تغذیه

افراد عصبی چه ویتامین هایی بخورند

افراد عصبی چه ویتامین هایی بخورند سوالی که افراد عصبی بارها از خود می پرسند. از لحاظ علمی بدن ما بی وقفه مواد مغذی از غذاها و نوشیدنی ها جذب و پردازش می کند. ویتامین ها،مواد معدنی و سایر مواد غذایی مانند چربی ها،قندها و کربوهیدرات ها سوخت مورد نیاز برای زندگی کردن را به ما می دهند و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها و عملکرد عالی مغز می شود.

تبلیغات

همه پزشکان می دانند که ارتباط مستقیمی بین کمبود ویتامین و زوال عصبی و عاطفی وجود دارد برخی ویتامین ها مانند ویتامین D و B در کاهش علائم خفیف این اختلالات موثر می باشند.

اگر اضطراب مزمن یا حملات حاد عصبی (با شروع ناگهانی و شدید) را تجربه می کنید،علاوه بر گزینه های درمانی،ویتامین ها بهترین راه مقابله با اضطراب و استرس تاشی از عصبانیت هستند.

بهترین ویتامین‌ها برای افراد عصبی ویتامین‌های محلول در آب که به سرعت در بدن حل می‌شوند و ویتامین‌های محلول در چربی که در جریان خون گردش می‌کنند و در بدن ذخیره می‌شوند هستند.

ویتامین ها به تنهایی اضطراب و عصبانیت را درمان نمی کنند اما درمانی مفید و مؤثر برای درمان اختلالات عصبی می باشند.بنابراین اگر عصبی هستید حتما ویتامین ها را جزء جدایی ناپذیر برنامه درمانی خود قرار دهید.

تبلیغات

افراد عصبی چه ویتامین هایی بخورند

1. ویتامین های محلول در آب :

ویتامین های محلول در آب بسیار مهم هستند زیرا به سلامت روان افراد بسیار کمک می کنند.به عنوان نمونه ویتامین C و  B به عملکرد مغز و تنظیم خلق و خو (کاهش اضطراب) و بهبود علائم استرس و خستگی کمک می کنند،البته قبل از مصرف باید با پزشک مشورت کنید.

این ویتامین ها انرژی بدن را افزایش می دهند و خلق و خو افراد را تنظیم می کنند.B کمپلکس، ویتامین E و ویتامین C ویتامین هایی هستند که معمولا برای کمک به افراد عصبی استفاده می شوند.

2. ویتامین سی

همانطورکه می دانید،کمبود ویتامین C باعث احساس خستگی یا افسردگی و اختلالات شناختی و نقص حرکتی می شود.به همین دلیل،مصرف مکمل‌های ویتامین C به درمان بیماری های سلامت روان مانند عصبانیت و اختلال افسردگی کمک می کنند.

یکی از بهترین ویتامین ها برای اضطراب ویتامین سی است.زیراکه به عنوان یک آنتی اکسیدان نقش درمانی مهمی در درمان اضطراب و جلوگیری از شرایط استرس زا افراد دارد.

3. ویتامین B1 تیامین

این ویتامین برای درمان انواع اختلالات عصبی موثر است و به حفظ سیستم عصبی سالم کمک می کند.

تبلیغات

4. ویتامین B6 (پیریدوکسین)

ویتامین پیریدوکسین به عنوان یک داروی ضد استرس است که انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز را در برابر اضطراب و افسردگی کنترل می کند.

5. ویتامین B9 (اسید فولیک) و B12 (کوبالامین)

ویتامین های B9 و B12 هر دو برای درمان علائم اضطراب و بیماری های عصبی مفید هستند و به تنظیم خلق و خوی افراد عصبی بسیار کمک می کنند.

6. ویتامین B3 (نیاسین)

از آنجایی که نیاسین در بدن ساخته نمی شود،بسیاری از مردم از مصرف این ویتامین بی خبر هستند در حالی که این ویتامین به حفظ سلامت سیستم عصبی،دستگاه گوارش و پوست کمک می کند.

7. منیزیم

منیزیم با عملکرد بهینه اعصاب،عضلات و تولید انرژی بدن تاثیر مثبت قابل توجهی بر علائم اضطراب و آرام کرن اعصاب دارد.

ویتامین های محلول در چربی :

تبلیغات

8. ویتامین A(کاروتن)

افراد عصبی معمولا کمبود ویتامین A دارند .در حالی که این ویتامین برای سیستم عصبی بدن عالی است و به افرادی که از حملات پانیک و اختلال اضطراب (GAD) رنج می برند توصیه می شود.

9. ویتامین D

مصرف ویتامین D برای افراد عصبی بسیار ضروری است و  باید به طور منظم آن را مصرف کنند.

10. ویتامین E

ویتامین E از پوست،مو و ناخن ها محافظت می کند و کمبود آن منجر به علائم شدیدتر اضطراب می شود.در حالی که ویتامین Eسرشار از آنتی اکسیدان هایی است که مصرف روزانه آن به افزایش حس آرامش افراد کمک می کند.

11. ویتامین K

افسردگی و اضطراب افراد عصبی با مصرف ویتامین k به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

12. B کمپلکس

B کمپلکس حاوی هشت ویتامین B است که باید روزانه مصرف می شود و برای افراد عصبی موثر ترین گزینه می باشد.

تبلیغات

قبل از شروع ویتامین ها چند نکته زیر را در نظر بگیرید:

قبل از مصرف ویتامین ها باید چند نکته را در نظر بگیرید،هر نوع مکملی نباید جایگزین دارو یا درمان شود. ویتامین ها کمک کننده هستند اما نباید به عنوان درمان در نظر گرفته شوند.

اگرچه ویتامین‌های اضطراب می‌توانند مفید باشند، اما جایگزین داروهای تجویزی یا درمان‌های تایید شده توسط پزشک نیستند. اگر اضطراب شما با یک بیماری روانی جدی است حتما با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

منبع
therecoveryvillagerenuerxtalkspace

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا