انشا

انشا در مورد باز فیلش یاد هندوستان کرده

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد باز فیلش یاد هندوستان کرده برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا اول در مورد باز فیلش یاد هندوستان کرده⭐⭐

اول بزارید بگم معنی فیلش یاد هندوستان کرده یعنی یادآوری خاطرات خوب گذشته. این ضرب المثل برای من اتفاق افتاده است. هر بار که در خانه ما مهمانی برگزار می شود پدر و مادر، عمه و خاله هایم از خاطرات روزهای خوب گذشته صحبت می کنند یا به عبارتی فیلشان یاد هندوستان می کند و من هر بار از خودم می پرسم چرا روزهای خوب گذشته اینقدر خاطره انگیز هستند به این دلیل که متوجه شدم قدیمی ها هیچ نگرانی از آینده نداشتند، امکانات فناوری کمی داشتند و همه چیز ارزان قیمت بود.

مثلا وقتی بزرگ ترها داشتند با هم صحبت می کردند عمویم گفت یادش بخیر قدیم تیله بازی می کردیم بیاین الانم با هم این بازی را انجام بدیم. همه گفتند چی شده یادت فیل هندوستان کرده بعد همه باهم بازی می کردند که برای من حتی از بازی کامپیوتری هم لذت بخش تر بود.

یک مصداق ضرب المثل فیلش یاد هندوستان کرده بر می گردد به خاطره من در مورد مهمانی که من و مادرم در یک روز گرم تابستانی به خانه خاله ام دعوت شده بودیم من خیلی خوشحال بودم چون تمام وسایل خانه خاله ام مدرن است. میزناهارخوری بزرگی دارند و همیشه برای ما غذاهای جدید و فست فودی درست می کنند. وقتی رسیدیم خاله از ما خیلی استقبال کرد و از ما دعوت کرد روی زمین بنشینیم من تعجب کردم، چون خاله ام مبل های راحتی داشت اما بعد از آن سماور بزرگی را روی زمین کنار ما گذاشت و چای دم کرد و بعد داخل استکان های قدیمی باریک برایمان چای ریخت. من که از تعجب دهنم باز مانده بود نمی دونستم چی بگم آخه هر وقت خونه خاله ام میرفتیم داخل ماگ به ما چای می داد و اصلا سماور نداشت بلکه چای ساز داشتند.

بعد از صرف چای، خاله ام گفت بیاین به یاد قدیم ها قایم باشک (قایم موشک) بازی کنیم. من و مادرم تعجب کردیم ولی قبول کردیم. به من خیلی خوش گذشت، تا حالا این بازی را نکرده بودم وقتی موقع ناهار شد خاله ام سفره را روی زمین انداخت و به جای دیس، قابلمه را روی سفره گذاشت. کنار غذاهم کلی ترشی و نان های سنتی بود. وقتی غذایمان را خوردیم مادرم گفت چیه فیلت یاد هندوستان کرده و به یاد روزهای خوب قدیمی افتادی. بعد همه با هم خندیدیم اول تعجب کردم ولی احساس خوبی بهم دست داده بود و اون روز خیلی لذت بردم چون ما چند ساعت از تلویزیون و اینترنت و مبل و چیزهای مدرن دور بودیم. برای من که خیلی نوستالژی و خاطره انگیز بود.

⭐⭐انشا دوم در مورد باز فیلش یاد هندوستان کرده⭐⭐

جمعه که ما خانوادگی در خانه نشسته بودیم و داشتیم تلویزیون نگاه می کردیم زنگ خانه مان به صدا درآمد، من رفتم و در را باز کردم دیدم مادربزرگ و پدربزرگم با کلی روزنامه و نامه های قدیمی به خانه ما آمده بودند. من متعجبانه از آنها پرسیدم این روزنامه ها چیه، مادربزرگم گفت خاطرات روزهای خوب گذشته ام هستند که پدرم گفت چیه فیلتان یاد هندوستان کرده؟!! من متوجه این حرف نشدم و به پدرم گفتم فیلشان یاد هندوستان کرده به چه معنی است. پدرم گفت فیلش یاد هندوستان کرده یعنی یاداوری خاطرات خوب قدیمی مثلا در گذشته زمانی که اینترنت وجود نداشت مردم برای خواندن اخبار روزنامه می خریدند یا به جای ایمیل از نامه های تمبردار استفاده می کردند درست است که در مقایسه روزهای قدیمی با امروزه همچی کند و کسل کننده پیش میرفت اما خوبی های خودش را هم داشت. مثلا در گذشته، کسب اطلاعات در مورد یک موضوع ناآشنا، یا یادگیری هر چیزی نیازمند رفتن به کلاس یا کتابخانه بود اما از زمان تولد اینترنت و توسعه گوگل همه چیز به شدت تغییر کرده است. با گوگل این توانایی را داریم که هر چیزی را که می خواهیم با کلیک روی یک دکمه در یک چشم به هم زدن به هزاران تصویر، مقاله، فیلم، کتاب و غیره متصل شویم.

3.7/5 - (3 امتیاز)
منبع
bartlebystudymode

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا