انشا

انشا در مورد جنگل زدایی

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد جنگل زدایی برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

مقدمه:
جنگل زدایی عبارت است از قطع درختان جنگل به تعداد زیاد. جنگل زدایی همیشه تهدیدی برای محیط زیست ما بوده است. اما هنوز هم بسیاری از انسان‌ها به این عمل بد ادامه می‌دهند. علاوه بر این، جنگل زدایی باعث عدم تعادل اکولوژیکی می‌شود. با این حال، برخی از افراد خودخواه باید جیب خود را پر کنند. بنابراین حتی یک بار هم به عمل بدی که انجام میدهند، فکر نمی‌کنند. دولت ها در تلاشند تا اقدامات متقابلی را برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست انجام دهند.

بدنه:
هدف اصلی از جنگل زدایی، دست یابی به زمین خالی است. از این زمین ها معمولا برای احداث کارخانجات جدید استفاده می شود. و همه این اتفاقات به دلیل افزایش جمعیت است. با افزایش جمعیت، تقاضا برای محصولات نیز افزایش می‌یابد. بنابراین تاجران ثروتمند برای افزایش سود این صنایع را راه اندازی میکنند.

جنگل زدایی اثرات مضر زیادی دارد. برخی از آنها در زیر آمده است:
فرسایش خاک: فرسایش خاک یعنی حذف اولین لایه خاک. فرسایش خاک زمانی اتفاق می‌افتد که درختانی که خاک را نگه می دارند از بین بروند. در نتیجه باد و باران اولین لایه خاک را به راحتی با خود می‌برند.

علاوه بر این، بلایایی مانند رانش زمین به همین دلیل رخ می‌دهد. فرسایش خاک عامل سیل‌های مختلف است. زمانی که درختی برای جلوگیری از کاهش شدت آب باران وجود نداشته باشد، روان شدن شدید آب منجر به آسیب رساندن به مکان هایی می‌شود که مردم در آن زندگی می‌کنند.

گرمایش جهانی: گرمایش جهانی عامل اصلی تغییر در محیط زیست است. گرمایش جهانی باعث بروز تغییرات در فصول می شود. علاوه بر این، باعث می شود تا دمای هوا سالانه بیشتر شود. همچنین گرمایش جهانی باعث ذوب شدن یخچال‌های قطبی میشود که در نتیجه سطح آب اقیانوس ها بالاتر می رود.

تأثیر بر چرخه آب: از آنجایی که درختان از طریق تعرق آب موجود در خاک را وارد محیط می‌کنند، قطع آنها باعث کاهش میزان آب در جو می‌شود. بنابراین ابرها مانند قبل تشکیل نخواهند شد. در نتیجه، زمین‌های کشاورزی بارندگی مناسبی نخواهند داشت که به طور غیر مستقیم بر انسان تأثیر می‌گذارد.

یک تهدید بزرگ برای حیات وحش: جنگل زدایی بر حیات وحش نیز تأثیر می‌گذارد. بسیاری از حیوانات در آستانه انقراض هستند. به این دلیل که آنها زیستگاه یا محل زندگی خود را از دست داده‌اند. این یکی از مسائل مهم برای محافظان حیات وحش است.

نتیجه:
با افزایش جمعیت و افزایش تقاضا، جنگ ها به سوی نابودی می روند اما با اقدامات متقابل مختلف می‌توان از جنگل زدایی جلوگیری کرد. اول از همه باید جنگل کاری کنیم و در واقع درخت بکاریم. این به رفع تلفات درختان قطع شده کمک می‌کند.

مطالب پیشنهادی در مورد جنگل:

4.6/5 - (5 امتیاز)
منبع
toppr

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا