انشا

انشا درباره رطب خورده منع رطب کی کند

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا درباره رطب خورده منع رطب کی کند با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا درباره رطب خورده منع رطب کی کند⭐

مقدمه:
رطب خورده منع رطب کی کند، این مثل فارسی به این معناست که کسی که خودش کاری انجام می دهد نمی تواند دیگران را از انجام آن کار منع کند. این مثل در بسیاری از زمینه های زندگی کاربرد دارد.

بدنه:
به عنوان مثال، اگر کسی خودش سیگار می کشد، نمی تواند دیگران را از سیگار کشیدن منع کند. زیرا خودش می داند که سیگار کشیدن چه لذتی دارد و نمی تواند دیگران را از لذت بردن از آن محروم کند.

یا اگر کسی خودش دروغ می گوید، نمی تواند دیگران را از دروغ گفتن منع کند. زیرا خودش می داند که دروغ گفتن چه راه آسانی برای رسیدن به اهداف است و نمی تواند دیگران را از استفاده از این راه راحت منع کند.

این مثل همچنین به این معناست که کسی که خودش تجربه ای داشته است، نمی تواند دیگران را از تجربه آن تجربه منع کند. زیرا خودش می داند که آن تجربه چه لذتی دارد یا چه درد و رنجی دارد و نمی تواند دیگران را از لذت بردن یا درد کشیدن منع کند.

به عنوان مثال، اگر کسی خودش عاشق شده است، نمی تواند دیگران را از عاشق شدن منع کند. زیرا خودش می داند که عشق چه لذتی دارد و نمی تواند دیگران را از تجربه این لذت محروم کند.

یا اگر کسی خودش شکست خورده است، نمی تواند دیگران را از شکست خوردن منع کند. زیرا خودش می داند که شکست خوردن چه درد و رنجی دارد و نمی تواند دیگران را از تجربه این درد و رنج منع کند.

در نهایت، این مثل به ما یادآوری می کند که همه ما حق داریم تصمیمات خود را بگیریم و کارهای خود را انجام دهیم. حتی اگر دیگران با تصمیمات و کارهای ما مخالف باشند، باز هم حق داریم آنها را انجام دهیم.

نتیجه گیری:
مثل رطب خورده منع رطب کی کند، یک مثل بسیار مهم است که در بسیاری از زمینه های زندگی کاربرد دارد. این مثل به ما یادآوری می کند که همه ما حق داریم تصمیمات خود را بگیریم و کارهای خود را انجام دهیم. حتی اگر دیگران با تصمیمات و کارهای ما مخالف باشند، باز هم حق داریم آنها را انجام دهیم.

2.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا