روابط عاطفی

استرس مراسم ازدواج و راه های کاهش آن

کاملاً طبیعی است که در ساعات، روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌های منتهی به عروسی خود مقداری از اضطراب داشته باشید. ممکن است فکر کنید که باید در طول برنامه‌ریزی عروسی آرام و خوشحال باشید و به‌طورکلی مضطرب نباشید، اما در خیلی از مواقع حداقل کمی اضطراب دارید و یا احساس استرس می‌کنید. اگر اضطراب قبل از ازدواج را تجربه می‌کنید، در مقاله کاهش استرس مراسم ازدواج نکاتی وجود دارد که می‌توانید برای مقابله با اثرات آن انجام دهید.

تبلیغات

راه‌های کاهش استرس مراسم ازدواج

با نزدیک شدن مراسم ازدواج فشار زیادی روی عروس و داماد وجود دارد، معمولاً اطرافیان هیچ کمکی نمی‌کنند و عروس و داماد خودشان باید کل مراسم را خودشان برنامه‌ریزی کنند. آماده‌سازی برای عروسی می‌تواند فشار زیادی را تحمیل کند. احساس اضطراب یا استرس یک قسمت عادی از زندگی است، اما اگر اضطراب شما به هر طریقی ناتوان‌کننده شده باشد، یا دچار حملات هراس شده‌اید، قطعاً باید به دنبال کمک حرفه‌ای باشید. مقاله زیر لیستی واقعی از نکات و مکانیسم‌های مقابله با هر سطح اضطرابی است که تجربه می‌کنید.

به خودتان “روز بدون عروسی” اختصاص دهید

طبیعی است که وقتی اتفاق بزرگی در زندگی شما رخ می‌دهد، وقت زیادی را صرف فکر کردن و صحبت کردن در مورد آن می‌کنید، اما برای شما عالی است که زمانی را به استراحت بگذرانید.

توصیه می‌شود که زوج‌ها حداقل هر دو هفته یک بار باید “روز بدون عروسی” داشته باشند. در این روز، هیچ‌کس در مورد عروسی صحبت نمی‌کند یا از آن‌ها سؤال نمی‌کند. روزی که می‌توانند یا با خانواده یا دوستانشان وقت بگذرانند یا در یک شب زیبا با هم بیرون بروند و در مورد همه چیز جز عروسی خود صحبت کنند. این بسیار مهم است! برخی از زوج‌های نیز در خانه خود “منطقه عاری از عروسی” دارند، فضایی که هیچ‌کس در مورد هر چیزی که مربوط به عروسی باشد صحبت نمی‌کند و فکر نمی‌کند. ”

یک طراح یا برنامه‌ریز عروسی پیدا کنید که به آن کاملاً اعتماد کنید.

یک راه برای جلوگیری از استرس قبل از ازدواج این است که برای برنامه‌ریزی و انجام کارهای عروسی کسانی را انتخاب کنید که به آن‌ها اعتماد کامل دارید تا از طرف شما کارهایی را انجام دهند. اگر هم از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستید، می‌توانید از یک طراح مراسم عروسی کمک بگیرید تا کارها را به بهترین نحو انجام دهند.

تبلیغات

یک برنامه‌ریز عروسی، هماهنگ‌کننده یا یک شخص نزدیک که واقعاً به او اعتماد دارید می‌تواند استرس زیادی را کاهش دهد. از طرف دیگر یک انتخاب بد در این مورد می‌تواند همه چیز را بدتر کند.

برنامه عروسی را قبل از مراسم چک کنید.

روزهای عروسی پر از احساسات است، بنابراین طبیعی است که گاهی اوقات تنش و اضطراب آن با هیجان آمیخته شود. اگر دقیقاً ندانید که روز عروسی چگونه خواهد گذشت، می‌تواند به اضطراب اضافی و غیرضروری منجر شود. چند روز قبل از عروسی، من همه چیز را جک کنید تا مطمئن شوید که برنامه‌ریزی‌ها مطابق مسی شماست، این کار باعث کاهش استرس شما خواهد شد. دانستن چگونگی روند کار به شما کمک می‌کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

استرس مراسم ازدواجراه های مقابله با استرس شب عروسی

حتماً شخصی را برای صحبت کردن داشته باشید.

اگرچه مطمئناً می‌توانید با برنامه‌ریز عروسی خود یا یک مشاوره ازدواج در مورد چگونگی احساس خود صحبت کنید، مهم‌ترین چیز این است که شما در اطراف کسی را داشته باشید که گوش کند.

بخش بزرگی از کار من این است که یک تابلوی صدا برای گوش دادن به عروس‌هایم باشم تا ذهن آن‌ها را راحت کنم. بعضی از عروس‌ها در این راه به من احتیاج بیشتری دارند و می‌خواهند که من بخشی از تمام تصمیمات باشم. ارائه مشاوره و راهنمایی ساده به‌طور شگفت‌انگیزی به این عروس‌ها کمک می‌کند. آن‌ها فقط می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که هیچ‌چیزی را فراموش نمی‌کنند! فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین ترس است. بعضی از عروس‌ها در طی مسیر آرامش بیشتری دارند اما ممکن است دوباره دچار اضطراب شوند.

در جلسات مشاوره که اکثراً مشاوره تلفنی را ترجیح می‌دهند، اغلب راجع به مسائل خانوادگی، مشکلات تغییر لباس، ماه‌عسل و هر چیزی که آن‌ها احساس ناراحتی کنند، صحبت خواهیم کرد. من یک مهمان بی‌طرف هستم که می‌تواند به حل مشکل و ناراحتی عروس و داماد کمک کند.

تبلیغات

راجع به برنامه‌های زندگی مشترک و همچنین مراسم عروسی بنویسید.

نوشتنبرای کاهش شب عروسی برنامه هایتان را بنویسید

کشف کنید که چه نوع کارهایی می‌تواند به شما در رفع فشار، کاهش استرس و اضطراب کمک کند، زمانی را در طول روز به انجم آن کارها اختصاص دهید. از خود بپرسید، چگونه می‌توانم احساس متفاوتی داشته باشم، چه کاری می‌توانم انجام دهم تا کنترل بیشتری نسبت به برخی جنبه‌های زندگی‌ام داشته باشم؟ چگونه می‌توانم چیزها را متفاوت ببینم؟

آزادانه برای یک دقیقه بنویسید و سپس نفس عمیق بکشید. این کار را به مدت سه تا پنج دقیقه انجام دهید، اگر هنوز هم ذهنتان سرگردان است یا استرس دارید، این کار را دوباره انجام دهید.

از محبت به هم غافل نشوید

گاهی اوقات، هنگامی‌که در حال تدارک مراسم عروسی هستید یا به‌طورکلی احساس اضطراب می‌کنید، به راحتی می‌توانید اجازه دهید محبت و ارتباط شما شکسته شود. بنابراین بزمانی را برای یک شام عاشقانه، تماشای یک فیلم یا یک تعطیلات آخر هفته پیدا کنید. در این زمان به یکدیگر یادآوری کنید که چرا ازدواج می‌کنید. اگر نگرانی‌های لحظه آخری دارید، به او بگویید – احتمالاً او نیز عصبی است!

نوازش و سایر شکل‌های محبت جسمی در بیشتر روابط مهم است، زیرا محبت جسمی یکی از راه‌هایی است که ما عشق  تمایل و تعهد را ابراز می‌کنیم. بدیهی است که نوازش کردن برای برخی افراد از اهمیت بیشتری برخوردار است – خصوصاً کسانی که محبت جسمی را شکل نهایی ابراز محبت می‌دانند.

بعضی از ما عشق خود را با سخنان خود بیان می‌کنیم و دیگران این کار را از طریق لمس بدنی انجام می‌دهند. صرف‌نظر از اینکه شما چگونه محبت نشان می‌دهید یا چگونه آن را دریافت می‌کنید، دادن فرصت محبت جسمی به هم می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. حتی اگر در ابتدا روحیه ندارید، مدتی را به‌تنهایی با نامزد خود بگذارید، زیرا ثابت‌شده است که رابطه جنسی باعث کاهش سطح استرس می‌شود و هم در ذهن و هم در بدن احساس مثبت ایجاد می‌کند.

تبلیغات

تلفن خود را کنار بگذارید.

آبفوندر شب عروسی تلفن همراه خود را کنار بگذارید

وقتی مشغول کار هستید (یا حتی فقط به دلیل عادت)، ممکن است تمایل داشته باشید بیشتر ازآنچه ضروری است به تلفن خود نگاه کنید. اما اگر تلفن همراهتان به کاهش اضطراب شما کمک نمی‌کند، ایده خوبی باشد که آن را کنار بگذارید. زمان‌هایی را بدون اینترنت یا تلفن، فقط برای لذت بردن، آرام شدن و تقویت ارتباط عاطفی، در کنار هم باشید.

از خودتان مراقب کنید.

اگر قبلاً مراقبه را تجربه نکرده‌اید، اکنون زمانی مناسب است. برنامه‌های مدیتیشن راهنما و فیلم‌های آنلاین برای کمک به شما در شروع کار وجود دارد، یا می‌توانید در یک کلاس یوگا محلی شرکت کنید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک مکان راحت برای نشستن با حداقل حواس‌پرتی است. فقط 10 دقیقه می‌تواند به شما کمک کند احساس آرامش و آمادگی بیشتری برای روبرو شدن با روز داشته باشید. این کار را انجام دهید!

در نظر گرفتن 30 دقیقه برای استراحت گرم مانند حمام گرم، هرگونه فشار روانی به شما را ذوب می‌کند. مطمئن شوید که آب به اندازه کافی گرم است تا ماهیچه‌های تنش‌زا را آرام کند و از حباب یا نمک حمام برای آروماتراپی اضافه‌شده استفاده کنید. همان‌طور که در حمام دراز می‌کشید، به‌هیچ‌وجه فکر نکنید – این لحظه به شما شارژ کامل می‌دهد.

ورزش کنید.

ورزش بدون شک یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن استرس است، بنابراین بدوید، به یک کلاس ورزش بروید یا به‌سادگی در خانه برقصید. هر نوع حرکات بدنی باعث ایجاد اندورفین‌های پر جنب‌وجوش می‌شود که به شما کمک می‌کند احساس مثبت بیشتری در ذهن و بدن داشته باشید. به‌علاوه، یک روال تمرینی قبل از عروسی به شما امتیاز لاغرتر و خوش‌اندام تر بودن در روز بزرگ شما می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات
منبع
nikhamrahگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا