بیماری ها

بهترین روش های خانگی برای از بین بردن غبغب

در این مطلب بهترین تمرینات و روش های خانگی برای از بین بردن و درمان غبغب را بیان خواهیم کرد، باما همراه باشید 🙂

تبلیغات

افراد بی‌شماری هستند که می‌خواهند چربی گردن و زیر چانه یا به‌اصطلاح عامیانه غبغبشان را از بین ببرند. اگر از پنهان کردن مداوم این لایه‌های چربی با یقه لباس و روسری خسته شده‌اید چاره کار شما نزد ماست. ذخایر چربی در این منطقه به طرز قابل‌ملاحظه‌ای مشخص است. بدتر از همه این است که رژیم غذایی و ورزش به‌تنهایی برای از بین بردن این چربی‌ها کافی نیست. اگرچه این مشکل اغلب به خاطر اضافه‌وزن است اما بالا رفتن سن و حتی ژنتیک هم در داشتن غبغب بی‌تأثیر نیست.

خوشبختانه چند روش راحت برای تغییر شکل غبغب وجود دارد که در این مقاله با این روش‌ها آشنا خواهید شد. از همه مهم‌تر این است که این روش‌های زیبایی هیچ‌یک شمارا در معرض خطر قرار نداده و شمارا متحمل هزینه‌های هنگفت نمی‌کنند. همچنین شما نیاز به گذراندن دوران نقاهت طولانی‌مدت نخواهید داشت؛ بنابراین برای یادگیری ترفندهای سریع جهت از بین بردن غبغب با ما همراه باشید.

علت به وجود آمدن غبغب چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود غبغب بیاورید. علت عمده آن بالا رفتن بیش‌ازحد وزن و داشتن سبک زندگی ساکن و غیرفعال است؛ اما با بالا رفتن سن هم پوست قابلیت ارتجاعی خود را ازدست‌داده و دچار افتادگی می‌شود. همچنین عضلاتی که به‌طور مرتب فعالیت نداشته باشند، شل می‌شوند و عضله پلاتیسما که از زیر فک تا گردن امتداد دارد نیز ازجمله این عضلات است. علاوه بر این، کم کردن میزان قابل‌توجهی وزن هم موجب شل شدن پوست اطراف ناحیه گردن می‌شوند (که البته راه‌هایی برای سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن وجود دارد).

تمرینات روزانه غبغب، عضله پلاتیسما و همچنین عضلات دیگر آن ناحیه را سفت‌تر می‌کند. بعدازاین برای مدتی این تمرینات را انجام دادید، این عضلات سفت شده و زمان کمتری برای حفظ آن نیاز خواهید داشت زیرا حفظ عضله بسیار راحت‌تر از ساختن آن است.

تبلیغات

بهترین درمان های خانگی برای از بین بردن غبغب

بغبغبسریعترین راه های رفع غبغب

ورزش غبغب

وقتی می‌خواهید بدانید چگونه غبغب را از بین ببرید، اولین گام رعایت رژیم غذایی و تمرین‌های مخصوص است. شما با تمرین و ورزش به وزن ایده آلتان می‌رسید و بدین شکل این چربی زیر چانه هم کوچک‌تر خواهد شد. تمرین‌هایی که انجام می‌دهید گردن، صورت و عضلات فک را تقویت می‌کنند.

یکی از بهترین تمرینات در این مورد این است که:

  1. بنشینید و ستون فقراتتان را صاف نگه‌دارید.
  2. سپس سرتان را به عقب برده و پیشانی‌تان را به‌موازات سقف قرار دهید.
  3. لب‌هایتان را به حالت بوسه شکل داده و چند دقیقه صبر کنید سپس به حالت عادی بازگردید.
  4. شما باید این تمرین را 5 تا 10 بار در روز انجام دهید و در حین آن تنفستان را نیز به‌خوبی تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید تمرین چرخش گردن را انجام دهید. به این شکل که:

  1. سرتان را در جهت عقربه‌های ساعت چرخانده
  2. سپس سرتان را مخالف عقربه‌های ساعت تکان دهید
  3. با انجام هر جهت 3 بار و انجام 10 بار در روز می‌توانید نتایج مثبتی بگیرید.

بهترین تمرین ها برای از بین بردن غبغب

در زیر به تمریناتی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند از شر غبغب خلاص شوید، یادتان باشد که باید این تمرینات را به‌طور منظم انجام دهید تا تأثیرگذار باشد.

باز کردن دهان ــ یک تمرین بسیار مؤثر این است که دهانتان را تا جایی که ممکن است بازکرده و زبانتان را هم تا جایی که می‌توانید بیرون بیاورید، انگار می‌خواهید آن را به چانه‌تان برسانید. ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و بعد به حالت شروع برگردید. این حرکت را ده مرتبه تکرار کنید. وقتی این تمرین را انجام می‌دهید احساس خواهید کرد که عضلات چانه و گردنتان در حال سفت شدن هستند.

تبلیغات

آویزان نگه‌داشتن سر ــ روی تخت یا کاناپه دراز بکشید، طوری که سرتان از تخت آویزان بماند. چانه‌تان را به سمت سینه بکشانید. این انقباض را ۱۰ ثانیه نگه‌دارید، بعد به‌آرامی به حالت شروع برگردید، این حرکت را ده مرتبه تکرار کنید.

بالا بردن چانه ــ این تمرین به سفت و قوی کردن عضلات صورت و گردنتان کمک می‌کند. صاف بایستید و پشت و گردنتان را صاف نگه‌دارید. چانه‌تان را به سمت سقف بالا بکشید و لب‌هایتان را هم به حالت بوسه زدن جمع کنید. ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و رها کنید، این تمرین را ده مرتبه تکرار کنید.

چرخاندن گردن ــ صاف بایستید، سرتان را به بغل طوری بچرخانید که چانه‌تان موازی شانه‌تان شود. چشم‌هایتان هم باید رو به‌جانب باشد. سپس به‌آرامی سرتان را به سمت پایین برده و به سمت دیگر بچرخانید. این تمرین را ده مرتبه تکرار کنید.

تمرین پلاتیسما ــ این تمرین روی عضلاتی کار می‌کند که از فک پایین تا گردنتان امتداد دارد. صاف ایستاده و گردنتان را هم صاف نگه‌دارید، با بالا کشیدن لب‌ها به روی دندان‌هایتان و پایین بردن گوشه‌های لب، تاندون‌های فکتان را سفت کنید. ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و بعد شل کنید. این تمرین را ده مرتبه تکرار کنید.

تمرین توپ تنیس ــ یک توپ تنیس جلو گردنتان قرار دهید و سعی کنید با چانه‌تان آن را نگه‌دارید. چانه‌تان را سفت به توپ بچسبانید و بعد رها کنید. این تمرین را ده مرتبه تکرار کنید.

تبلیغات

با ماسک گلیسیرین غبغب را از بین ببرید

بغبغبماسک برای از بین بردن غبغب

اگر می‌خواهید غبغبتان را از بین ببرید باید تمایل به استفاده از ماسک‌های طبیعی را در خود تقویت کنید. یکی از ماسک‌هایی که می‌تواند این چربی‌های آویزان صورت و گردن را از بین ببرد ماسک گلیسیرین است. بدین منظور یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را با چند قطره روغن نارگیل باکیفیت مخلوط‌کنید. این مخلوط را با پد آرایشی روی چانه و گردن بزنید. پس از چند دقیقه هنگامی‌که کاملاً جذب شد، منطقه را با آب فراوان خنک‌کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید این ماسک را 5 بار در هفته استفاده نمایید.

آدامس بدون قند موثر برای از بین بردن غبغب

بغبغبجویدین آدامس غبغب را درمان می کند

جویدن راهی بسیار تأثیرگذار برای تسکین چربی‌های سست چانه و گردن به شمار می‌رود. با توجه به اینکه شما نباید اضافه‌وزن داشته باشید بنابراین بهتر است از خوراکی‌هایی با چربی بالا، قند بالا و کالری زیاد دوری نمایید. جویدن آدامس بدون قند برای چندین بار در روز باعث می‌شوند که عضلات صورت شما به‌طوری شگفت‌انگیز تمرین و تحرک داشته باشند.

روغن جوانه گندم در رفع غبغب

غبغبدرمان غبغب با روغن جوانه گندم

یکی از دلایل شل شدن پوست درواقع از بین رفتن بافت الاستیک پوست به سبب بالا رفتن سن و سال است. بدین منظور سعی کنید غبغب را با روغن جوانه گندم هفته‌ای چند بار ماساژ دهید. از انتهای گردن شروع کرده، به‌آرامی ماساژ دهید و کم‌کم به سمت چانه حرکت کنید. پس از 15 دقیقه ماساژ، اجازه دهید روغن شب تا صبح روی غبغب باقی بماند. غلظت ویتامین E در روغن جوانه گندم باعث تغذیه و ترمیم پوست می‌شود.

ماسک سفیده تخم‌مرغ برای از بین بردن غبغب

بغبغبماسک درمان کننده غبغب

سفیده تخم‌مرغ دارای خاصیت سفت کنندگی برای پوست است. این ماسک هم ارزان است و هم به‌راحتی در دسترس همگان قرار دارد. به‌سادگی می‌توانید یک قاشق غذاخوری شیر تازه را با دو عدد سفیده تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط‌کنید تا ماسک سفیده تخم‌مرغ خود را داشته باشید. به‌صورت آزمایشی روزی یک‌بار این ماسک را تهیه‌کرده و روی غبغب بزنید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید.

 با کره کاکائو غبغب خود را از بین ببرید

بغبغبکره کاکائو درمان کننده غبغب

کره کاکائو یکی دیگر از مواد مغذی برای بهبود بخشیدن غبغب است. چند قاشق غذاخوری کره کاکائوی خالص و باکیفیت را در مایکروویو گرم‌کنید. پس از آماده شدن آن را به‌آرامی روی غبغب قرار دهید. این کار را می‌توانید دو بار در روز یک‌بار قبل از خواب و یک‌بار قبل از دوش گرفتن انجام دهید.

تبلیغات

ویتامین E موثر برای از بین بردن غبغب

بغبغبویتامین E درمان کننده غبغب

علاوه بر استفاده از روغن جوانه گندم بر روی غبغب که ویتامین E موردنیازتان را تا حد زیادی تأمین می‌کند، بهتر است از مکمل‌های ویتامین E نیز بهره ببرید. این کار پوست را از داخل بهبود می‌بخشد. شما همچنین می‌توانید ویتامین E را از طیف گسترده‌ای از غذاها دریافت نمایید. به یاد داشته باشید ویتامین E غذاها نسبت به مکمل‌های ویتامین E برای بدنتان بهتر عمل می‌کنند. سویا، حبوبات، آجیل، دانه‌ها، جو، برنج قهوه‌ای، جگر، بادام‌زمینی و سبزیجات سبزرنگ ازجمله مواردی هستند که می‌توانید آن‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. در صورت تمایل برای استفاده مکمل‌های ویتامین E حتماً از پزشکتان بخواهید که دوز مناسب برای مصرف شمارا تعیین کند.

چای سبز در رفع غبغب

بغبغبدرمان غبغب با مصرف چای سبز

چای سبز غنی از فلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌هاست که سوخت‌وساز بدن را تسریع می‌کنند. سرعت کاهش وزن را افزایش داده و سلامت و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشند. در وعده صبحانه‌تان از نوشیدن چای سبز لذت ببرید و یا در روزهای گرم با اضافه کردن کمی نعناع تازه به چای سبزتان فوایدش را نیز افزایش دهید.

با خربزه غبغب خود را برطرف کنید

بغبغباز بین بردن غبغب با مصرف خوراکی و موضعی خربزه

هنگام خلاص شدن از شر غبغب خواهید فهمید که برخی از خوراکی‌ها برای این منظور عالی هستند صرف‌نظر از اینکه موضعی یا داخلی استفاده شوند. یکی از این خوراکی‌های مفید خربزه است. با توجه به میزان فراوان آب و فیبر، خربزه راه بسیار خوبی برای شل کردن چربی و غبغب است. علاوه برخوردن این میوه، شما می‌توانید آب خربزه را بگیرید و آن را به پوست خود بمالید. شما می‌توانید گاهی آب خربزه را با مقدار مساوی از آب سیب ترکیب کرده و آن را روی غبغب ماساژ دهید. فقط 20 دقیقه پس از مصرف باید با آب سرد سطح پوست را شستشو دهید.

ماساژ شیر موثر برای از بین بردن غبغب

بغبغبدرمان غبغب با ماساژ شیر

یکی دیگر از راه‌های آسان و کم‌هزینه برای رفع غبغب ماساژ آن با شیر است. به‌سادگی مقدار کمی شیر را روی غبغب ماساژ دهید. بین 15 تا 20 دقیقه منتظر بمانید و سپس منطقه را با آب گرم شستشو دهید. راه دیگر این است که شیر تازه را با عسل مخلوط کرده و با آن ماسک تهیه کنید. این ماسک 10 دقیقه پس از مصرف باید شسته شود.

وزنتان را پایین بیاورید

بغبغبتمریناتی برای کاهش وزن و درمان غبغب

علاوه بر انجام موارد بالا باید وزنتان را کم کنید (البته اگر اضافه‌وزن دارید). وقتی چاق هستید، چربی در همه قسمت‌های بدنتان انباشته می‌شود و درنتیجه غبغب هم می‌آورید. تمرینات غبغب درکنار رژیم غذایی بهترین نتیجه را برایتان خواهد داشت.

تبلیغات

 بهترین عمل برای از بین بردن غبغب

متداول‌ترین عمل برای از بین بردن غبغب، لیپوساکشن است. لیپوساکشن زیر چانه برای برداشتن چربی اضافه این ناحیه و زیباتر کردن فک پایین است؛ اما یکی از مشکلات لیپوساکشن این ناحیه، جای زخمی است که مخصوصاً با بالا بردن سر، به چشم می‌آید؛ بنابراین قبل از اینکه پولتان را خرج این عمل پرهزینه کنید، می‌توانید تمرینات مخصوص آب‌کردن غبغب را امتحان کنید.

کلام آخر

  • روش‌های از بین بردن غبغب کم‌هزینه و به‌آسانی قابل تهیه هستند به‌طوری‌که بسیاری از مواد لازم را شما در خانه خود می‌توانید پیدا کنید.
  • رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم همیشه کلیدی‌ترین راه برای این مشکل محسوب می‌شود.
  • راهنمایی‌هایی که در بالا ذکر شد برای تسریع در سفتی عضلات و محکم کردن پوست هستند که می‌توانند علائم سن و سال را نیز کاهش دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

منبع
beytoote7ganjگردآوری و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا