روابط عاطفی

حق طلاق بهتر است یا مهریه! ✔️مزایا و معایب دادن حق طلاق

همانطور که میدانید مهریه حق قانونی و شرعی زن می باشد که در هر صورت به آن تعلق می گیرد مگر آنکه زن خودش مهریه اش را بخشیده و یا در زمان عقد آن را طلب کرده باشد، به طور کلی باید بیان نمود که مهریه زن به دو دسته مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه تقسیم می شود که عندالمطالبه به معنی طلب مهریه توسط زن در هر زمانی که بخواهد اما عندالاستطاعه به معنی پرداخت مهریه زن در هر زمانی که شوهر استطاعت پرداخت مهریه را داشته باشد، حال زمانی نیز وجود دارد که زوجه در قبال حق طلاق مهریه اش را به همسرش می بخشد، در اینصورت بهتر است بگوییم به دلیل اینکه مهریه هزینه بالایی را شامل می شود و اصولا توان پرداخت یکجا برای زوج امکان پذیر نمی باشد، همچنین به دلیل اینکه حق طلاق با مرد است و تا زمانی که مرد نخواهد زن نمی تواند طلاق بگیرد، زن و مرد توافق می کنند در صورت بخشیدن مهریه زن حق طلاق را از مرد اخذ کند.

مقاله به تحریر درآمده ما نیز با موضوع حق طلاق بهتر است یا مهریه! همراه است، در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بیشتر این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم، همچنین چنانچه در شهر تهران زندگی می کنید و به دنبال ستادن حق طلاق خود می باشید در این راه به یک وکیل خبره نیاز دارید شما می توانید با مراجعه به بهترین وکیل طلاق در تهران مراجعه کرده و با اخذ وکالت ایشان با خیال آسوده مسائل طلاقتان را به ایشان بسپارید و به راحتی حق طلاق خود را از شوهرتان طلب کنید.

مزایا و معایب دادن حق طلاق به زن!

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی معایب دادن حق طلاق به زن بپردازیم ابتدا بهتر است کمی با این موضوع آشنا شویم، طبق قانون همانطور که تقریبا همه ما با این موضوع آشنایی داریم حق طلاق با مرد می باشد و چنانچه زنی قصد داشته باشد این حق را اذعان خود کند می بایست به دادگاه مراجعه کرده و دادخواست حق طلاق بدهد، حق طلاق در واقع به معنی پرداخت حقوق زن از جمله مهریه و نفقه و … می باشد و مرد می تواند در هر زمان که بخواهد این حقوق را به زوجه داده و آن را طلاق دهد.

در برخی موارد نیز شاهد بودیم که مرد با حکم عقلش این حق را  به زن می دهد تا در صورت شرایط خاص بتوانند از این حق استفاده کنند. اما در مواردی نیز وجود که زن خودش می تواند درخواست حق طلاق دهد و این حق را اخذ کند این تحت شرایط خاصی مانند عقیم بودن و مرد و یا اعتیاد مرد امکان پذیر می باشد. چنانچه قصد دارید حق طلاق خود را اخذ کنید به یک وکیل خبره و ماهر نیاز دارید تا شما را در زمینه طلاق، حق طلاق و مهریه و نفقه تان در صورت گرفتن حق طلاق آشنا کند می توانید به بهترین وکیل طلاق در کرج مراجعه کنید، این وکلا به مشاوره های حضوری و غیر حضوری با تخصص و تجربه کاری در این زمینه می توانند کمک شایانی به شما عزیزان باشند. اما نکته ای که در موضوع حق طلاق به زن حاضر می باشد قانون طلاق در ایران است که با مورد معایب دادن حق طلاق به زن! ذکر می کند. در ادامه با مزایا و معایب دادن حق طلاق به زن آشنا می شویم.

معایب دادن حق طلاق به زن:

  1. نداشتن اطلاعات کافی در باب حدود وکالت حق طلاق: یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از دادن حق طلاق پیش آید نداشتن آگاهی کافی مرد درباره این موضوع است، در واقع هنگامی که حق طلاق به زن داده می شود می تواند در هر زمان که بخواهد با اعطای وکالت یک وکیل به دادگاه مراجعه کرده و درخواست طلاق توافقی نماید. به همین منظور لازم است مردان اطلاعات کافی را درباره این موضوع دانسته تا بعدا دچار مشکلاتی از این قبیل نشوند. اما گاهی نیز مشکلات دادن حق طلاق میتواند آگاهی نداشتن زن در موضوع حق طلاق باشد، مرد نیز می تواند در وکالت طلاق ذکر کند که زن مهریه و نفقه و یا فرزندان خود را به مرد ببخشد تا بتواند حق طلاق را اخذ کند.
  2. روحیه سریع التاثر بانوان و اقدام فوری آن ها برای طلاق:  بنابر گفته برخی از روانشناس ها و حقوقدان ها زنان روحیه لطیف تر و حساس تری نسبت به آقایان دارند و احتمال اینکه بعد از گرفتن حق طلاق به سراغ آنها می آید زود رنجی می باشد این مورد به این معنی می باشد که ممکن است با کوچکترین مشکل اقدام به استفاده از حق طلاق کند.
  3. معتبر بودن حق طلاق در صورت بازگشت به شوهر:  این نکته را نیز بدانید یکی از مشکلات دادن حق طلاق به زن این می باشد که زوجه می تواند بیش از یکبار از حق طلاقش استفاده کند. یا به طور دیگر بهتر است بدین گونه بیان نمود که  اگر زنی از شوهرش جدا شده باشد و دوباره با هم مزدوج شده باشند در صورت بروز مشکل زن نیز می تواند از حق طلاقش استفاده کند مگر در صورتی که در حق طلاق به این نکته که زن فقط یکبار می تواند از این حق استفاده کند اشاره شده باشد.

مزایای دادن حق طلاق به زن:

کوتاه کردن پروسه طلاق: یکی از بزرگترین مزایای حق طلاق  کوتاه کردن پروسه طلاق می باشد، زن باداشتن وکالت در طلاق می تواند در کوتاه کردن مراحل رسیدگی به پرونده طلاقش همچنین بدون حضور مرد با کمک وکیل طلاق، به صورت توافقی طلاق خود را ثبت کند.

طلاق گرفتن در هر زمان که بخواهد: زن با داشتن حق طلاق می تواند در هر زمان که بخواهد درخواست طلاق دهد بدون آنکه به وجود مرد نیاز داشته باشد، حتی زن می تواند بعد از طلاق در صورت رجوع دوباره به مرد دوباره از این حق طلاق استفاده نماید،‌اما نکته جالب اینجاست که این مورد فقط در صورتی وجود دارد که این نکته در حق طلاق ذکر شده باشد.

معایب دادن حق طلاق به زن!

قانون جدید حق طلاق!

همانطور که در متن بالا نیز به آن اشاره شد حق طلاق با مرد است و فقط در شرایط خاص و یا با خواسته خود مرد به زن داده می شود، اما نکته ای که در اینجا قابل توجه میباشد قانون جدید حق طلاق! است، در این قانون صراحتا ذکر شده است که زن نیز میتواند حقوق قانونی خود اعم از حقوق مالی و غیر مالی مطالبه کند اما این فعل فقط در زمانی میسر می باشد که زوجه یکایک حقوق مالی و غیر مالی اش ازجمله مهریه،نفقه، اجرت المثل ، نحله، حضانت فرزند را به شوهرش نبخشیده باشد. همچنین در قانون جدید حق طلاق اگر مردی به طور قانونی حق طلاق را به زنش داده باشد و آن را نیز ثبت کرده باشد به هیچ وجه نمی تواند وکالت طلاق را از زوجه پس بگیرد این نیز به این دلیل می باشد که وکالت در طلاق بلاعزل می باشد.

نکته دیگری که در موضوع قانون جدید حق طلاق وجود دارد ثبت شدن حق طلاق در دفاتر اسناد رسمی می باشد، چنانچه این حقوق ثبت نشود، در هیچ دفتر قانونی صلاحیت نداشته و یا به طور واضح تر می توان گفت در صورت ثبت نشدن حق طلاق زن نمی تواند برای طلاق خود به دادگاه مراجعه کند، بنابراین چنانچه قصد اخذ وکالت طلاق از زوج را دارید لازم است  به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید.

مطلب دیگری که با موضوع قانون جدید حق طلاق همراه می باشد، طلاق از طرف مرد است، باید به این موضوع اشراف کامل داشته باشید که دادن وکالت طلاق به زن ساقط شدن مرد از حق طلاق نیست بلکه به  معنی انجام کار های طلاق با وکالت از مرد است، زن می تواند با این وکالت نامه تمامی کار های طلاق را بدون حضور مرد و با مراجعه به یک وکیل انجام دهد.

حق طلاق بهتر است یا مهریه!

من حیث المجموع  در جواب حق طلاق بهتر است یا مهریه! باید  گفت مهریه حق قانونی زن می باشد و می تواند در هر زمان که بخواهد آن را مطالبه کند و هیچ گونه اجباری برای بخشیدن آن نمی باشد، پس اگر زنی بخواهد حق طلاق را از مرد طلب کند هیچ قسری برای بخشیدن مهریه اش نیست مگر آنکه  زن و مرد خودشان توافق کنند که در صورت بخشش مهریه حق طلاق را اذعان خود کند.

همچنین بهتر است این نکته را بدانید که گرفتن حق طلاق زن به معنی زایل شدن مرد از حق طلاق است، همانطور که زن میتواند هر موقع که بخواهد بدون مرد با کمک وکیل طلاقش را بگیرد مرد نیز می تواند بدون حضور زن درخواست طلاق داده و با پرداخت تمامی حقوق زن طلاقش دهد.

طلاق توافقی بهتر است یا حق طلاق؟

طلاق توافقی بهتر است یا حق طلاق؟

قبل از مقایسه طلاق توافقی بهتر است یا حق طلاق؟ ابتدا بهتر است با معنی این دو آشنا شویم طلاق توافقی در واقع به طلاقی گفته می شود که زوجین بر سر تمام موضوعات از جمله حضانت فرزند، مهریه، نفقه، اجرت المثل، جهیزیه، زمان دیدن فرزندان با هم توافق می کنند و چنانچه توافق آنها موفقیت آمیز باشد باید به دادگاه مراجعه کرده و روند پیگیری پرونده را پیش بگیرند، اما حق طلاق به معنی گرفتن وکالت نامه در طلاق است که زن می تواند آن را از مرد گرفته و بدون حضور زوج به مراحل طلاق با حضور وکیل رسیدگی کند.

حال که با معنی طلاق توافقی و حق طلاق آشنا شدیم باید به این سوال پاسخ دهیم طلاق توافقی بهتر است یا حق طلاق؟ باید گفت نکته ای که در هر دو موضوع اهمیت دارد حضور وکیل است،‌در دو مورد حضور وکیل بسیار تاثیر گذار می باشد. داشتن وکیل در طلاق توافقی و یا وکالت نامه در طلاق می تواند باعث سهولت در انجام کارهای طلاق شود، خانم با اعطای وکالت وکیل طلاق می تواند بدون حضور مرد تمامی فعل های طلاق را پیگیری کند. اما به طور کلی باید بیان کرد که تفاوت های زیادی میان این دو روش طلاق وجود دارد و به درستی نمی توان بیان کرد کدام گزینه بهتر است، همچنین روند پیگیری پرونده ها در دادگاه باهم متفاوت می باشد. اما اگر بخواهیم از نظر زمانبندی آن دو را باهم مقایسه کنیم طلاق از طریق گرفتن وکالت زمان کمتری را صرف می کند.

نطق انتهایی

مقاله حق طلاق بهتر است یا مهریه! به پایان رسید در این مقاله با موضوع طلاق توافقی بهتر است یا حق طلاق؟، قانون جدید حق طلاق!،معایب دادن حق طلاق به زن! آشنا شدیم، همچنین ذکر کردیم که دادن حق طلاق به زن به منظور سلب این حق از مرد نیست و حتی زوج می تواند در هر زمان که بخواهد با دادن حق و حقوق زن آن را طلاق دهد، تشکر که تا آخر این مطالب همراه ما بوده و مقاله ما را برای مطالعه انتخاب کردید، از اینکه وقت گرانقدر خود را در اختیار ما قرار دادید کمال قدردانی را نیز دار.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا