غذا، یک غذای اصلی مثل چلو کباب سلطانی در کنار کباب پز های تابشی، یک دسر یا نوشیدنی در تصاویر ترکیبی استفاده کنید.

اهمیت واقعی بودن تصاویر و استفاده از فضای خود رستوران

وایفای رایگان (مثل جی کافه)

وای فای رایگان واقعا یکی از روش های جذب مشتری در رستوران‌هاست. شرایط ویژه‌ای رو برای مشتری‌‌ها فراهم می‌کنه تا در حین اقامت خود از اینترنت استفاده کنند و به آسانی ارتباط برقرار کنند یا حتی کارهای خودشون رو انجام بدن. این رویکرد نه‌تنها مشتریان رو جذب می‌کنه، بلکه می‌تونه منجر به افزایش فروش غذا و نوشیدنی در رستوران بشه. از این رویکرد موفقیت‌‌آمیز کافه‌ها برای جذب مشتریان می‌شه الگوبرداری کرد تا رستوران‌ها هم از این فرصت بهره‌مند بشن و محیطی دوستانه و راحت برای مشتریان فراهم کنند.

موسیقی زنده (این یکی رو نمیتونیم مثال بزنیم😅)

موسیقی زنده می‌تونه یکی از نقاط قوت برای جذب مشتریان در کافه‌ها و رستوران‌ها باشه. ارائه موسیقی زنده به مشتریان احساس تجربه‌ منحصربه‌فردی می‌ده و می‌تونه فضا رو زنده و دلنشین کنه. همچنین، این رویدادها می‌تونن ایده جذب مشتری فست فود و تنوع بخشیدن به تجربه‌ مشتریان فعلی باشند.

با داشتن گروه‌های موسیقی ثابت یا چند گروه موسیقی متفاوت که در روزهای خاصی از هفته اجرا می‌کنند، می‌تونید برنامه‌ موسیقی متنوعی رو برای مشتریان ارائه بدید و جذابیت رستوران خودتون رو افزایش بدید. همچنین، جذب هنرمندان و خوانندگان مشهور می‌تونه باعث جلب‌توجه بیشتری بشه و بازاریابی قوی‌تری برای رستوران شما ایجاد کنه.

به هر حال، باید مطمئن بشید که رستوران شما فضای کافی برای برگزاری این رویدادها داره و همچنین باید مجوزها و مقررات مربوط به اجرای موسیقی زنده رو در نظر بگیرید؛ اما اگر شرایط فضای رستوران شما این امکان رو فراهم می‌کنه، قطعا ارائه موسیقی زنده یک ایده بسیار جذاب و موثر است که می‌تونه به رستوران شما کمک کنه تا از رقبا متمایز بشه و مشتریان جدیدی رو به خودش جلب کنه.

بازاریابی دهان‌به‌دهان (مثل ساندویچی فریدون در خیابان نیلوفر)

اگه به‌دنبال ایده جذب مشتری فست فود هستید، از این شیوه از بازاریابی غافل نشید. با دریافت مشاوره بازاریابی و فروش، قطعا روشی مثل بازاریابی دهان‌به‌دهان با استفاده از پتانسیل مشتری‌های فعلی فست فودی یا کافی شاپ شما می‌تونه فوق‌العاده عمل کنه؛ اما منظورمون از بازاریابی دهان به دهان دقیقا چیه؟

این شیوه از بازاریابی به فعال کردن و برانگیختن طبیعی گفتگوهای مشتریان یا مخاطبان شما حول یک محصول، رویداد، برند یا سازمان اشاره داره. درواقع باید به‌دنبال موضوعی قابل بحث باشید که از طریق صحبت کردن و مشتاق کردن مردم به صحبت درباره آن، سر زبان‌ها بیفتید.

استفاده از فناوری‌های هوشمند مثل کیوسک سفارش گیری غذا

شبکه‌‌های اجتماعی (مثل لیتل ایتالی)

یکی دیگه از راهکارهای افزایش فروش رستوران و جذب مشتری، فعالیت در فضای مجازی و آنلاین است. برای جذب مشتری جدید و درنتیجه فروش بیشتر، فرقی نداره که تازه شروع به‌کار کردید یا خیلی وقته، با استفاده از ایده‌های خلاقانه به‌خصوص در صفحه اینستگرام فست فودی یا رستورانتون می‌تونید خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از هر روش بازاریابی دیگه‌ای، دیده بشید؛ بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم برای پیاده سازی ایده جذب مشتری فست فود، قبل از هر چیزی یک صفحه اینستاگرامی یا یک سایت برای معرفی بیشتر راه بندازید.

وب سرویس ارسال پیامک (مثل شیلا)

این سرویس از جدیدترین ایده جذب مشتری فست فود و رستوران، یک سیستم تحت‌وب است که نرم‌افزارهای مختلفی مثل برنامه‌های حسابداری، اتوماسیون، CRM، سیستم‌های امنیتی، نرم‌افزارهای انبارداری، برنامه‌های موبایل و … رو به سامانه پیامکی متصل می‌کنه؛ اما این تکنیک بازاریابی چه سودی برای فست فودی یا رستوران شما داره؟

با این سرویس می‌تونید خیلی راحت و بدون اینکه وارد سامانه پیامکی بشید، پیام‌های مورد نظرتون رو از طریق برنامه نویسی و کدنویسی به‌صورت خودکار ارسال کنید؛ به‌همین شکل، هر کسی رو که بخواهید می‌تونید به سامانه پیامکی خود متصل کنید تا پیامک‌های تبلیغاتی براشون ارسال بشه.

پوش نوتیفیکیشن (مثل اسنپ فود)

استفاده از سرویس پوش نوتیفیکیشن به بازدیدکننده‌های سایت یا کسانی که از برنامه شما استفاده می‌کنند، امکان دریافت پیام‌هایی در بالای مرورگر یا گوشی تلفن همراهشان رو می‌ده. این روش، به شما کمک می‌کنه تا با کاربران به سرعت ارتباط برقرار کنید. اعلان‌های سریع از طریق پوش نوتیفیکیشن، توجه کاربران رو جلب می‌کنه، حتی اگه در اون لحظه در سایت یا اپلیکیشن شما حضور نداشته باشند. همچنین، می‌تونید اطلاعات جدیدی رو در این پیام‌ها ارائه داده و با این کار، تعداد بازدیدهای سایت یا اپلیکیشن خودتون رو افزایش بدید.

البته، پوش نوتیفیکیشن‌ها که ازجمله جدیدترین ایده جذب مشتری فست فود هستند، کاربردهای گسترده‌تری هم دارند که باعث شده این تکنیک رو در لیست جالب‌ترین ایده برای مغازه فست فود قرار بدیم.

برای افزایش فروش فست فود و جذب مشتری، می‌تونید از این سرویس برای ارسال اخبار جذاب، فوری و مهم، ارسال پیشنهادات ویژه تخفیفاتی و مناسبتی برای تبدیل کردن کاربران به مشتری، ارسال آپدیت‌های اپلیکیشن یا سایت، ارسال پست های تبلیغاتی برای جذب ترافیک بیشتر و … استفاده کنید.

فعالیت در فضای مجازی و آنلاین از راهکارهای افزایش فروش رستوران و جذب مشتری

نکات مهمی که برای افزایش فروش رستوران باید بدونید!

برای استفاده از جدیدترین ایده جذب مشتری فست فود که بالاتر معرفی کردیم، چند نکته مهم رو هم باید در نظر داشته باشید تا بتونید با رشد و توسعه رستوران خود، به افزایش فروش فست فود دست پیدا کنید.

این نکات مهم عبارت‌اند از:

  • پیاده‌ سازی برنامه وفادارسازی مشتریان فعلی: برنامه‌های وفاداری به مشتریان فعلی ارائه بدید و تشویقشون کنید تا به‌طور مستمر و اصولی از خدمات شما استفاده کنند. برای مثال، سیستم ثبت امتیاز و تخفیف به مشتریان با وفاداری بالا ارائه بدید.
  • آموزش فردی و سازمانی پرسنل: به پرسنل خود آموزش دهید که چگونه با مشتریان به‌صورت حرفه‌ای و محترمانه برخورد کنند. آموزش فردی و سازمانی می‌تونه به ارتقای تجربه‌ مشتری‌ها کمک کنه و رضایتشون رو افزایش بده.
  • کیفیت خوب غذاها و نوشیدنی‌ها: اطمینان حاصل کنید که غذاها و نوشیدنی‌های ارائه شده با میکسر و مخلوط‌کن باکیفیت و طعم خوب هستند. این کار می‌تونه به تشویق مشتریان به بازگشت مجدد به رستوران شما کمک کنه.
  • طراحی منوی غذایی مناسب با ساعت‌های مختلف روز: منوی غذایی رو براساس ساعات مختلف روز تنظیم کنید تا نیازهای مختلف مشتریان رو برآورده کنید. ارائه وعده‌های صبحانه، ناهار و شام با گزینه‌های متنوع می‌تونه به جذب مشتریان جدید کمک کنه.
  • تبلیغات و بازاریابی: از روش‌های تبلیغاتی مختلف مثل تبلیغات در رسانه‌ها، تبلیغات آنلاین و ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی که از به‌روزترین ایده جذب مشتری فست فود و رستوران هستند، استفاده کنید.
  • ارائه خدمات ارزش افزوده: ارائه خدمات اضافی مانند خدمات پارکینگ رایگان، خدمات ارسال غذا به منازل، بسته‌ بندی جذاب محصولات بیرون‌بر به‌عنوان ایده برای رستوران بیرون‌بر و … می‌تونه جلب‌توجه و رضایت مشتریان رو افزایش بده.

با رعایت این نکات و استفاده از ایده های جالب برای جذب مشتری در رستوران و ایده برای کترینگ، می‌تونید رستوران خودتون رو با موفقیت گسترش داده و تعداد و رضایت مشتریان رو افزایش بدید.

استفاده از کیوسک‌های سفارشگیر لمسی

تصویر یک وب کیوسک سفارشگیر رستورانی. با نصب یک کیوسک سفارشگیر، مشتریان می‌تونند از منوی دیجیتال سفارش خودشون رو تکمیل کنند، به کمک دستگاه پوز یا درگاه بانکی اینترنتی سفارش خودشون رو پرداخت کنند و با مشخص کردن میز خودشون یا دریافت فیش رسید، صرفا غذا رو از سالن کار فست فود تحویل بگیرند. حتی با خرید چند تا از این کیسوک‌ها و نصب‌شون در فود کورت، می‌تونید خیالتون رو از جای نامناسبی که سهم‌تون شده راحت کنید و حتی از زیر بار اجاره‌های سنگین غرفه‌های بَر شونه خالی کنید!

اشتباهات رایج در بازاریابی و جذب مشتری برای رستوران چیه؟

باتوجه‌به این‌که بهترین و موثرترین ایده جذب مشتری فست فود و تکنیک بازاریابی رو معرفی کردیم، لازم می‌دونیم به برخی از رایج‌ترین اشتباهات در این زمینه هم بپردازیم تا بتونید با رعایت و خودداری از این موارد، البته با مشاوره بازاریابی و فروش به رستورانی محبوب در سطح شهر و حتی کشور تبدیل بشید.

ازجمله اشتباهاتی که می‌تونه فروش فست فودی شما رو با چالش مواجه کنه، شامل موارد زیر است:

  • بدون‌شک، دو اصل اساسی مهمان‌نوازی و سرویس مناسب می‌تونن بر جذب مشتریان تأثیر فراوانی داشته باشند. رستورانی که این دو عامل رو به مشتریان خودش ارائه نده، یک اشتباه بزرگ مرتکب شده و به تدریج مشتریان خودش رو از دست می‌ده؛ بنابراین، همواره به مشتریان خود خوش‌آمد بگید و به سفارش دادن یک نوشیدنی لذیذ دعوت کنید.
  • متاسفانه، در صنعت غذا، انتظار بخش جدایی‌ناپذیری از رفتن به رستوران است. انتظار برای دریافت منو، سفارش دادن، ارائه نوشیدنی و غذا، همه می‌تونه برای مشتریان ناراحت‌کننده باشد، البته اگر طولانی بشه. ابتدا، با برقراری ارتباط صمیمانه با مشتریان، متقاعدشون کنیم که در حال ورود به یک رستوران حرفه‌ای هستند. بعد مشتری رو به سفارش دادن یک نوشیدنی یا پیش ‌غذا دعوت کنیم که بلافاصله آماده شود تا انتظار برای آماده شدن غذای اصلی برای مشتریان دل‌نشین‌تر باشد.
  • آیا می‌دونستید که 80 درصد از درآمد شما تنها از 20 درصد مشتریان به دست میاد؟ سعی کنید به مشتریان دائمی خود تخفیفات و خدمات ارزشمندی ارائه بدید که از ایده جذب مشتری فست فود هستند و بالاتر توضیح دادیم. خیلی از رستوران‌ها به این موضوع توجه نمی‌کنند و متأسفانه احتمال از دست دادن مشتری در این شرایط خیلی بالاست.

فعالیت در فضای مجازی و آنلاین از راهکارهای افزایش فروش رستوران و جذب مشتری

کلام پایانی

بعد از راه اندازی فست فود و رستوران، می‌دونیم که جذب مشتری جدید تا چه اندازه می‌تونه پرچالش باشه؛ اما شک نکنید که با جالب‌ترین و جدیدترین ایده جذب مشتری فست فود، خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از قبل می‌تونید به جذب مشتری در فست فود دست پیدا کنید. از طراحی جعبه پیتزا و طرح‌های مختلف بسته بندی مواد غذایی گرفته تا لیوان‌های مخصوص و جعبه دستمال کاغذی‌های دارای برند، حتی استفاده از فناوری‌های هوشمند روز دنیا برای تجهیزات آشپزخانه صنعتی که خیلی سروصدا به پا کردند، استفاده از باربیکیو گازی و ذغالی در فضای باز، همگی می‌تونن از روش‌های افزایش فروش باشند.

حتی می‌تونید با حضور در رستوران، تبلیغ رستوران در شبکه‌‌های اجتماعی و بنرهای خیابانی، ثبت امتیاز و بررسی میانگین امتیازات، به جذب مشتری برای رستوران برسید. البته، تمامی این روش های جذب مشتری برای رستوران و فست فود می‌تونن ایده برای کترینگ یا ایده برای رستوران بیرون بر هم باشند که در کنار سرویس‌دهی فوق‌العاده شما، به درخشش نام رستورانتان هم کمک می‌کنند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا