3 روند پزشکی مجازی و مراقبتهای بهداشتی که نمیتوانید نادیده بگیرید
صنعت مراقبتهای بهداشتی بهطور مداوم در حال تحول است، اما گاهی اوقات بهشدت کند میشود. برای مثال، سلامت از راه دور را در نظر بگیرید. اولین بار در سال 1925 مفهومسازی شد، اما تا سال 2020 و ظهور COVID-19 بود که واقعاً به جریان اصلی تبدیل شد. قرنطینهها، محدودیتهای رفتوآمد و فاصلهگذاری اجتماعی باعث تعطیلی تمام مشاغل غیرضروری شد. صنعت مراقبتهای بهداشتی یکی از معدود استثناها بود، اگرچه ترس از قرار گرفتن در معرض و ابتلا به این بیماری کافی بود تا بسیاری از مردم را از ترک خانههایشان بازدارد. درنتیجه، تقاضا برای خدمات مجازی و پزشکی مجازی برای آسان کردن ارتباط با بیمار، بهشدت افزایش یافت.
به نیاز به خدمات مجازی در حال گسترش است؛ اما در آینده چه چیزی در انتظار پزشکی مجازی است؟ در اینجا 3 پیشبینی برتر آمده است.
روند 1 مراقبتهای بهداشتی: هوش مصنوعی به رشد خود ادامه خواهد داد
طبق پیشبینی اخیر بازار جهانی مراقبتهای بهداشتی ، استفاده از هوش مصنوعی در مراقبتهای بهداشتی تا سال 2025 به بیش از 22 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. در اینجا چند دلیل وجود دارد:
هوش مصنوعی در حال حاضر برای تجزیهوتحلیل تصویر و تشخیص بیماری با میزان موفقیت بالا استفاده میشود. با جمعآوری دادههای بیشتر و هوشمندتر شدن هوش مصنوعی، این به گسترش خود ادامه خواهد داد.
هوش مصنوعی با رونویسی دادهها در طول ویزیت بیمار و همچنین پیمایش سوابق پزشکی از طریق دستورات صوتی، گردش کار اداری و مستندات بالینی را تسهیل میکند.
دستیاران مجازی پرستاری از راه دور برای شرایط پزشکی رایج پشتیبانی میکنند، بهطوری که بیماران دیگر سعی نمیکنند علائم خود را در سایتهایی مانند Google تشخیص دهند.
هوش مصنوعی به کاهش تقلب بیمهای و همچنین خطاهای نسخهای کمک میکند.
این رشد با افزایش تقاضای بیماران برای داروهای شخصیتر، همراه با نیاز به شناسایی راههایی برای کاهش هزینههای مراقبتهای پزشکی تقویت میشود.
روند 2 مراقبتهای بهداشتی: پوشیدنیها بیشتر محبوب میشوند
اقدامات پزشکی بهطور فزایندهای ابزارهای پوشیدنی مانند ساعتهای هوشمند و ردیابهای تناسب اندام و سلامت را برای نظارت از راه دور بیمار تبلیغ میکنند. این نوع دستگاهها به پزشکان کمک میکنند تا اطلاعات پزشکی کلینیک خود را برای نظارت بهتر بر سلامت بیماران خود جمعآوری کنند.
فناوری پوشیدنی همچنین به متخصصان مراقبتهای بهداشتی این توانایی را میدهد که بیماران تحت درمان در خانه را تحت نظر داشته باشند، که میتواند منجر به تشخیص زودتر، تشخیص سریعتر، تشخیص هوشمندتر و نتایج بهتر شود. اگرچه این فناوری برای صنعت مراقبتهای بهداشتی جدید نیست، اما محبوبیت روزافزون آن در بین پزشکان و بیماران به شکلگیری آینده مراقبتهای بهداشتی مجازی بیمار محور کمک خواهد کرد.
روند 3 مراقبتهای بهداشتی: تقاضا برای اینترنت اشیا سر به فلک میکشد
پیشرفتها در روندهای پزشکی مجازی و مراقبتهای بهداشتی، از جمله استفاده از سلامت از راه دور، ادغامهای هوش مصنوعی، و محبوبیت دستگاههای پوشیدنی، همگی یک عامل مشترک در پذیرش آنها دارند: اینترنت.
در پایان روز، دنیا نسبت به دهههای قبل بهصورت دیجیتالی بیشتر متصل است و اینترنت تقریباً همهچیز را بهصورت مجازی متصل و در دسترس قرار میدهد، از جمله مراقبتهای بهداشتی. پزشکی مجازی و ارائه مراقبتهای بهداشتی مجازی بهسادگی بدون اینترنت امکانپذیر نیست.
تعداد فزایندهای از دستگاههای الکترونیکی تولید شده باقابلیت اینترنت وجود دارد که امکان اشتراکگذاری و دسترسی به دادههای بیمار و پزشکی را فراهم میکند، که به سیستمهای مراقبتهای بهداشتی این امکان را میدهد که شبکهای از دستگاههایی را راهاندازی کنند که اطلاعات را جمعآوری و به اشتراک میگذارد. این شبکه که با نام اینترنت اشیا (IoT) نیز شناخته میشود، شامل همهچیز از کامپیوتر و گوشیهای هوشمند گرفته تا ساعتهای هوشمند و ردیابهای تناسب اندام است.
رشد انفجاری اینترنت اشیا با رشد سلامت از راه دور، هوش مصنوعی و ابزارهای پوشیدنی همراه است. کارشناسان پیشبینی میکنند که تا سال 2025، اندازه بازار به رقم حیرتآور 534 میلیارد دلار خواهد رسید، بدون اینکه نشانهای از کاهش سرعت داشته باشد.
سخن پایانی
تأثیر سلامت از راه دور بر صنعت باقیمانده است و اگر پزشکان میخواهند در رقابت باقی بمانند، باید در صدر روندهای نوظهور باقی بماند. استفاده از فناوری در مدیریت کلینیک خود یکی از اولین گامها برای همگام شدن با این روند رو به رشد است. فناوری به کاهش خستگی کارمندان مطب شما و جذب بیمار بیشتر کمک میکند.
برای آشنایی با روشهای مدیریت کلینیک خود، همچنین میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با آژانس تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در ارتباط باشید:
02122644773
02126643064
02126601795
وبسایت:
www.tebmarketing.com
اینستاگرام:
tebmarketing