اینترنت و وب

سئو خارج از صفحه چیست و چرا مهم است؟

اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید و در فضای مجازی فعالیت دارید، احتمالا به خوبی از اهمیت سئو برای افزایش فروش خود آگاه هستید. با سئو و تولید محتوای متنی، رتبه سایت شما را در موتورهای جست و جو بهبود می‌یابد و افراد بیشتری شما را پیدا می‌کنند. هر چه افراد بیشتری با سایت شما آشنا شوند، فروش شما نیز بیشتر می‌شود.

تبلیغات

شاید شما از آن دسته افرادی هستید که سئو سایت خود را آغاز کرده‌اید. مثلا به خوبی مطالب مرتبط را به هم لینک داده‌اید، سرعت سایت شما بالا است، از کلمات کلیدی به خوبی در متن‌های خود استفاده کرده‌اید و … ولی هنوز هم به نتیجه‌ای که می‌خواستید، نرسیده‌اید.

شاید دلیل این امر این باشد که از سئو خارج از صفحه غافل شده‌اید. اما سئو خارجی چیست؟ برای سئو خارجی چه کارهایی باید انجام دهیم؟ اگر با سئو خارجی آشنا نیستید، نگران نباشید! در این مطلب به مفهوم سئو خارجی و عوامل تاثیرگذار در آن می‌پردازیم. پس این مطلب را از دست ندهید!

سئو خارج از صفحه چیست؟

سئوی خارج از صفحه شامل تمام اقداماتی است که خارج از سایت شما هستند و باعث بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جست و جو می‌شوند. این اقدامات مواردی مانند ایجاد بک لینک، فعال بودن در رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ‌نویسی مهمان را شامل می‌شوند.

موتورهای جست و جو هنگام تعیین رتبه یک صفحه فاکتورهای زیادی را می‌سنجند. در حالی که برخی از این عوامل بر اساس محتوا و عملکرد سایت شما است، هم‌چنین گوگل نیز به عوامل خارج از صفحه توجه ویژه‌ای دارد. به همین دلیل سئو خارج از صفحه بسیار ارزشمند است.

تبلیغات

سئو خارجی

به عنوان مثال، تعداد و کیفیت لینک‌‌هایی که به سایت شما اشاره می‌کنند، یکی از فاکتورهای برتر برای رتبه‌بندی در گوگل است. دلیل آن این است که یکی از الگوریتم‌های مهم گوگل در رتبه‌بندی سایت‌ها به کمیت و کیفیت تعداد لینک‌ها توجه ویژه‌ای دارد.

یک استراتژی سئوی خارج از صفحه از تلاش‌های وب‌سایت شما (یعنی سئوی درون صفحه) پشتیبانی می‌کند و برای افزودن اعتبار، ارتباط و اعتماد سایت شما در خارج از سایت شما نیز تلاش می‌کند.

سئو داخل صفحه در مقابل سئوی خارج از صفحه

به زبان ساده، سئوی درون صفحه شامل هر اقدامی است که در داخل وب سایت خود انجام می‌دهید تا بر رتبه شما در موتورهای جست و جو تأثیر بگذارد. از طرف دیگر، سئو خارجی در خارج از وب سایت شما اتفاق می‌افتد. فراموش نکنید که سئو داخلی و خارجی، هر دو به یک اندازه برای به دست آوردن و حفظ رتبه جست و جوی بالا مهم هستند.

چه عواملی در سئو خارجی تاثیر می‌گذارند؟

همانند سئو داخل صفحه، بعضی عوامل مهم هم وجود دارند که بر سئو خارجی تاثیر می‌گذارند. در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

تبلیغات

لینک‌سازی

لینک‌سازی به اقدامی گفته می‌شود که سایت‌های دیگر به سایت شما در مطالب خود لینک می‌دهند. این نشنن‌دهنده این است که سایت شما از اعتبار بالایی برخوردار است.

هر چه تعداد این لینک‌ها بیشتر باشد، رتبه سایت شما در موتورهای جست و جو نیز بالاتر می‌رود. البته گوگل علاوه بر تعداد لینک‌ها به کیفیت این لینک‌ها نیز نگاه می‌کند. مثلا اگر سایتی که ترافیک بالایی دارد، به شما لینک دهد، بسیار بهتر از لینکی است که توسط یک وبلاگ به سایت شما داده می‌شود.

سئو خارجی

در واقع این لینک‌ها همانند ضامن‌هایی هستند که اعتبار شما را تضمین می‌کنند. به دست آوردن لینک‌های خارجی یک استراتژی سئو خارج از صفحه است که باید حتما به آن توجه کنید.

چندین نوع لینک خارجی وجود دارد که به درد سایت شما و بهبود سئو خارج از صفحه شما می‌خورد:

تبلیغات
  • لینک‌های طبیعی: در این حالت در سایت شما به علت این‌که محتواهای باکیفیت و فوق‌العاده‌ای وجود دارد، سایر سایت‌ها از سایت شما به عنوان سایت منبع استفاده می‌کنند و به سایت شما لینک می‌دهند.
  • لینک‌های ساخته‌شده: در این حالت شما با صرف هزینه لینک سایت خود را از طریق اقداماتی مانند انتشار رپورتاژ در سایت‌هایی که ترافیک و رتبه خوبی دارند، قرار می‌دهید.

استفاده از استراتژی‌های کلاه سفید برای به دست آوردن بک لینک بسیار مهم است، زیرا روش‌هایی مانند گذاشتن لینک سایت خود در انجمن‌های آنلاین و بخش‌های نظرات سایت‌های مختلف نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بلکه حتی شاید باعث جریمه سایت شما از طرف گوگل شود.

رسانه‌های اجتماعی

معمولا برندها از جنبه‌های دیگری مانند برندینگ، افزایش فروش و … به رسانه‌های اجتماعی می‌نگرند و آن را جزو بخشی از استراتژی‌ سئو خود به حساب نمی‌آورند. اما رسانه‌های اجتماعی راهی عالی برای به دست آوردن اعتبار دامنه و افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جست و جو است.

وقتی محتوایی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید و ترافیک را به وب‌سایت خود هدایت می‌کنید، به گوگل نشان می‌دهید که از منابع مختلفی ترافیک دریافت می‌کنید. این امر نشان‌دهنده این است که محتوای شما منحصر به‌فرد و کاربردی است و ارزش دارد که به سایر مخاطبان نیز نشان داده شود.

به همین دلیل مهم است که به طور مداوم مخاطبان خود را در رسانه‌های اجتماعی با برند خود درگیر کنید و از آن برای توزیع محتوا استفاده کنید. تعامل بیشتر احتمالا منجر به اشتراک‌گذاری‌ها، بک لینک‌ها و کلیک‌های بیشتر می‌شود که به افزایش اعتبار دامنه سایت شما کمک می‌کند.

برای بهبود سئو خارج از صفحه خود اقدامات دیگری مانند سئو محلی، وبلاگ‌نویسی مهمان و … نیز وجود دارند که برای بهبود سئو سایت شما مهم هستند.

تبلیغات

عوامل سئو خارج از صفحه برای لینک‌سازی

در طول سال‌ها، گوگل و سایر موتورهای جست و جو در مورد پاداش و جریمه سخت‌گیرانه‌تر شده‌اند. در گذشته همه می‌دانستند که لینک‌سازی یک عامل کلیدی رتبه‌بندی است، مردم از انواع استراتژی ها برای دریافت بک لینک استفاده می‌کردند؛ از گذاشتن لینک سایت خود در انجمن‌ها و بخش نظرات سایت‌ها  گرفته تا پرداخت هزینه برای دریافت لینک.

سپس، موتورهای جست و جو هوشیار شدند و شروع به جریمه سایت‌ها برای استفاده از لینک‌های غیراخلاقی یا غیرطبیعی کردند. امروز، در اینجا چیزی است که شما می خواهید هنگام توسعه استراتژی ساخت لینک خود در نظر بگیرید:

  • The number of referring domains: به گفته گوگل، هرچه دامنه‌های بیشتری به سایت شما لینک دهند، سایت شما از اعتبار بالاتری برخوردار خواهد بود.
  • Link authority : داشتن تعدادی زیادی لینک که به سایت شما اشاره دارند، کافی نیست. بلکه این سایت‌ها باید معتبر باشند و ترافیک خوبی هم داشته باشند.
  • Relevance: لینک باید با سایت شما مرتبط باشد.
  • Anchor text: متن خاصی که به وب سایت شما پیوند داده می‌شود و به وب سایت شما اشاره می‌کند، باید توصیفی و مرتبط باشد بدون اینکه غیرطبیعی به نظر برسد.

چگونه لینک طبیعی برای بهبود سئو خارج از صفحه به دست بیاوریم؟

یکی از راه‌های این‌که به صورت طبیعی و بدون صرف هزینه، سایر سایت‌ها به شما لینک دهند، نگارش محتوایی با کیفیت است. در واقع هر چه محتوای شما کامل‌تر، کاربردی‌تر و جالب‌تر باشد، احتمال این‌که سایر سایت‌ها از آن استفاده کنند و به شما لینک دهند، بیشتر است.

هم‌چنین در صورت چنین اقدامی احتمالا مردم بیشتر مطالب شما را به اشتراک می‌گذارند و مثلا لینک آن را در داخل شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند. این امر نشان‌دهنده این است که همانند سئو داخلی، تولید محتوای باکیفیت و سئوشده نقشی مهم را در سئو خارج از صفحه نیز ایفا می‌کند.

سئو خارجی

تبلیغات

اما اگر تخصص و مهارت لازم برای تولید محتوای باکیفیت را ندارید، باید چه کنید؟ بهترین راه‌حل برون‌‌سپاری تولید محتوای متنی سایت خود است. یکی از سایت‌های معتبر و باسابقه در زمینه تولید محتوای متنی، پلتفرم آنلاین ترجمیک است.

ویژگی‌های خدمات تولید محتوا در ترجمیک

ترجمیک سایتی معتبر و معروف در زمینه انجام خدمات زبانی مختلف مانند ترجمه، ترجمه رسمی، ویرایش و تولید محتوا است. این سایت ایرانی سال‌ها تجربه انجام این خدمات را با بالاترین کیفیت را داشته و با برندهای معروفی همکاری کرده است.

بیش از ۱۸هزار مترجم، نویسنده و مترجم به صورت دورکاری با ترجمیک همکاری می‌کنند. این مترجمان و متخصصان هر کدام در یک یا چند زمینه و رشته متخصص هستند. بنابراین در هر زمینه و رشته‌ای که به تولید محتوا نیاز داشته باشید، به راحتی سفارش تولید محتوا سایت خود را به ترجمیک بسپارید تا با به‌صرفه‌ترین هزینه، بالاترین کیفیت را دریافت کنید.

بعضی افراد در هنگام ثبت سفارش تولید محتوا در سایت‌های آنلاین به خاطر مواردی مانند کیفیت و زمان تحویل پروژه نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی دارند. ترجمیک که همواره سعی کرده است که آسان‌ترین و بهترین شرایط را برای مشتریان فراهم کند، چاره‌ای برای ان کار اتخاذ کرده است.

کلیه سفارش‌هایی که به موسسه ترجمیک سپرده می‌شوند، از لحاظ کیفیت و زمان تحویل گارانتی دارند. این بدین معناست که اگر از کیفیت پروژه ناراضی بودید یا این‌که سفارش تولید محتوا شما با تاخیر انجام شد، بخشی یا کل هزینه به شما برگشت داده می‌شود.

تبلیغات

هم‌چنین موسسه ترجمیک به خوبی از این نکته آگاه است که محتوا باید کیفیت بالایی داشته باشد و اصول سئو به خوبی در آن رعایت شده باشد. هم‌چنین این محتوا به هیچ عنوان نباید کپی سایر مطالب موجود در اینترنت باشند. با توجه به این نکات، تیم پایش ترجمیک تمامی سفارش‌های تولید محتوا را بررسی می‌کنند تا سفارش از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

اگر به خدمات تولید محتوا مانند تولیدمحتوای متنی، نگارش متن برای شبکه‌های اجتماعی، تهیه استراتژی محتوایی و … نیاز دارید، با ثبت سفارش تولید محتوا در موسسه ترجمیک، بالاترین کیفیت خدمات را دریافت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا