انشا

انشا در مورد بار کج به منزل نمی رسه

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد بار کج به منزل نمی رسه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا اول در مورد بار کج به منزل نمی رسه⭐⭐

برای این ضرب المثل خاطره ای دارم که دوست دارم مفهوم آن را در این انشا خلاصه کنم. هنگامی که من و دوستم همیشه با هم به مدرسه می رفتیم روزی دوستم فراموش کرد تکالیفش را انجام دهد و از گفتن حقیقت به معلم می ترسید. معلم مان داشت تکالیف بچه ها را می دید که از دوستم پرسید چرا تکالیفت را انجام ندادی دوستم به جای اینکه بگوید تنبلی کرده که انجام نداده، گفت دفترم را در حیاط خانمان جا گذاشتم که گربه آن را پاره کرد. این دروغ سال بهانه ای برای انجام ندادن تکالیف بیشتر بچه ها شد، تا از انجام دادن آن سر باز زنند. این خاطره را تعریف کردم که بگویم دروغ چه خوب چه بد به بخش غالب زندگی روزمره جامعه امروز ما تبدیل شده است و این سوال پیش می آید که “چرا مردم دروغ می گویند؟”. همهٔ آدمها ممکن است یکبار در زندگی خود در هر دعوا یا مشاجره ای دروغ بگویند.

محققان دریافته‌اند در یک روز معمولی می‌توان حداقل ده تا دویست بار به فردی دروغ گفت. چون فریب و دروغ کار آسانی است و ما را از حقیقت دور می کند. ذهن انسان اغلب در دروغگویی گول می خورد و حرف دروغ را باور می کند.

اکثر افراد با متقاعد کردن خود به این که فریب خوردن آنقدرها هم بد نیست و کار اشتباهی انجام نشده خیال خود را راحت می کنند اما فریب خوردن کاری عبث و بیهوده است. حتی دروغ‌هایی که به نام محافظت از دیگران گفته می‌شود، باعث می شود که نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید و احساس نکنید که فردی معتبر و قوی هستید.

بنابراین ضرب المثل بار کج به منزل نمیرسه نشان از فریب کاری و دروغ افراد دارد که البته روزی نتیجه اعمالشان را می بینند و در واقع به خودشان آسیب می رسانند. مثلا دوست من که در اول انشا گفتم، در آینده ممکن است بی سواد بماند یا در دانشگاه قبول نشود. این دروغگویی او بار کجی است که آخر و عاقبت ندارد.

⭐⭐انشا دوم در مورد بار کج به منزل نمی رسه⭐⭐

جامعه‌ای که امروز ما در آن زندگی می‌کنیم بسیار فریبنده است. فریب تا جایی در جامعه ما زیاد شده است که در زندگی روزمره ما چیز غیر معمولی نیست. فریب به معنای گمراه کردن دیگران است. اگرچه مفهوم فریب منفی است اما می توان از آن برای اهداف خوب و بد استفاده کرد.

من از پدر بزرگم پرسیدم بار کج به منزل نمی رسه به چه معنی است، گفت معمولاً به معنی راستی و درستکاری . مثلا اغلب والدین به کودکان خردسال خود دروغ می گویند که اگر سبزیجات نخورید بزرگ نمی شوید یا اگر حیوان مورد علاقهٔ کودک بمیرد به دروغ می گویند حیوان فرار کرده است و کودکشان را فریب می دهند. اینها نمونه‌هایی از دروغ‌هایی است که بعضی آدامها از آن استفاده می کنند و به احساسات دیگران نیز آسیب می رسانند.

دروغی که من اغلب استفاده می کنم زمانی که باید به جایی برسم و دوستان یا خانواده ام تماس می گیرند تا بدانند کجا هستم. من همیشه می گویم پنج دقیقه دیگه میرسم، در صورتی که حتی از خانه بیرون نرفته ام. من اغلب از این دروغ استفاده می کنم تا کسی که منتظر من است عصبانی نشود. اینها نمونه هایی از فریبی است که مصداق ضرب المثل بار کج به منزل نمی رسد، می باشد.

4.3/5 - (3 امتیاز)
منبع
iplcram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا