روابط عاطفی

چگونه فردی را عاشق خود کنیم

وقتی عاشق کسی می‌شویم، تنها چیزی که به آن فکر می کنیم این است که چه کاری کنیم تا او هم متقابلاً این احساس را به ما داشته باشد. اما، آیا واقعا می‌توان کاری کرد که کسی همین‌طور که ما به او علاقه داریم به ما علاقمند شود؟ “چرا مردم عاشق می شوند” و “چگونه کسی را عاشق خود کنیم” سوالاتی هستند که قدمت زمانی بسیار دارند.

در این مقاله، به معرفی 14 ترفند روان‌شناختی که کمک می کند فرد مورد علاقه خود را عاشق خود کنید خواهیم پرداخت. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

آیا می توان فردی را عاشق خود کرد؟

آیا می توانید کاری کنید که کسی عاشق شما شود؟ پاسخ آن ساده است، بله.

در حالی که بسیاری از مردم بر این باورند که عاشق شدن یک رویداد تصادفی یا سرنوشت است اما در طول سالیان دراز، علم ثابت کرده است که عشق، مانند هر احساس دیگری، تا حدی قابل کنترل است. اجازه دهید تا معنای آن را توضیح دهم.

در حالی که نمی‌توانید کسی را طلسم و او را به خود جذب کنید، می‌توانید با برخی از تکنیک‌های علمی اثبات‌شده، احتمال اینکه کسی عاشق شما شود را افزایش دهید.

با این حال، از آنجایی که مغز انسان پیچیده ترین عضو بدن ما است، آنچه برای یک فرد کارساز است ممکن است برای دیگری نباشد. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که از راهکارهای زیر بهره ببرید و به بروز بهترین اتفاقات امیدوار باشید.

چگونه یک نفر را به خودمان علاقه مند کنیم؟

در ادامه 14 روش برای افزایش شانس شما برای مجذوب کردن فرد مورد نظرتان ذکر شده است.

1 همان چیزی باشید که او می خواهد

قبل از اینکه سعی کنید هر کسی را عاشق و وابسته خود کنید، این مورد را بسنجید که آیا شما برای هم مناسب اید یا خیر و از همه جهات سازگاریتان باهم دیگر را در نظر بگیرید. سپس بفهمید که طرف مقابلتان به دنبال چه چیزی در یک شریک زندگی است.

ما در مورد چیزهایی مانند نحوه لباس پوشیدن یا رنگ چشمان صحبت نمی کنیم. برای برخی افراد، شریک زندگی باید همان اعتقادات مذهبی و ارزش های مشابهشان را داشته باشد.

اگر آن معیارها را می توانید برآورده کنید یا مایل به ایجاد تغییرات برای برآورده کردن آنها هستید، خوب است و می توانید یک قدم به جلو بردارید.

2 بهترین ورژن ظاهری خود باشید

اگر می خواهید کسی را دوست داشته باشید و این میل دوطرفه باشد، اولویتتان مراقبت از خودتان باشد. وقتی که خوب غذا میخورید، خوب میخوابید، ورزش میکنید و ظاهر کلی بدن خود را بهبود می بخشید، به شما کمک می کند تا بهترین خود باشید.

لباس هایی را انتخاب کنید که اندام شما را صاف نشان می دهند و شما را به بهترین شکل نمایان می کنند. به این ترتیب، جذاب‌تر و با اعتماد به‌نفس‌تر به نظر خواهید رسید، که ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که نیاز دارید تا کسی را عاشق خود کنید.

3 شنونده خوبی باشید

نه تنها به این دلیل که می خواهید او عاشق شما شود بلکه با خوب گوش دادن می توانید بفهمید طرف مقابل شما در باطن و ظاهر چگونه است. به او اجازه دهید در مورد علایق، سرگرمی ها، رویاها و آرزوهای خود صحبت کند و هیچوقت صحبت او را قطع نکنید.

شنونده ای خوب، در نظر مردم جذاب تر است.

4 دست از لبخند زدن، نکشید

آیا می دانستید که لبخند باعث جذابیت و اعتماد به نفس شما می شود؟ تحقیقات نشان داده است که لبخند، یا همان حالت شاد چهره، نه تنها شما را جذاب‌تر و دلربا نشان می‌دهد، بلکه می‌تواند عدم جذابیت نسبی را نیز جبران کند.

“پس به شوخی های او بخند و همیشه لبخند بر لب داشته باش”. همچنین سعی کنید او را بخندانید. حس شوخ طبعی ممکن است همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید تا شریکتان دیوانه وار عاشق شما شود.

چگونه فردی را مجذوب خود کنیم

5 علایقش را کشف کنید

این یک گام مهم برای عاشق شدن کسی است. سعی کنید او را در سطح شخصی بشناسید. بفهمید که چه چیزی مورد علاقه اوست. وقتی در مورد چیزی صحبت می کند و چشمانش برق می اُفتد، بدانید که این همان چیزی است که به آن علاقه مند است.

بگذارید در مورد آن صحبت کند و کاری کنید که احساس کند شنیده می شود. اگر در این علاقه مشترک هستید حتما این را به او بگویید. در غیر این صورت، علاقه واقعی نشان دهید و سعی کنید بیشتر در مورد آن بیاموزید.

وقتی با افرادی ملاقات می کنیم که اشتیاق ما را همچون علاقه به موسیقی، غذا، ورزش یا هر چیز دیگری دارند، بلافاصله احساس می کنیم با آنها ارتباط بهتری داریم.

6 کمی مرموز بمانید

مهم نیست که چقدر علاقه مندید تا هر چیز کوچکی را در مورد خودتان در قرار ملاقاتتان بگویید اما لطفاً اولین بار که با او صحبت می کنید همه رمز و رازهای خود را فاش نکنید. “بیشتر گوش کن و کمتر بگو”. بگذارید تا او برای شناختن شما بیشتر تلاش کند.

برای جذاب‌تر و دلرباتر به نظر رسیدن، فضای کوچک مرموزی بین خود ایجاد کنید.

7 برای بدست آوردن، سخت بازی کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که سخت بازی کردن، شما را از نظر علایق بالقوه‌ی عشقی مطلوب‌تر می‌کند.

اگر عاشق شما فکر کند که به دست آوردن شما یک چالش است، ممکن است تمایل بیشتری برای نزدیک شدن به شما داشته باشد.

8 دوستان مشترک می توانند مفید باشند

آیا شما و او دوستان مشترکی دارید؟ اگر دارید که بسیار خوب است. داشتن دوستان مشترک به این معنی است که شما منبعی قابل اعتماد برای تضمین خود دارید. علاوه بر این، ذهن ناخودآگاهش به او می گوید که می تواند به شما اعتماد کند، زیرا از قبل با دوستان او دوست هستید.

اگر دوستانتان شما را دوست داشته باشند و نکات مثبتی درباره شما بگویند، شانس شما را برای شیفته شدن فرد موردنظر نسبت به شما را افزایش می دهد.

9 به چشمانش نگاه کنید

حفظ تماس چشمی یک راه موثر برای دلبستگی دیگران است. در اطراف او باشید و هر بار که چشمان شما به هم می رسند، بر اضطراب تماس چشمی خود غلبه کنید و اجازه دهید به چشمانتان خیره شود.

10 دوست خوبی برای او باشید

در حالی که مشغول این هستید که کسی را شیفته خود کنید، در ابتدا باید مطمئن شوید که دوست خوبی برای او هستید. به شکلی غیرتمایل آمیز از او حمایت کنید تا بتواند به شما احساس نزدیکی کند. تأثیر مثبتی در زندگی او داشته باشید و به او انگیزه دهید.

خود را به عنوان کسی معرفی کنید که به زندگی او ارزش می بخشد و خواهید دید که او دیوانه وار عاشق شما می شود.

11 زیاد تلاش نکنید

در حالی که مُصر بودن و ایستادگی کردن به پای یک نفر لزوماً ایده بدی نیست اما تعقیب مداوم فردی ممکن است شما را ناامید کند. آنچه باعث عاشق شدن افراد می شود از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنابراین، برخی از افراد ممکن است تعقیب را دوست داشته باشند و آن را بازتابی از علاقه شما بدانند و یا بالعکس، ممکن است با این کار دیگران را بترسانید.

12 تعادل را حفظ کنید

برای عاشق کردن کسی نیاز نیست همیشه در دست و پای او باشید. قرار نیست تمام وقت خود را در اختیار او بگذارید، اما نمی توانید او را نیز بلاتکلیف رها کنید. بنابراین، چه کاری باید انجام دهید؟

سعی کنید تعادل را حفظ کنید و زمانی که می خواهد با شما ملاقات یا صحبت کند در دسترس باشید. اما نه همیشه. فاصله باعث می شود که قلب عاشق شود. بنابراین، به جای اینکه همیشه در اطراف باشید، به او فرصت دهید که گاهی دلتنگ شما شود.

13 گرم را به سرد ترجیح دهید

مطالعات نشان داده اند که بین دمای بدن و وضعیت روانی ما ارتباط خاصی وجود دارد. به احتمال زیاد وقتی یک فنجان قهوه را به جای یک لیوان آب سرد در دست دارید، دوستانه و صمیمی تر به نظر می رسید.

بنابراین هر زمان که دور هم جمع شدید یا قرار ملاقات داشتید، به جای نوشیدنی های سرد یا بستنی، قهوه یا هر غذای گرم دیگری را که دوست دارید سفارش دهید.

14 آینه زبان بدنش باشید (زبان بدنش را تقلید کنید)

وقتی زبان بدن، حالت چهره و ژست های یکسان و مشابهی را به نمایش می گذارید، باعث می شود که او شما را بیشتر دوست داشته باشد و روابط بین فردی خوبی ایجاد می کند.

بنابراین، حرکات معشوق خود را منعکس کنید تا شانس خود را برای به دست آوردن او بیشتر کنید.

با این حال، بهتر است به گونه ای از او تقلید کنید که باعث احساس آزاردهنده ای در او نشود.

نتیجه گیری

مهم نیست که چقدر می خواهید کسی دیوانه وار عاشق شما شود، مراقب باشید تا در این راه خود را گم نکنید. خود واقعی خود را نشان دهید و برای اینکه او را کاملا دوست داشته باشید، دستخوش تغییر زیاد نشوید.

تلاش کنید، تکنیک های معرفی شده را امتحان کنید و ذهن خود را باز نگه دارید. “مابقیش خودش درست میشه”

4.4/5 - (5 امتیاز)
منبع
marriage

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا