گردشگری

معرفی مکان های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کشور سوئد

سوئد، کشوری واقع در شبه جزیره اسکاندیناوی در شمال اروپا. نام سوئد از Svear یا Suiones گرفته شده است. نام باستانی این کشور Svithiod بود. استکهلم از سال 1523 پایتخت دائمی است. سوئد قسمت عمده شبه جزیره اسکاندیناوی را که با نروژ مشترک است دربرمی گیرد. این سرزمین به آرامی از کوه‌های مرتفع در امتداد مرز نروژ به سمت شرق تا دریای بالتیک شیب می‌یابد. از نظر زمین شناسی، یکی از قدیمی‌ترین و با ثبات‌ترین قسمت‌های پوسته زمین است. سوئد به دلیل وزش باد جنوب غربی و جریان گرم اقیانوس اطلس شمالی، نسبت به عرض جغرافیایی شمالی خود دارای آب و هوای مطلوبی است. این کشور دارای یک سابقه 1000 ساله به عنوان یک کشور مستقل است، اما گستره سرزمینی آن اغلب تا سال 1809 تغییر می‌کرده است. امروزه این کشور یک پادشاهی مشروطه با یک دموکراسی پارلمانی تثبیت شده است که از سال 1917 قدمت دارد. جامعه سوئد از نظر قومی و مذهبی بسیار همگن، اگرچه مهاجرت‌های اخیر باعث ایجاد تنوع اجتماعی شده است.

سوئد یک جامعه فوق صنعتی پیشرفته و یک کشور رفاهی پیشرفته که از نظرسطح زندگی و امید به زندگی در بالاترین سطح در جهان قرار دارد. سوئد در جنوب غربی فنلاند قرار دارد. یک خط ساحلی طولانی مرز شرقی کشور را تشکیل می‌دهد که در امتداد خلیج بوتنیا و دریای بالتیک گسترش می‌یابد. یک تنگه باریک، معروف به صدا (Öresund)، سوئد را از دانمارک در جنوب جدا می‌کند. سوئد حدود هزار مایل (1600 کیلومتر) به شمال و جنوب و 310 مایل (500 کیلومتر) به شرق و غرب امتداد دارد. این کشور به طور سنتی به سه منطقه تقسیم می‌شود: در شمال، نورلند، منطقه وسیع کوه و جنگل قرار دارد. در مرکز سوئد، سوالند واقع شده است، گستره ای از دشت در شرق و مرتفع در غرب. و در جنوب Götaland واقع شده است که شامل ارتفاعات Småland و در منتهی الیه جنوب، دشت‌های کوچک اما غنی Skåne است. یک پنجم کشور، به ویژه در جنوب غربی سوئد بارانی و شمال بسیار سرد، پوشیده از تالاب و ذغال سنگ نارس است.

استکهلم

تاریکی را دوست دارید یا نه، در واقع روزهای کوتاه یک فایده دارد: اگر هوا مناسب باشد، می‌توانید به سمت دیدگاه مورد علاقه خود در استکهلم بروید و یک طلوع آفتاب آبی روشن و یک غروب خورشید صورتی و تماشایی را تماشا کنید بدون اینکه مجبور شوید خواب خود را قربانی کنید. بهار و تابستان زمان پیک نیک و پیاده روی طولانی است، اما وقتی برگ‌ها در پاییز طلایی و قرمز می‌شوند به همان زیبایی است!

ماه‌های زمستان در استکهلم تاریک و معمولاً بسیار سرد است. نور خورشید هر روز به چند ساعت محدود می‌شود، که منجر به تعدادی از سنت‌ها و جشن‌های نور به زندگی مردم این شهر می‌شود. در هفته‌های تاریک منتهی به کریسمس، خانه‌های شهر را با شمعدان و لامپ‌های ستاره ای تزئین می‌کنند. بازارهای کریسمس، نمایشگاه‌های تعطیلات و لوسیا – چهره اسطوره ای و حامل نور در زمستان تاریک – استکهلم را روشن می‌کنند. درادامه به معرفی جاذبه‌های گردشگری سوئد مخصوصاً شهر استکهلم می‌پردازیم.

جاذبه‌های گردشگری کشور سوئد را بشناسید

کاخ سلطنتی (The Royal Palace)

به یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های اروپا خوش آمدید!

