انشا

انشا در مورد آداب و رسوم عید نوروز

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد آداب و رسوم عید نوروز با مقدمه، بدنه و نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا اول در مورد آداب و رسوم عید نوروز⭐

مقدمه:
عید نوروز یکی از آداب و رسوم مردم ایران است. یکی از آداب و رسوم عید نوروز رفتن به دیدار فامیل و خویشاوندان است.

بدنه:
در عید نوروز سال گذشته پدرم گفت موقع سال تحویل هر چیزی که دوست داری از خدا بخواه، برای شروع سال تحویل ساعت ها انتظار کشیدم وقتی سال تحویل شد من از خدا فرصت های جدید و مهمتر از همه شروع های جدید خواستم. برای من هر سال جدید یک داستان عالی و شادی را رقم می زند. گرفتن عیدی یکی از آداب رسوم عید نوروز است که برای من بسیار خوشحال کننده است و خیلی منتظر این لحظه هستم.

در سراسر جهان، سالهای جدید بسیار زیادی وجود دارد که متناسب با هر کشور و فرهنگ آن جشن گرفته می شود. در ایران سال نو عید نوروز نامیده می شود و هر سال در زمان خاصی برگزار می شود. در این لحظه من و خانواده ام دور هم جمع می شویم و با هم منتظر شروع سال نو هستیم. از آداب و رسوم عید نوروز که من خیلی دوست دارم مراسم چهارشنبه سوری، نظافت منزل (خانه تکانی)، کاشتن سبزه، سفره هفت سین، دیدن حاجی فیروز در خیابان ها، خرید لباس های جدید، سیزده به در، خوردن سبزی پلو با ماهی در شب سال تحویل و رفتن به تعطیلات است.

خیلی علاقه مند شدم بدانم عید نوروز از کجا نشات گرفته است،به همین دلیل در اینترنت سرچ کردم و فهمیدم در عصر باستان، جشن نوروز در میان فرمانروایان ایرانی اهمیت بسیاری داشت و پیروان ادیان مختلف این روز را جشن می گرفتند.

نتیجه:
حتی پس از گذشت هزاران سال، نوروز همچنان مهمترین جشن ایرانیان و میلیون ها نفر از کشورهای همسایه ایران است که در کنار هم فرا رسیدن بهار و تولد دوباره طبیعت را جشن می گیرند.

⭐انشا دوم در مورد آداب و رسوم عید نوروز⭐

مقدمه:
تقریبا همه ما دیگه می دانیم ایده این جشن در آیین زرتشتی ایران نوشته شده بود و یکی از مقدس‌ترین روزهای تقویم زرتشتی باستان بود. در میان زرتشتیان بهار اهمیت معنوی زیادی داشت و نماد پیروزی خیر بر شر و شادی بر غم بود. البته افراد مشهوری از جمله ابوریحان بیرونی، عمر خیام و محمود کاشغری در مورد نوروز صحبت کرده اند.

بدنه:
من سنت ها و آداب و رسوم عید نوروز را بسیار دوست دارم. ماه اسفند همه مردم در حال آماده سازی خود برای جشن گرفتن عید نوروز هستند، تقریبا همه خیابان ها و مراکز خرید شلوغ هستند و جشنواره های بسیاری پا برجاست. یادم هست من به همراه خانواده ام در یکی از جشنواره ها شرکت کردم که خیلی خوش گذشت، کلی خرید کردیم، از غرفه های شهرهای مختلف و نمایش های فرهنگی و حاجی فیروز دیدن کردیم.

البته ما طبق سنت خانوادگی خود قبل از عید نوروز به بهشت زهرا می رویم، شمع روشن می کنیم و به یاد رفتگانمان ندزی می دهیم. من به شخصه چهارشنبه سوری را بیشتر از تحویل سال دوست دارم چون به حیاط خانه مان می رویم و در محیطی امن و در نظارت والدین آتش روشن می کنیم و دور هم گفتگو میکنیم و میخندیم که برایم هیجان زیادی دارد.

یکی از آداب رسوم عید نوروز که من خیلی زیاد دوست دارم خانه تکانی به معنای فرآیند تمیز کردن کامل و گردگیری برای داشتن خانه ای پاک و سالم برای سال آینده است. چیدن سفره هفت سین که حتما خودتان می دانید به معنی هفت چیز که با حرف سین (س) شروع می شود، مانند: سبزه، سمنو، سنجد، سرکه، سیب، سیر، سماق است که در کنار آن قرآن، آینه، شمع، تخم مرغ رنگ شده، ماهی قرمز، سکه، سنبل، شیرینی و شاهنامه فردوسی یا دیوان حافظ است.

مادرم رنگ کردن تخم مرغ های سفره هفت سین را به من می دهد و هفت سین را خیلی با سلیقه می چیند.

نتیجه:
جالب است بدانید، با توجه به اهمیت این آیین باستانی، نوروز در سال 2009 در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است و سازمان ملل متحد 21 مارس را روز جهانی نوروز اعلام کرده است.

4/5 - (2 امتیاز)
منبع
unescoiplicropasargad-toursdayfinders

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا