راهنمای سئو سایت پزشکی و راهکارهای سئو پزشکی
آیا میخواهید سایت پزشکی شما در گوگل رتبه بالاتری داشته باشد؟ آیا به این فکر میکنید که چرا وبسایت پزشکی شما به سئو نیاز دارد؟ آیا سرمایهگذاری در سئوی پزشکی ارزشش را دارد؟ در این مقاله راهنمای سئو سایت پزشکی و استراتژیهایی را که میتوانید برای شروع بهبود رتبه سایت پزشکی خود در موتورهای استفاده کنید را بررسی میکنیم.
اهمیت سئو سایت پزشکی
آیا برای دریافت بیماران جدید در کلینیک پزشکی خود تلاش میکنید؟ بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) یا سئو پزشکی میتواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. سئو سایت پزشکی میتواند تعداد بیماران جدیدی که وبسایت شما را پیدا میکنند و برای رزرو نوبت تماس میگیرند، افزایش دهد.
اما هدایت بیماران جدید به وبسایت شما فقط به سادگی یک ضربه کلیک نیست؛ نکات زیادی برای درک وجود دارد و سخت است که بدانید تلاش خود را کجا متمرکز کنید. از این 5 مرحله برای سئو سایت پزشکی خود استفاده کنید و در بالای نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوید تا در جذب بیماران جدید موفق شوید.
- از کلمات کلیدی مناسب در وبسایت خود استفاده کنید
- محتوای مناسب سئو بنویسید
- تصاویر خود را بهینه کنید
- سئوی محلی خود را بهبود بخشید
- برای وبسایت خود بک لینک دریافت کنید
- مطمئن شوید که وبسایت شما از نظر فنی سالم است
انتخاب کلمات کلیدی سئوی مناسب برای وبسایت پزشکی
وبسایت شما باید برای کلمات کلیدی و عباراتی که بیماران شما جستجو میکنند در گوگل ظاهر شود. این موارد میتواند شامل موارد زیر باشد:
- بیماریهایی که شما درمان میکنید
- روشهای درمانی که انجام میدهید
در اینجا توصیههای ما برای انتخاب کلمات کلیدی سئو مناسب برای وبسایت شما آمده است:
- لیستی از تمام کلمات کلیدی پزشکی که میخواهید هدف قرار دهید تهیه کنید. اگر مطمئن نیستید، تحقیقات رقبا را انجام دهید و به کلمات کلیدی SEO که سایر ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی روی آنها تمرکز دارند نگاه کنید. این میتواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی مناسب برای وبسایت خود را تعیین کنید.
- از ابزاری مانند Google Keyword Planner برای یافتن حجم جستجوی کلمات کلیدی خود استفاده کنید. حجم جستجوی یک کلمه کلیدی نشان میدهد که چند نفر در هر ماه آن کلمه یا عبارت خاص را جستجو میکنند.
- تمام ابزارهای ذکر شده در بالا همچنین میتوانند به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی دیگری را که ممکن است از دست داده باشید را کشف کنید و میتوانید آنها را به لیست خود اضافه کنید.
- رقابت کلمات کلیدی که انتخاب کردهاید را نیز از طریق این ابزار تعیین کنید. توجه به این نکته مهم است که رتبهبندی عباراتی با حجم جستجوی بالا و سطح رقابتی بالا دشوارتر است.
محتوای مناسب سئو بنویسید
محتوای وبسایت شما باید برای بیماران شما نوشته شده و برای گوگل بهینه شود. قبل از شروع تولید محتوای پزشکی به کلمات کلیدی که میخواهید روی آنها تمرکز کنید فکر کنید. افراد هنگام جستجوی این کلمات کلیدی در گوگل به دنبال چه نوع اطلاعات یا توصیههایی هستند؟ هرگز متن را از جای دیگری کپی نکنید. هنگامی که یک صفحه حاوی محتوای تکراری است، این میتواند تأثیر منفی بر سئو سایت پزشکی مراقبتهای بهداشتی شما داشته باشد.
هدرها، عناوین متا و توضیحات متا خود را بهینه کنید
عنوان و توضیحات متا میتواند به افراد و گوگل کمک کند تا مشخص کنند یک صفحه در مورد چیست. عناوین متا و توضیحات شما نیز اولین چیزهایی هستند که مردم در گوگل میبینند، بنابراین باید منحصر به فرد باشند و کلمه کلیدی مورد نظر شما را در بر گیرند.
لینکهایی به صفحات دیگر اضافه کنید
پیوند دادن به محتوای وبسایت شما میتواند به بازدیدکنندگان وبسایت شما و گوگل کمک کند تا صفحات دیگر شما را پیدا کنند. همچنین میتواند به گوگل کمک کند تا سلسله مراتب محتوای شما را تعیین کند. هنگامی که یک صفحه دارای تعداد زیادی لینک است که به آن اشاره میکنند، گوگل به احتمال زیاد آن را به عنوان یک صفحه با ارزش طبقه بندی میکند.
تصاویر وبسایت خود را بهینه کنید
تصاویر خود را فشرده کنید زیرا این کار میتواند سرعت وبسایت شما را افزایش دهد که عاملی است که گوگل به آن توجه زیادی دارد. همچنین شرح تصاویر یا کپشنهای زیرنویسهای مرتبط را اضافه کنید زیرا Google اطلاعاتی را از آنها استخراج میکند تا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه یک تصویر نشان میدهد درک کند.
برای وبسایت خود بک لینک دریافت کنید
بک لینک پیوندی از یک وبسایت دیگر به وبسایت شما است. ایمن سازی حجم مناسبی از لینکها از وبسایتهای با کیفیت بالا و مرتبط میتواند به گوگل نشان دهد که وبسایت شما معتبر است و شایستگی رتبه خوب در نتایج جستجو را دارد.
تجربه کاربری برای سئو مهم است
بهبود تجربه کاربری وبسایت شما کاری است که باید برای بیماران خود و همچنین برای استراتژی سئوی پزشکی خود انجام دهید. وبسایت شما باید:
- سریع باش
- ایمن باشید
- برای موبایل بهینه شود
- ساختار ناوبری واضحی داشته باشید
گوگل فقط میخواهد با وبسایتهایی با کیفیت بالا به جستجوگران خود خدمات ارائه دهد. با اطمینان از اینکه وبسایت شما از نظر فنی سالم است، احتمال رتبه بندی صفحات شما توسط گوگل در نتایج جستجو را افزایش میدهید.
سایت به راحتی قابل خزیدن باشد
اصطلاح قابلیت خزیدن توضیح میدهد که چگونه یک موتور جستجو میتواند در تمام صفحات سایت شما حرکت کند و محتوای متنی شما را بخزد؛ یعنی:
- معماری سایت شما باید منطقی و آسان باشد
- صفحات داخلی و مقالات وبلاگ باید به هم مرتبط باشند
- هیچ یک از لینکهای شما نباید خراب باشد
یکی دیگر از بخشهای مهم بهبود خزیدن، داشتن ساختار URL مناسب است. این شامل:
- استفاده از کلمات واقعی، نه آدرسهای IP یا اعداد باینری
- عدم تغییر URL های قدیمی (این کار باعث شکسته شدن لینکها میشود)
- تاریخ برای مقالات و پستهای وبلاگ
- استفاده از کلمات کلیدی
- استفاده از عناوین عمومی و توصیفی به جای عناوین خاص
سخن پایانی
با دیجیتالی شدن جهان، بیماران برای جستجوی اطلاعات پزشکی، خدمات بیمارستانی و سایر موارد، وبسایتهای پزشکی را انتخاب میکنند. چه در حال اداره یک کلینیک کوچک یا یک موسسه پزشکی باشید، اگر نتوانید وبسایت خود را در نتایج جستجو به نمایش بگذارید، در این رقابت شکست خواهید خورد.
برای جلوگیری از آن، باید از سئو سایت پزشکی استفاده کنید و میتوانید از متخصصین ما در طب مارکتینگ نیز کمک بگیرید. همچنین میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با آژانس تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در ارتباط باشید:
02122644773
02126643064
02126601795
وبسایت:
www.tebmarketing.com
اینستاگرام:
tebmarketing