کاخ سلطنتی (The Royal Palace)کاخ سلطنتی در کشور سوئد

کاخ سلطنتی محل اقامت رسمی اعلی حضرت پادشاه سوئد، با بیش از 600 اتاق است. این کاخ برای بازدید عموم آزاد است و کمتر از پنج موزه را شامل می‌شود. کاخ عمدتاً در قرن هجدهم به سبک باروک ایتالیایی، درسال 1697 ساخته شده است. از اتاق‌های پذیرایی با فضای داخلی عالی از قرن هجدهم و نوزدهم همراه با تخت نقره ای ملکه کریستینا، موزه آثار باستانی گوستاو سوم، موزه Tre Kronor و خزانه داری بازدید کنید. حتماً رژه سربازان و تعویض روزانه نگهبانان را از دست ندهید.

موزه واسا (Vasa Museum)

موزه واسا (Vasa Museum)موزه واسا در سوئد

واسا تنها کشتی قرن هفدهم حفظ شده در جهان و یک گنجینه هنری بی نظیر است. بیش از 95 درصد کشتی اصلی است و با صدها مجسمه تراشیده تزئین شده است. کشتی جنگی 69 متری Vasa در اولین سفر خود در میانه استکهلم در سال 1628 غرق شد و 333 سال بعد در سال 1961 نجات یافت. سه دکل روی سقف خارج از موزه مخصوص ساخته شده، ارتفاع دکل‌های اصلی کشتی را نشان می‌دهد. امروز موزه واسا با بیش از یک میلیون بازدیدکننده درسال، پربازدیدترین موزه در اسکاندیناوی است. ده نمایشگاه مختلف در اطراف کشتی برای نمایش زندگی در کشتی وجود دارد. فیلم درباره واسا به 13 زبان مختلف نشان داده می‌شود. تورهای موزه هر روز برگزار می‌شود. پذیرش برای سنین کودکان تا 18 سال رایگان است.

عکاسی (Fotografiska)

عکاسی (Fotografiska)

Fotografiska یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های ملاقات عکاسی معاصر در جهان است. سالانه چهار نمایشگاه بزرگ بی نظیر و حدود 20 نمایشگاه کوچک را ارائه می‌دهد.

موزه مدرن (Moderna Museet)

موزه مدرن (Moderna Museet)موزه مدرن در کشور سوئد

یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌های هنری اروپا از قرن بیستم تا امروز را تجربه کنید که شامل آثار هنرمندانی از جمله پیکاسو، دالی، درکرت و ماتیس است. Moderna Museet در جزیره اسکپشولمن واقع شده است، منظره ای از زیبایی‌های طبیعی. این ساختمان توسط رافائل مونئو معمار اسپانیایی طراحی شده است.

تالار شهر (City Hall)

تالار شهر (City Hall)تالار شهر در کشور سوئد

تالار شهر استکهلم، با گل برجسته خود که دارای سه تاج طلایی است، یکی از نمونه‌های برجسته این کشور در زمینه رمانتیسم ملی در معماری است. تالار شهر توسط معمار راگنار اوستبرگ طراحی شده است که از هشت میلیون آجر ساخته شده است.

این برج 106 متری دارای سه تاج است که نشان ملی سوئد است و در رأس آن قرار دارد. ضیافت بزرگ نوبل نیز در تالار شهر برگزار می‌شود. مغازه City Hall دارای سوغاتی و هدایای مخصوص طراحی شده است که به یادبود تالار شهر و استکهلم است. تالار شهر فقط از طریق تورهای راهنما برای عموم آزاد است. تورهای راهنما هر روز در ساعات خاصی به زبان سوئدی و انگلیسی برگزار می‌شوند. این برج در ماه‌های تابستان (ماه مه تا سپتامبر) باز است.

سنده‌ام (Sandhamn, Varmdo)

سنده‌ام (Sandhamn, Varmdo)

در فعالیت‌های ورزشی مختلف مانند موج سواری، قایق سواری، یا کایاک سواری در Sandhamn – یک مکان کوچک در جزیره Sandon – شرکت کنید. در خانه‌های رنگارنگ روستا قدم بزنید یا به بندر بروید و کار دریانوردان را در طول روز ببینید. برای گلی شدن از ساحل دیدن کنید و برای یک درس فرهنگی در موزه توقف کنید. رستوران‌ها و کافه‌ها غذاهای لذیذ محلی را سرو می‌کنند، در حالی که بارها فرصتی برای استراحت با نوشیدنی در فضای این شهر عجیب و غریب ارائه می‌دهند.

پارک ملی آبیسکو (Abisko National Park)

پارک ملی آبیسکو (Abisko National Park)پارک آبیسکو در کشور سوئد

چه در شب‌های سفید به سر ببرید و چه در چراغ‌های قطبی، از پارک ملی Abisko دیدن کنید و تمام زیبایی‌های صحرای قطب شمال را تجربه کنید. این پارک یکی از قدیمی‌ترین و پر بازدیدترین ذخایر طبیعی سوئد است که دارای پوشش گیاهی غنی و حیات وحش فراوان است. در طول سال می‌توانید در فعالیت‌های زیادی شرکت کنید که از کوه پیمایی و تحسین منظره دریاچه‌ها، کوه‌ها و دره‌ها گرفته تا اسکی روی زمین و سورتمه سواری را شامل می‌شود. این پارک دارای یک مرکز بازدیدکنندگان است که تورها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی را ترتیب می‌دهد. ایستگاه آسمان آرورا در داخل پارک یکی از بهترین مکان‌های جهان برای ردیابی نورهای شمالی است. انجمن گردشگران سوئد محل اقامت بازدیدکنندگان را فراهم می‌کند.

سودرمالم (Sodermalm, Stockholm)

سودرمالم (Sodermalm, Stockholm)منطقه سودرمالم در کشور سوئد

Sodermalm که نمونه ای از زندگی و معماری سوئدی است، یک منطقه مسکونی مرسوم و مد روز با بهترین چشم اندازهای شهر را به نمایش می‌گذارد. این محله احساسی بسیار آرام و خلاقانه دارد که احتمالاً نتیجه آن حجم بالای فروشگاه‌های قدیمی، فروشگاه‌های طراحی محلی، گالری‌ها، بارها و کافه‌ها است. وقتی در این محله قدم بزنید روح فرهنگ جوان استکهلم را تجربه خواهید کرد. حتماً Sodermalm را در برنامه خود قرار دهید.

دریاچه مالارن (Lake Malaren, Stockholm)

دریاچه مالارن (Lake Malaren, Stockholm)دریاچه مالارن در کشور سوئد

دریاچه مالارن در استکهلم واقع شده است. با استفاده از ابزار سفر جاده ای استکهلم، دریاچه مالارن را در رأس برنامه‌های سفر خود قرار دهید.

مجمع الجزایر گوتبورگ جنوبی، گوتنبرگ، سوئد (Southern Goteborg Archipelago, Gothenburg)

مجمع الجزایر گوتبورگ جنوبی، گوتنبرگ، سوئد (Southern Goteborg Archipelago, Gothenburg)

درست در خارج از دومین شهر بزرگ سوئد در مجمع الجزایر جنوب گوتبورگ، جزیره معروف گوتنبرگ قرار دارد. وقت خود را در ساحل بگذرانید و به استراحت، ماهیگیری، قایقرانی و کایاک سواری بپردازید و یا با پای پیاده روستاهای جذاب را ببینید از یکی از 9 جزیره بزرگ تر مانند Styrso و Branno دیدن کنید یا گزینه‌های کوچک‌تر و کمتر شناخته شده را کشف کنید. اما به یاد داشته باشید که فقط با کشتی، اتومبیل برقی، اسکوتر یا دوچرخه می‌توانید سفر کنید. این جزایر در تابستان کاملاً شلوغ می‌شوند.

موزه وایکینگ (Viking Museum)

موزه وایکینگ (Viking Museum)موزه وایکینگ در کشور سوئد

وایکینگ‌ها چه کسانی بودند؟ در مورد چگونگی زندگی، چیزهایی که می‌خورند و آنچه باعث می‌شود آن‌ها دریانورد بدنامی باشند در موزه وایکینگ بیاموزید. وزن یک شمشیر و کلاه ایمنی وایکینگ را احساس کنید، از فتوحات وحشیانه آن‌ها در سراسر جهان، زحمات زندگی روزمره آن‌ها مطلع شوید و یاد بگیرید که واقعیت را از داستان در این نمایشگاه تعاملی جدا کنید.

کاخ دروتنینگهام (Drottningholm Palace)

کاخ دروتنینگهام (Drottningholm Palace)کاخ دروتنینگهام در کشور سوئد

با قایق به کاخ Drottningholm بروید.

سوار یک کشتی بخار یک ساله شوید و به مکان میراث جهانی Drottningholm، محل اقامت خصوصی خانواده سلطنتی سوئد بروید.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
britannicavisitstockholminspirock

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا