انشا

انشا در مورد ادب از که آموختی

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد ادب از که آموختی با مقدمه، بدنه و نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا اول در مورد ادب از که آموختی⭐

مقدمه:
هر بچه مدرسه ای در دبستان با جمله معروف ادب از که آموختی آشنا شده است و زمانی به کار می رود که ما با دیدن کار های زشت دیگران به بد و ناپسند بودن آن کار پی می بریم و سعی می کنیم آن را انجام ندهیم.

بدنه:
این ضرب المثل از زمان های خیلی قدیم به وجود آمد در آن زمان فرد حکیمی شاگردان زیادی داشت، که بسیاری از آنها بی ادب بودند از حکیم پرسیدند چطور با این شاگردان رفتار می کنی، گفت هر کار بی ادبی و ناشایستی که از شاگردی ببینم سعی می کنم آن را به خاطر بسپارم تا مرتکبش نشوم. از آن زمان بود که ضرب المثل ادب از که آموختی؟ از بی ادبان رواج پیدا کرد.

در خانواده ما مودب بودن خیلی مهم است و همیشه به من می گفتند مودب باش. من هم در مدرسه همیشه سعی کردم مودب باشم با وجود اینکه دوستی داشتم که رفتارهای زشت و بی ادبی می کرد ولی سعی کردم از انجام آنها پرهیز کنم.

نتیجه:
یک روز از پدرم پرسیدم چرا آنقدر ادب مهم است و معنی جمله ادب از که آموختی به چه معناست. پدرم گفت سالها پیش لقمان حکیمی بود که از نظر علم، دانش و حکمت از تمام مردم زمان خود بالاتر بوده است. ادب از که آموختی نیز از نصایح لقمان به پسرش است که می گوید با عقل خود کارهای نادرست از درست را تشخیص بده و با دیدن کارهای بی ادبی دیگران خودت آنها را انجام نده.

⭐انشا دوم در مورد ادب از که آموختی⭐

مقدمه:
من در خانواده ای بزرگ شدم که احترام، ادب و مهربانی بسیار با ارزش هستند. من از همان دوران کودکی یاد گرفتم چگونه مودبانه با مردم احوالپرسی کنم، خواسته های خود را به شیوه ای اخلاقی بیان کنم، کنجکاوی خود را ابراز کنم و بدون جیغ و فریاد زدن خواسته های خود را بیان کنم.

بدنه:
پدرم همیشه می گفت تنها با مودب بودن می توانی خیلی سریع با دیگران ارتباط برقرار کنی و درکارها و زندگیت موفق شوی.همیشه با لبخند به مردم سلام کن و هیچ وقت چیزی نگو که سبب رنجش دیگران شوی.

یادمه وقتی پدرم داشت در مورد ادب صحبت می کرد، در مورد ضرب المثل ادب از که آموختی؟ به من توضیح داد تا بهتر متوجه مفهوم ادب شوم،او گفت پسرم تو الان به سنی رسیدی که خوب را از بد تشخیص بدی اگر در مدرسه متوجه کارها یا حرف های بی ادبانه و زشت دانش آموزان یا دوستانت شدی یاد بگیر که آنها را هیچ وقت تکرار نکنی.

همیشه گفتن کلمات جادویی “متشکرم” و “لطفا”بهترین نمونه های ادب است که دیگران احساس خوبی نسبت به شما پیدا می کنند. مثلا اگر کسی به خاطر کاری که انجام دادی از تو تشکر نکرد تو یاد بگیر که اگر کسی کاری برایت انجام داد از او تشکر کنی. یا اگر کسی به تو ناسزا گفت این عمل را تکرار نکن. چون افراد با فهم و شعور با دیدن رفتار بی ادبانه دیگران می توانند مودب شوند.

من هم با حرف های پدرم موافق هستم چون مودب بودن سبب می شود زندگی خودمان بهتر شود و نیازهای اجتماعی مان برای موفقیت رشد کند.

نتیجه:
هر کس نظرات متفاوتی در مورد مودب بودن یعنی احترام گذاشتن به دیگران دارد. اما در کل انسان برای پیشرفت باید مودب باشد. اهمیت مؤدب بودن را در این جمله معروف می توان توصیف می کرد: ادب از که آموختی؟ از بی ادبان.

4.5/5 - (15 امتیاز)
منبع
neaharappaknepublishing

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. منازای دو که از قدیمو ندیم گفتند ادب ازکه اموختی گفت ازبی ادبان این سخن خیلی معروف است وهمه ی عالم تا عالم ازان استفاده مکنند بخاطر همین من پنج ستاره تقدیمتان می کنم

    موافقم 6
    مخالفم 0
  2. خیلییییییی عالییی این پنج ستاره تقدیم به شما💝

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا