زود انزالی

درمان زود انزالی با قرص سرترالین

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به روش درمان زود انزالی با قرص سرترالین میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آیا سرترالین برای درمان انزال زودرس مؤثر است؟

سرترالین (SSRI) داروی ضد افسردگی است که علاوه بر درمان افسردگی، برای درمان زود انزالی نیز به کار می‌رود. زود انزالی از هر سه مرد بین 18 تا 59 سال یکی را تحت تأثیر قرار می‌دهد (PE) و شرایطی است که در آن مرد هنگام رابطه خیلی زود به مرحله انزال می‌رسد. این عارضه گزینه‌های درمانی از قبیل رفتار درمانی و مشاوره و مصرف داروهای موضعی و خوراکی دارد.

سرترالین یکی از داروهایی است که معمولاً به درمان انزال زودرس (PE) کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد سرترالین اگرچه با برخی عوارض جانبی همراه است؛ اما اگر در کنار درمان‌های رفتاری یا روانی استفاده شود برای درمان زود انزالی مؤثر واقع میشود.

تعریف و علل زود انزالی

PE یا همان زود انزالی بیماری نسبتاً شایعی است که در آن فرد با تحریک جنسی بسیار کم سریع به مرحله انزال می‌رسد. این امر اغلب منجر به عدم انجام درست روابط جنسی می‌شود. زود انزالی به دلایل روانشناختی و مختلفی از جمله موارد زیر رخ می‌دهد:

  • مشکلات پروستات
  • شرایط تیروئید
  • استفاده از برخی داروها
  • افسردگی
  • فشار روحی
  • مشکلات رابطه
  • اضطراب در مورد رابطه جنسی
  • خود ارضایی
  • تجارب بد از رابطه جنسی
  • الگوهای غلط حین رابطه جنسی
  • آلت تناسلی حساس

تعریف سرترالین و اثر بخشی آن بر PE

سرترالین با نام تجاری Zoloft، داروی ضد افسردگی است که با افزایش سطح سروتونین در مغز به درمان افسردگی، اضطراب و اختلالات خلقی کمک می‌کند. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که مسئول تنظیم خلق و خو، حافظه، غذا خوردن و خواب مؤثر است.

برخی شواهد علمی نشان می‌دهد SSRI ها (داروهای ضد افسردگی) درمانی مؤثر برای PE هستند و به طولانی شدن انزال و بهبود رضایت جنسی برای افراد مبتلا به این بیماری کمک می‌کنند.

آیا سرترالین در درمان زود انزالی مؤثر است؟

مطالعات در مورد اثرات سرترالین از سال 1998 بر روی 46 مرد مبتلا با سنین 22 تا 63 سال قرار گرفت، محققان دریافتند مصرف سرترالین (با دوز 25 میلی گرم با دستور پزشک) باعث افزایش میانگین فاصله انزال از 1 دقیقه به 7.6 دقیقه و دوز 50 میلی گرمی منجر به انزال 13.1 دقیقه‌ای می‌شود، همچنین دوز 100 میلی گرم منجر به فاصله انزالی متوسط 4/16 دقیقه می‌شود.

البته مصرف سرترالین عوارض جانبی از قبیل زیر را دارد:

در صورت مصرف دارو و افزایش عوارض جانبی مداوم یا شدید آن باید حتماً، در مورد قطع آن با پزشک مشورت کنید و به تدریج دوز دارو را کاهش دهید.

نحوه مصرف سرترالین برای زود انزالی

برای مصرف سرترالین باید نسخه و اجازه آن را از پزشک دریافت کنید. به این نکته توجه داشته باشید دوزهای سرترالین متفاوت است و از دوزهای کم 25 میلی گرم در روز تا دوزهای 50 میلی گرم هر 12 ساعت و 200 میلی گرم در روز می‌باشد و پزشک مناسب‌ترین دوز سرترالین را برای کمک به افراد مبتلا به PE توصیه می‌کند.

4.2/5 - (89 امتیاز)
منبع
healthlinemedicalnewstoday

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا