نان، کیک و شیرینی

طرز تهیه چیز کیک انار برای شب یلدا

کیک پنیر یا چیزکیک شیرینی مغذی و پرمایه‌ای است که از پنیر دَلَمه یا پنیر خامه‌ای و دیگر افزودنی‌ها تهیه می‌شود.

برای تهیه کیک پنیر غالباً از پنیر خامه‌ای و پنیر ماسکارپونه استفاده می‌شود. این نوع کیک‌ها دو نوع دارند که یا پخته‌شده هستند یا غیرپخته که پس از آماده‌سازی در یخچال گذاشته می‌شوند تا آماده و سفت گردند. کیک پنیر نیویورک اصیل‌ترین نوع کیک پنیر است که برای تهیه آن باید نکات زیادی رعایت شود.

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، طرز تهیه چیز کیک انار برای شب یلدا را برای شما آماده کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه چیز کیک انار مجلسی برای شب یلدا

مواد لازم برای ۴ نفر:

بیسکوییت پتی بور۲ بسته
کره۵۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
پنیر خامه‌ای۱۰۰ گرم
پودر قند۴ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۲ قاشق چایخوری
آب جوش۲ لیوان
انار۱ پیاله
ژله انار۱ بسته

طرز تهیه چیز کیک انار ساده:

برای تهیه چیز کیک انار خوشمزه ابتدای کار بیسکوییت‌های پتی بور را درون یک ظرف مناسب می‌ریزیم، سپس آن‌ها را می‌کوبیم تا پودر شوند. در ادامه یک قابلمه روی حرارت بخار کتری قرار می‌دهیم، سپس کره را به قابلمه اضافه می‌کنیم.

حالا به روش بنماری کره را آب می‌کنیم، سپس درون بیسکوییت‌های پودر شده می‌ریزیم و خوب مخلوط می‌کنیم تا مواد ترکیب شود. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می‌کنیم و مخلوط بیسکوییت‌ها را درون آن می‌ریزیم.

در این مرحله با یک جسم مخلوط بیسکوییت را فشار می‌دهیم تا مواد منسجم و فشرده شود. در ادامه اجازه می‌دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در این حین یک ظرف مناسب انتخاب می‌کنیم.

حالا خامه صبحانه و پنیر خامه‌ای که حتماً خنک باشند را درون ظرف می‌ریزیم، سپس پودر قند را درون یک ظرف جداگانه ۲ مرتبه الک می‌کنیم، سپس پودر قند را مجدداً درون الک می‌ریزیم و این بار روی مخلوط خامه الک می‌کنیم.

در این مرحله مواد را با لیسک مخلوط می‌کنیم، سپس با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می‌زنیم تا یکدست شود. در ادامه پودر ژلاتین را همراه با مقداری آب جوش حل می‌کنیم، سپس روی حرارت کتری بنماری می‌کنیم.

حالا انار را از وسط نصف می‌کنیم، سپس درون یک کاسه جداگانه با قاشق پشت انار می‌کوبیم تا دانه‌های انار خارج شود. در ادامه دانه‌های انار را به همراه پودر ژلاتین درون مخلوط خامه می‌ریزیم، سپس با لیسک مخلوط می‌کنیم.

در این مرحله بیسکوییت را از بخچال خارج می‌کنیم، سپس از مخلوط خامه روی بیسکوییت‌ها می‌ریزیم و با پشت قاشق صاف می‌کنیم. در ادامه مجدداً اجازه می‌دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

پس از گذشت ۱ ساعت پودر ژله انار را درون یک کاسه می‌ریزم، سپس آب جوش را اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم تا ذرات ژله حل شود. در ادامه چیز کیک را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس ژله انار را اضافه می‌کنیم.

در نهایت چند دانه انار را روی ژله می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم چیز کیک به مدت ۴ ساعت در یخچال بماند تا ژله بطور کامل خودش را بگیرد. این چیز کیک خوشمزه را می‌توانید در شب یلدا درست کنید و میل کنید.

نکاتی در مورد خوشمزه‌تر شدن چیز کیک انار

  • برای خارج کردن چیز کیک از قالب ابتدا با چاقو نوک تیز دور تا دور چیز کیک را آزاد کنید و بعد کمربند قالب را باز کنید.
  • حتماً تمام مواد به دمای محیط رسیده باشند.
  • یک ربع قبل از سرو چیز کیک آن را از یخچال خارج کرده تا کراست چیز کیک نرم و تمیز برش بخورد.
  • اگر قالب خود گنجایش داشت می‌توانید از یک بسته دیگر پودر ژله استفاده کنید.
  • برای اضافه کردن هر مرحله از سفت شدن مواد قبلی مطمئن شوید.
  • موادی که هر مرحله اضافه می‌کنید کاملاً سرد باشد تا به لایه دیگر نفوذ نکند.
  • می‌توانید از بیسکوییت ساده یا شکلاتی استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
منبع
panamagwikipediaparsiday

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا