پوست و مو

علت چرب شدن و جوش بینی بعد از عمل + راهکار

بعد از عمل بینی (رینوپلاستی)، تورم و چرب شدن پوست بینی اتفاق بسیار رایجی است. در حقیقت، تورم اصلی‌ترین دلیل چرب شدن پوست بینی بعد از عمل بینی است. خبر خوب این است که براق بودن و چرب شدن پوست بینی هم مانند تورم، دائمی نیست و پوست شما بعد از چند ماه به وضعیت قبلی بازمی‌گردد.

علت چرب شدن پوست بینی بعد از عمل؟

تعجب‌آور نیست که بعد از رینوپلاستی، بینی شما به زخم‌های عمل جراحی واکنش نشان دهد؛ واکنش بدن بعد از عمل بینی یک واکنش محافظتی است که غدد چربی را فعال‌تر می‌کند. بعد از عمل جراحی، بینی شما حداقل یک هفته پانسمان می‌شود. این امر منافذ را مسدود می‌کند و منجر به ایجاد چربی می‌شود که تا هفته‌ها به‌درستی تمیز نمی‌شود. به همین دلیل چرب شدن پوست بینی یک اتفاق بسیار رایج بعد از عمل جراحی بینی به‌حساب می‌آید.

دلیل جوش بینی بعد از عمل

چرب شدن پوست بینی عامل اصلی پیدا شدن سروکله جوش‌ها روی صورت شما است. اگر پوست شما چرب باشد، حساسیت پوستتان نسبت به جوش، ده برابر بیش‌تر می‌شود و مهم است بدانید که درمان جوش برای پوست چرب بسیار سخت است. درنتیجه برای خلاص شدن از شر جوش‌های بعد از عمل بینی باید به فکر راه‌حل درستی باشید.

درمان جوش بینی بعد از عمل

برای درمان جوش صورت بعد از عمل بینی باید به دنبال راهی برای درمان چرب شدن پوست بینی خود باشید. در ادامه به راه‌های مناسب برای درمان چرب شدن پوست اشاره می‌کنیم.

درمان چرب شدن بینی بعد از عمل

چربی پوست بینیدرمان چربی و جوشهای بعد از عمل بینی

برخی محصولات مراقبتی در بازار وجود دارد که به‌طور خاص برای درمان چرب شدن پوست ساخته‌شده‌اند. یک متخصص پوست مجرب می‌تواند روش مناسبی را برای مراقبت از چرب شدن پوست بعد از عمل بینی و کاهش جوش به شما تجویز کند.

اولین باری که بعد از عمل بینی پانسمانتان را برداشتید، با دستمال ساده و تمیزی بینی و پوستتان را پاکسازی کنید، اما هرگز به بینی‌تان فشار نیاورید.

برخی از لایه‌بردارها نیز برای از بین بردن چربی پوست بعد از عمل بینی مناسب هستند، اما پوست بینی شما در مراحل اولیه بسیار حساس است و باید زیر نظر پزشک از این لایه‌بردارها استفاده کنید.

حداقل تا سه ماه بعد از عمل بینی سعی کنید از کرم‌ها و داروهای قوی استفاده نکنید تا کمتر به بینی‌تان فشار بیاید. حتی نباید تا سه ماه بعد از عمل بین، از نوارهای جذب چربی که ممکن است منافذ پوستتان را باز کند استفاده کنید، زیرا ممکن است به بینی شما آسیب برساند. در نظر داشته باشید که حتماً باید زیر نظر پزشک جراحتان از روش مناسبی برای از بین بردن چربی پوست بینی استفاده کنید تا به بینی شما آسیبی وارد نشود.

تقریباً یک ماه پس از عمل بینی، می‌توانید با محصولات مراقبتی خاص مشکل منافذ پوست صورت خود را برطرف کنید اما این محصولات برای بینی شما مناسب نیستند و باید برای استفاده از این محصولات با جراح خود مشورت کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع
roshasalamatگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا