انشا

انشا در مورد آذربایجان غربی

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد آذربایجان غربی با مقدمه، بدنه و نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا اول در مورد آذربایجان غربی⭐

مقدمه:
 در شمال غربی ایران سرزمینی جذاب با کوه ها و دریاچه های متعدد به نام استان آذربایجان غربی وجود دارد، از آنجایی که این استان هم مرز کشورهایی چون ارمنستان، آذربایجان، ترکیه و عراق است با رفتن به این استان می توانید به راحتی به این کشورها سفر کنید.

بدنه:
 در مطلبی خواندم سفر به آذربایجان غربی هیجان انگیز است. دراین استان رنگارنگ دریاچه ارومیه با زیستگاه انواع پرندگان محلی و مهاجر، بهترین استراحتگاه های ایران، قلعه باستانی قرن هفتم قبل از میلاد بسطامی، آبشار 10 متری سلماس، تخت سلیمان (که یکی از میراث جهانی یونسکو است)، کاخ خسرو اول پادشاه ساسانی، کاخ آباغاخان و معبد آذرگشسب (آتشکده زرتشتیان) را خواهید دید که هر کدام زیبایی های منحصر به فردی دارد و قطعا در طول زندگی خود باید یکبار از آنها دیدن کنید.

اگر عاشق کلیساها و آتشکده ها و دیدن باغ های سیب، خرید انواع صنایع دستی استان شامل قالی، گلیم و دارو بافی،کار چوب و موسیقی هستید حتما به این استان سفر کنید.

پدربزرگم در استان آذربایجان غربی متولد و بزرگ شده است، به همین دلیل وقتی در مورد ویژگی های این استان از ایشان پرسیدم اطلاعات خیلی خوبی به من دادند، اول گفتند آذربایجان غربی دارای آب و هوای معتدل، نیمه خشک و کوهستانی دارد چون در کنار اقیانوس اطلس و مدیترانه قرار دارد. به طور کلی این استان بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد و منحصر به فردترین استان ایران است. دوم اینکه (پسرم یا دخترم) در این استان می توانی انواع مذاهب و اقوام مختلف اعم از شیعه، سنی، ترک، کرد، آشوری و ارمنی را مشاهده کنی.

نتیجه:
هر چقدر من در مورد این استان به تو بگویم کم هست. به خاطر همین پدربزرگم به من قول داد حتما یکبار من را در سفر به این استان زیبا با خود ببرد.

⭐انشا دوم در مورد آذربایجان غربی⭐

مقدمه:
 طبق اطلاعاتی که دارم می توانم بگویم استان آذربایجان غربی اسرار آمیز است.

بدنه:
 وجود استان آذربایجان غربی برای کشور ما ضروری است چون علاوه بر اینکه یک منطقه ویژه اقتصادی است که بخش مهمی از کشاورزی کشور و تولید محصولاتی از قبیل سیب، انگور، هلو و گندم را تامین می کند، بخشی از پروتئین و مواد حیوانی کشور و دام و طيور و شيلات کشور از این استان تامین می شود.

اگر به شما بگویم آذربایجان غربی اولین قطب طلا و سنگ های تزئینی در کشور است، تعجب خواهید کرد. از ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری این استان هم شگفت زده خواهید شد. این استان از نظر آثار تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی ثبت شده است و مناطق گردشگری متنوعی دارد.

اگر به تپه حسنلو، سکونتگاه باستانی بروید آثار مربوط به 800 سال قبل از میلاد و صحنه ای از حماسه گیلگمش را خواهید دید. همینطور، ویرانه هایی از میراث جهانی یونسکو از قبیل تخت سلیمان هزار ساله را خواهید دید. در مجموع، این استان با داشتن 169 مکان ثبت شده جاذبه های تاریخی فراوانی دارد.

آب و هوای این استان هم شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد زیرا تا حد زیادی تحت تأثیر بادهای بارانی اقیانوس اطلس و مدیترانه می باشد و در فصل زمستان باعث ایجاد برف سنگین می شود.

در مورد مذهب هم باید بگم، در آذربایجان غربی اسلام (شیعه و سنی) مذهب اکثریت است. با این حال، اقلیت بزرگ مسیحی آشوری نیز در آنجا زندگی می کنند.

نتیجه:
در آخر، آذربایجان غربی دارای فرهنگ غنی که برگرفته از سنت های آذری و کردی می باشد و بسیاری از سنت های محلی، مانند موسیقی و رقص را در این استان خواهید دید.

4/5 - (1 امتیاز)
منبع
investinwapiniranvisitiranghodsgasht

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا