رپورتاژ آگهی

مشاوره آنلاین با آقای روانشناس

در سال‌های گذشته مشاوره آنلاین روانشناسی مرسوم شده است. این شیوه به مردم کمک می‌کند تا به خدمات مشاوره و روان درمانی به طور آسان و ارزان دسترسی داشته باشند. بسیاری از کسانی که در شهرهای کوچک زندگی می‌کنند ترجیح می‌دهند که با روانشناسی در شهر دیگر جلسه داشته باشند چون نگران حفظ حریم خصوصی خود هستند؛ یا می‌خواهند از متخصصان شهرهای بزرگ مانند تهران برای حل مشکلاتشان کمک بگیرند اما سفر به این شهرها برایشان از نظر وقت و هزینه منطقی نیست. بعضی افراد هنگام حضور در کلینیک روانشناسی احساس خوشایندی ندارند و نمی‌توانند مسائلشان را به سادگی مطرح کنند. در چنین شرایطی مشاوره آنلاین می‌تواند راهکاری مناسب برای موارد یاد شده باشد. در این نوشته شما را با مزایای مشاوره آنلاین آشنا خواهیم کرد و یکی از سایت‌های معتبر روانشناسی در این زمینه را معرفی می‌کنیم.

همه چیز درباره مشاوره آنلاین روانشناسی

شاید تا به حال خواسته باشید از یک مشاور به صورت آنلاین کمک بگیرید اما ندانید از کجا و چگونه باید مشاوره آنلاین گرفت. ما به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

مزایای مشاوره آنلاین

  • هزینهٔ پایین‌تر نسبت به مشاوره حضوری
  • امکان برگزاری جلسات حتی در روزهای تعطیل
  • دسترسی به روانشناسان متخصص سراسر کشور
  • حل مشکل عدم علاقه به حضور در محیط کلینیک
  • افزایش صداقت و راحتی برای بیان مشکلات

در چه مواردی مشاوره آنلاین مفید است؟

کسانی که دچار مشکلات فردی یا اختلالات روان‌شناختی هستند می‌توانند از خدمات مشاوره آنلاین استفاده نمایند. در موارد زیر می‌توانید از مشاوره آنلاین روانشناسی استفاده کنید:

  1. مشاوره خانواده، فرزندپروری و مشکلات کودکان
  2. ازدواج، زناشویی، طلاق و مسائل جنسی
  3. افسردگی، استرس، اضطراب و وسواس
  4. اختلالات شخصیت
  5. مشاوره تحصیلی و شغلی
  6. یادگیری مهارت‌های زندگی، خودشکوفایی و کوچینگ

مشاوره آنلاین به چه صورتی برگزار می‌شود؟

هر سایت و مجموعه‌ای از پلتفرم‌های دلخواه خود برای ارائه خدمات مشاوره آنلاین استفاده می‌کنند. به طور کلی مشاوره آنلاین به سه صورت ارتباط نوشتاری (چت)، تماس صوتی و تماس تصویری انجام می‌شود. بیش‌تر روان‌شناسان ترجیح می‌دهند از سیستم‌های پیام‌رسان عمومی که افراد با آن‌ها آشنایی کافی دارند برای مشاوره استفاده نمایند. معمولاً جلسات مشاوره آنلاین در واتس اپ، تلگرام، اسکایپ یا گوگل میت برگزار می‌شود. این بستگی به شما و روانشناس دارد که کدام سرویس را انتخاب می‌کنید. از طرفی بعضی از سایت‌ها سیستم‌های پیام‌رسان اختصاصی خود را برای ارائه خدمات مشاوره دارند که تجربه ثابت کرده است مردم ترجیح می‌دهند به جای این سیستم‌ها در واتس اپ یا تلگرام مشاوره بگیرند.

اگر محرمانه بودن همه چیز برایتان اهمیت دارد یا هنگام صحبت با روانشناس احساس دلهره و ترس دارید بهتر است ابتدا مشاوره در چت را امتحان کنید ولی اگر مشکلی در ارتباط با مشاور و بیان مشکلات ندارید بهتر است مشاوره تلفنی یا ویدیو کال را انتخاب کنید.

مشاوره روانشناسی

فرآیند مشاوره آنلاین چگونه انجام می‌شود؟

شاید گمان کنید اولین چیز این است که دنبال روانشناس خوب بگردیم اما نه! اولین چیزی که برای داشتن یک مشاوره به آن نیاز دارید این است که خودتان تمایل به حل مشکلات و همکاری با یک متخصص داشته باشید. زمانی پیش روانشناس بروید یا به صورت آنلاین جلسه بگیرید که احساس می‌کنید مشکلی وجود دارد و برای حل این مشکل نیاز به کمک حرفه‌ای است. در چنین شرایطی می‌توانید در جستجوی روان‌شناس باشید چون می‌دانید علت مراجعهٔ شما چیست. پس از یافتن یک درمانگر خوب و پرداخت هزینه، اولین جلسهٔ شما برگزار می‌شود. این جلسه با نام مصاحبه بالینی شناخته می‌شود. در جلسهٔ اول یا جلسهٔ مصاحبه بالینی روان‌درمانگر تلاش می‌کند با پرسش‌هایی که از شما می‌پرسد به شناختی از شما و شرایطتان دست پیدا کند. هم‌چنین شما با بیان مشکلات و مسائلی که در زندگی دارید سرنخ‌های مهمی در اختیار درمانگر می‌گذارید تا بتواند مشکل شما را به درستی شناسایی نماید. با شناسایی مشکل در جلسه نخست امکان درمان اختلال یا ارائه راهکار امکان‌پذیر می‌شود.

چند جلسه لازم است؟

این بستگی به نوع اختلال و شدت مشکل دارد. کسانی که برای مدتی طولانی (از دوران کودکی) درگیر مسائل روحی و روانی هستند معمولاً مشکلات شدیدتری را تجربه می‌کنند. هر اندازه شدت اختلال شدیدتر باشد و زمان دچار شدن به آن بیشتر باشد روند درمان طولانی‌تر خواهد بود. از طرفی تعداد جلساتی که برای افسردگی نیاز است قابل مقایسه با تعداد جلسات وسواس یا اختلال شخصیت نیست. البته این موارد به میزان همکاری شما در روند درمان و روش روان‌درمانی که صورت می‌گیرد نیز بستگی دارد. آن‌چه در این مورد اهمیت دارد صبر و همکاری شماست. هر اندازه همکاری بیشتری در روند درمان داشته باشید سریع‌تر به نتیجه خواهید رسید.

روش‌های روان‌درمانی آنلاین

انتخاب این نوع روان‌درمانی بستگی به نوع اختلال و رویکرد درمانگر دارد. بعضی از اختلالات نیاز به روش‌های درمانی کوتاه مدت مانند درمان شناختی – رفتاری دارند. اما بعضی موارد مانند اختلالات شخصیت باید با روش‌هایی مانند روانکاوی که رویکردی بلندمدت است درمان شود. متخصصان همانند جلسات حضوری از روش‌های زیر برای درمان اختلالات روان‌شناختی بهره‌ می‌گیرند.

  • رفتاردرمانی شناختی (CBT)
  • طرحواره درمانی
  • روانکاوی
  • روان‌درمانی به روش مثبت‌گرا
  • معنا درمانی
  • درمان اگزیستانسیالیسم
  • و …

بهترین روانشناس

بهترین مشاوره آنلاین روانشناسی با آقای روانشناس

اگر به دنبال یک سایت مناسب برای مشاوره آنلاین یا حضوری هستید آقای روان‌شناس یک انتخاب مناسب است. گروه آقای روان‌شناس با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه خدمات مشاوره و روان‌درمانی به صورت آنلاین و حضوری فعالیت می‌کند. هزینه خدمات مشاوره در آقای روانشناس نسبت به دیگر سایت‌ها پایین‌تر است و در ساعات مختلف شبانه‌روز آمادهٔ خدمت‌رسانی هستند. شما می‌توانید برای مسائل گوناگون از متخصصان این مجموعه در واتس اپ، تلگرام یا اسکایپ مشاوره بگیرید. اگر خارج از کشور هستید نیز نگران نباشید می‌توانید از سرویس‌های این مجموعه استفاده کنید.برای استفاده از خدمات تخصصی این مجموعه به بخش مشاوره آنلاین روانشناسی بروید.

مجله روانشناسی

اگر به خواندن مطالب روانشناسی علاقه داشته باشید مجله روانشناسی آقای روان‌شناس یکی از سایت‌های مفید در این حوزه است. در بخش وبلاگ این سایت می‌توانید با نشانه‌ها و راهکارهای درمان اختلالات روانی مانند افسردگی، استرس، اضطراب و … آشنا شوید. هم‌چنین اگر به دنبال داشتن سبک زندگی سالم‌تر یا یادگیری مهارت‌های زندگی باشید این مجله مناسب شماست. نکتهٔ جالب توجه این است که محتوای آقای روانشناس به دو زبان فارسی و انگلیسی (Mr. Psychologist) در دسترس است. متاسفانه این روزها سایت های روانشناسی زرد به صورت قارچی افزایش یافته‌اند این سایت‌ها با انتشار محتوای نادرست و گمراه کننده باعث بروز آسیب‌های جدی می‌شوند و ممکن است سلامت روان مخاطبان را به خطر بیاندازند. از مهم‌ترین مزایای وبلاگ آقای روانشناس انتشار محتوای علمی و معتبر بر اساس رفرنس‌های علمی از جمله DSM 5 است. پس می‌توانید به اعتبار و درستی نوشته‌های این سایت اعتماد کنید.

کلام پایانی

کمک گرفتن از روان‌شناس نشانهٔ ضعف نیست. همان‌طور که برای درمان بیماری‌های جسمانی به پزشک نیاز داریم، برای حل بحران‌های زندگی و رسیدن به آرامش نیز به روانشناسان نیازمندیم. اما همیشه باید در انتخاب خود دقت کافی داشته باشیم و از کسانی کمک بگیریم که مهارت و تخصص کافی در کار درمان دارند. پس به جای کمک گرفتن از روانشناسان زرد اینستاگرامی به دنبال افراد متخصص باشیم.

5/5 - (4 امتیاز)

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا