اینترنت و وب

گوگل اکسپرس رقیب جدید آمازون و اینستاگرام

گوگل در جهت نوسازی قسمت خرید خود، یک سبد خرید جهانی را در پلتفرم خود معرفی کرد  که شامل تمام خدمات گوگل ازجمله جستجو، خرید، تصاویر و حتی یوتیوب می‌شود. گوگل امروز یک امکان کاملاً جدید را معرفی کرد که اکنون تجربه “گوگل شاپینگ ” را کاملاً شخصی می‌کند که در آن خریداران می‌توانند محصولات را کشف و مقایسه کنند، سپس با استفاده از حساب گوگل خودپرداخت را انجام دهند. درنتیجه، اپلیکیشن “گوگل اکسپرس ” تبدیل به اپلیکیشن “گوگل شاپینگ ” جدید می‌شود٬ زیرا برند “اکسپرس ” با مجموعه جدیدی از محصولات و ویژگی‌های “گوگل شاپینگ ” ادغام خواهد شد.

به نظر می‌رسد که این تغییرات یک حرکت رقابتی برای رقابت با تمام راه‌های جدید مصرف‌کنندگان و کشف محصولات به‌صورت آنلاین برای مثال امکان جدید ایسنتاگرام برای خرید درون پلتفرمی و آمازون می‌باشد.

گوگل اکسپرس

در همین حال، گوگل می‌داند که شبکه سایت‌هایش اغلب بخشی از فرآیند خرید است. امروزه افراد از جستجوی وب استفاده می‌کنند و یا به تصاویری از محصولات که در گوگل ظاهر می‌شوند نگاه می‌کنند. گاهی اوقات حتی فیلم‌های یوتیوب را تماشا می‌کنند که در آن‌ها یوتیوبرها محصولات را باز و تست می‌کنند و کیفیت محصولات را موردبررسی قرار می‌دهند.

اکنون هدف گوگل بهره‌برداری از پلتفرم‌های مختلف خود به‌منظور افزایش درآمد حاصل از تبلیغات است.

گوگل برای کاربران خود، یک پلتفرم اختصاصی “گوگل شاپینگ ” را معرفی کرد که در آن مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولات را با نمانام‌هایی که دوست دارند و یا ویژگی‌هایی را که می‌خواهند فیلتر کنند و همچنین بررسی‌های محصول را مطالعه کنند و فیلم‌های بررسی محصولات را تماشا کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر شما در بازار به دنبال یک سری از هدفون‌های جدید بودید، می‌توانستید ویژگی‌هایی چون “وایرلس ” یا “برند ” مانند “سونی ” را فیلتر کنید.

گوگل اکسپرس

برخی محصولات همچنین شامل یک دکمه سبد خرید آبی هستند که پس‌ازآن، به مصرف‌کننده اجازه می‌دهد تا محصول را به سبد خرید جهانی اضافه کند که آن خرید دارای ضمانت گوگل، به‌اضافه خدمات مشتری و بازگشت آسان مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد.

گوگل اعلام کرده است پس از تغییرات، برنامه گوگل اکسپرس به‌روزرسانی خواهد شد و به گوگل شاپینگ جدید تبدیل خواهد شد. این تغییرات و امکانات٬ تجربه جدیدی از گوگل شاپینگ است که در آن تراکنش‌ها در داخل پلتفرم و سبد خرید جهانی، صورت می‌گیرد.

گوگل اکسپرس

نمانام‌هایی که در حال حاضر در پروژه خرید از طریق “Google Assistant”شرکت کرده‌اند در  این تجربه جدید خرید نیز حضور خواهند داشت که اکنون بر روی تمام قسمت‌های گوگل ازجمله Google Shopping, google.com٬ ٬Google Assistant در حال لانچ می‌باشد.

قابلیت خرید تا آخر این سال به قسمت تصاویر گوگل و یوتیوب اضافه خواهد شد.

در موارد دیگر، خرده‌فروشان ممکن است از تبلیغات، ازجمله آگهی‌های قابل‌خرید تبلیغاتی بصری، استفاده کنند تا ترافیک را به وب‌سایت‌های خودشان هدایت کنند. این تبلیغات قبلاً در لیست گوگل شاپینگ در دسترس بودند و اکنون در حال گسترش به گوگل Images، بخش دیسکاور گوگل و یوتیوب هستند.

این به این معنی است که شما اگر در اپلیکیشن گوگل هستید یا فیلم‌های یوتیوب را برای ایده‌ها تماشا می‌کنید، گوگل هم‌اکنون می‌تواند آن علاقه را ثبت کرده و آن را تبدیل به کلیک و کانورژن کند. گوگل متذکر می‌شود که امروزه این تبلیغات بیشتر برای تازه‌واردان به یک برند نشان داده می‌شود، زیرا ۸۰ درصد ترافیک به وب‌سایت‌های خرده‌فروشی از یک تبلیغ ٬متعلق به فردی است که خودش این برند را کشف کرده است.

گوگل اکسپرس

خرده‌فروشان هم‌اکنون می‌توانند تبلیغات  قابل‌خرید خود را نه‌تنها با اهداف مشخص بلکه با انتخاب مکانی که تبلیغات نشان داده می‌شود، بهینه کنند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند که آیا کمپین‌ تبلیغاتی‌شان در قسمت‌های مختلف گوگل همچون گوگل سرچ٬قسمت تصاویر و یوتیوب نشان داده شود یا نه. برندها همچنین می‌توانند با شرکای خرده‌فروش خود برای استفاده از بودجه خود کار کنند تا با معرفی محصولات برتر خرده‌فروشان٬ در کمپین فروش٬ به آن‌ها کمک کنند.

گوگل اکسپرس

گوگل مدتی است که به سمت این مسیر در حال حرکت بوده است. زمانی که گوگل اکسپرس در حال فعالیت نبود، گوگل می‌دانست که ترافیک در جای دیگری در پلتفرم آن وجود دارد که می‌تواند کشف محصولات را به دلار و کلیک تبلیغاتی تبدیل کند. گوگل درگذشته، شروع به آزمایش چیدمان‌های جدید برای تصاویری که مانند Pinterest به نظر می‌رسیدند انجام داد و سعی کرد از آن تصاویر برای متصل کردن کاربران به علایقشان در پینترست اتصال دهد و از این طریق محصولات را به کاربر معرفی کند به‌نحوی‌که کاربر تصور کند که خود محصول را کشف کرده است. در یوتیوب، این امکان در زیر ویدیوها وجود دارد که به سازندگان این امکان را می‌دهد تا اقلام موردنظر خود را به‌گونه‌ای بفروشند که مسیری را برای تبدیل‌شدن یوتیوب به یک پلتفرم فروش را فراهم کند.

نایب‌رئیس مدیریت محصول گوگل، در اعلامیه‌ای اظهار داشت: ” ما در حال ساخت مکانی هستیم که کاربران برای بررسی و خرید محصولات به آن مراجعه کنند و درواقع قصد داریم تجربه‌ی جدیدی از خرید و کشف محصولات را ارائه دهیم که کاربران وارد نسل جدیدی از خرید و بررسی کالا شوند.”

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

منبع
virgool
طراحی سایت حرفه ای

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن