انشا

انشا در مورد ازسحر تا افطار

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد ازسحر تا افطار با مقدمه، بدنه و نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا اول در مورد ازسحر تا افطار⭐

مقدمه:
 من تجربه ای روزه گرفتن در ماه رمضان را ندارم اما خانواده ام ازسحر تا افطار روزه هستند، بنابراین من با دیدن آنها می توانم در این انشا بنویسم از سحر تا افطار چه اتفاقی در خانواده ما می افتد.

بدنه:
 البته قبلش می خواهم کمی در مورد ماه رمضان صحبت کنم. ماه مبارک رمضان نهمین ماه از تقویم اسلامی است. 10 روز آخر این ماه ویژه است و آن را شب های قدر می نامند. قرآن کریم نیز در این 10 روز آخر بر حضرت محمد نازل شده است. رمضان ماه بخشش و عبادت است که هر مسلمانی در آن به خدا نزدیکتر می شود. ماه رمضان زمانی برای نیکوکاری و شکرگزاری با دوستان و خانواده است و یکی از بهترین ماه های سال که همه مسلمانان بی صبرانه منتظر روزه گرفتن و بهره بردن از ثواب بزرگ آن هستند.

خانواده ما همیشه ماه رمضان را روزه می گیرند. در این ماه از سحر تا افطار باید از خوردن و آشامیدن پرهیز کرد، همچنین از ناسزا، دروغ گفتن، اقدامات نادرست و کارهای ناپسند خودداری کرد.

در خانواده ما قبل از اذان صبح مادرم سحری آماده می کند، در سحری باید برای تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول روز، غذاهای غنی از پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی مصرف کرد و حتما آب کافی نوشید.

مثلا مادرم چندین نوع غذای سبک، سالم و سیر کننده مانند لبنیات و سبزیجات تازه مانند پنیر، تخم مرغ، گوجه فرنگی و خیار، حلیم، غذاهای برنجی و سوپ برای سحری درست می کند.

در طول روز از سحر تا افطار فقط پرهیز از خوردنی ها و نوشیدنی ها نیست، زمانی است که باید دل و جان شما با خداوند متعال یکی شود. مثلا صدقه دهیم، موسیقی / آهنگ با صدای بلند نباید گوش دهیم، احترام گذاشتن به دیگران، لباس پوشیدن مناسب، نماز خواندن، قران خواندن بسیار و سیگار نکشیدن است.

نتیجه:
بعد از اینکه آفتاب غروب کرد و اذان شب گفته شد، پس از ساعات طولانی روزه داری برای افطار آماده می شویم. ما روزه خود را با سوپ، خرما و حلیم باز میکنیم ،سپس آب می خوریم تا بعد از یک روز طولانی کم آبی بدن خود را هیدراته کنیم و حدودا 10 یا 15 دقیقه بعد غذای اصلی را می خوریم. غذای اصلی ما که مادرم درست می کند معمولا گوشت کبابی، آب پز یا بخارپز، مرغ یا غذای سبزیجات است. بعد از افطار یک یا دو ساعت پیادروی می کنیم تا غذایمان بهتر هضم شود و خودمان را برای روزه فردا آماده کنیم.

⭐انشا دوم در مورد ازسحر تا افطار⭐

مقدمه:
 همه ما با روزه گرفتن در ماه رمضان، آشنا هستیم. روزه گرفتن از طلوع فجر تا غروب آفتاب است و باعث طهارت روح و جسم می شود. روزه در فرهنگ اسلامی یک عمل پرهیزگارانه و معنوی برای مسلمانان محسوب می شود.

بدنه:
 از سحر تا افطار زمان روزه داری است که باید علاوه بر، پرهیز از خوردن و آشامیدن و هرگونه گناهانی مانند غیبت، تهمت و انجام کارهای زشت روزه را افطار کرد. ماه رمضان در خانواده ما خیلی خوش می گذرد مخصوصا زمان افطار که خانواده‌ها، دوستان و همسایگان همه دور هم جمع می شویم و افطار می کنیم.

من به همراه خانواده ام کارهای معنوی که از سحر تا افطار انجام می دهیم خواندن روزانه قران، خواندن نمازهای واجب و مستحبی، تسبیح زدن اسما خدا، صدقه دادن، عیادت از مسلمانان بیمار، افطاری دادن به نیازمندان، نماز شب خواندن و دعای بسیار است.

من و پدرم هر روز ساعات نزدیک افطار در جلسات سخنرانی و مراسم مسجد محل مان شرکت می کنیم و بعد از خواندن نماز اول وقت برای صرف افطار به خانه می رویم.

نتیجه:
در کل، از سخر تا افطار ماه رمضان به من خیلی خوش می گذرد و خیلی خوشحالم که به سن روزه داری رسیدم.

4/5 - (2 امتیاز)
منبع
123helpmebowmosqueiamherbalifenutrition

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا