انشا

انشا در مورد امام زمان

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد امام زمان برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا اول در مورد امام زمان⭐⭐

حضرت مهدی (عج) یا امام زمان، دوازدهمین و آخرین ائمه اطهار علیهم السلام می باشد. در کتاب دینی مان نوشته شده بود که وی در سحرگاه روز جمعه پانزدهم شعبان سال 255 هجری قمری در شهر سامرا متولد شد.

پدر بزرگوارش امام حسن عسکری علیه السلام و مادرش نرگس خاتون بود. امام زمان را با القاب مهدی، حجت، قائم، منتظر، صاحب الزمان و خلف الصالح نیز یاد می کنند. اما مشهورترین لقبش حضرت مهدی (عج) است که فضیلت بسیار بالایی دارد.

امام زمان برای از بین بردن و نابودن کردن فساد و ظلم متولد شدند. در زمان ایشان حاکم عباسی از این موضوع باخبر شدند و برنامه ریزی کردند در زمان به دنیا آمدن ایشان را بکشند. به همین دلیل نحوه ولادت حضرت مهدی (عج) هنوز هم به صورت راز ماند و کسی از تولد و وجود حضرت خبر نداشت و فقط پدرشان هر وقت فرصتی پیش می آمد فرزند خود را به یاران امینش نشان می داد تا در آینده از او پیروی کنند.

به این ترتیب امام زمان زندگی سختی داشت. در سالهای اولیه تولدش به روش معمول سپری شد و در پنج سالگی با وفات پدرش رو به رو شد. در این زمان، حضرت به دلیل اینکه از تمام صفات و علم الهی برخوردار بود از جانب حق تعالی مانند حضرت یحیی (ع) در کودکی و حضرت عیسی (ع) در طفولیت به منصب الهی نبوت منصوب شد.

امام زمان در دوران امامت خود در غبیت های کوتاه و بلند به سر می برد و خودشان می فرمایند در دوران غیبت کبری هیچ کس مرا نخواهد دید تا زمانی که خداوند من را ظاهر کند، ظهور من پس از مدتی طولانی صورت می گیرد که جهان پر از ظلم و خشونت شود و تا آن زمان باید از دستورات و سیره او پیروی کنیم.

در دوران غیبت کبری که امکان ارتباط با امام زمان (عج) وجود ندارد، مردم به پیروی از معارف واقعی قرآن و اهل بیت دستور داده شده است و مردم باید از آنها پیروی کنند تا با ظهور امام زمان زمین پر از عدل و داد شود.

⭐⭐انشا دوم در مورد امام زمان⭐⭐

امام زمان زندگی بسیار جذابی داشت، پیامبر اکرم صلی در مورد امام زمان می گوید، دنیا به پایان نمی رسد، تا زمانی که مردی از اهل بیت من و با نام مهدی سرور دنیا شود.

امام زمان از آخرین سلسله دوازده امام اثنا اشعری در پانزدهم شعبان سال 255 هجری قمری در سامرا، عراق دیده به دنیا گشود. پدرش امام یازدهم حسن عسکری (ع) و مادرش نرگس خاتون نوه امپراطور روم بود.

من برای نوشتن این انشا برای اولین بار داستان امام زمان را خواندم و می خواهم در اینجا برای شما بازگو کنم، امام زمان تنها پنج سال داشت و همه مسلمانان از جمله خلیفه عباسی مجبور به اطاعات از ایشان بودند اما خلیفه عباسی نتواست این اوضاع را تحمل کند به همین دلیل به سربازان خود دستور داد وارد خانه امام شوند و او را بکشند.

به همین دلیل خدا امام زمان را از نظرها غایب کرد و عمرش را به طور معجزه آسایی طولانی کرد. تا به امروز نیز امام زمان زنده است و هر زمان که بخواهد ظهور می کند تا به دنیا حکومت کند و ظلم و فساد را از بین ببرد و زمین را پر از عدل و داد کند.

حتی امام زین العابدین نیز در مورد غیبت امام زمان فرموده، از ما یکی به دنیا می آید که ولادتش مخفی می ماند تا مردم بگویند او اصلاً به دنیا نیامده است.

امام مهدی (عج) اگرچه غایب و فاقد نمایندگی است، همچنان مردم را هدایت می کند و زمانی فرا می رسد که پرده غیبت برداشته شود و حضرت مهدی (عج) ظهور کند و طبق پیشگویی پیامبر، دنیا را پر از عدل و داد کند.

3.5/5 - (6 امتیاز)
منبع
al-islamsibtayn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا