انشا

انشا در مورد جواب ابلهان خاموشیست

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد جواب ابلهان خاموشیست برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا اول در مورد جواب ابلهان خاموشیست⭐

مقدمه:
 جواب ابلهان خاموشی است، یعنی وقتی کسی با افکار احمقانه و نادرست با ما صحبت می کند ما به جای مبارزه و بحث و جدل با او ساکت می‌مانیم و البته به نظر می‌رسد که این روش برای رفتار با افراد احمق موثرترین راه حل است.

بدنه:
 به نظر من جواب ابلهان خاموشی است تنها یک راه حل موقت و ناکارآمد است. وقتی ما به افراد احمق پاسخ نمی‌دهیم و ساکت می‌مانیم، آنها احساس می‌کنند که نظراتشان مورد تایید و قبول دیگران است و این باعث می‌شود که افراد احمق به این نظرات خود اطمینان بیشتری پیدا کنند. به عبارت دیگر، سکوت ما می‌تواند به تثبیت و تقویت نظرات احمقانه کمک کند.

به نظر من اگر ما به افراد احمق پاسخ ندهیم و سکوت کنیم، این به معنای تسلیم و قبول نظرات آنها است و این باعث می‌شود که ما به دلیل ترس از بحث و ایجاد مشکل، از جواب دادن به این افراد خودداری کنیم. در نتیجه، افراد احمق ممکن است احساس قدرت و تسلط کنند و به اندازه‌ بیشتری به نظرات خود متمایل شوند.

به جای استفاده از جواب ابلهان خاموشی، می‌توانیم از روش‌های بهتری برای مقابله با افراد احمق استفاده کنیم. یکی از روش‌ها، توضیح و استدلال منطقی است. به جای سکوت، ما می‌توانیم با استفاده از منطق و دلایل قوی، به افراد احمق توضیح دهیم که چرا نظرات آنها نادرست و احمقانه است.

استدلال منطقی و توضیح، می‌تواند به ما کمک کند تا نظرات احمقانه را به چالش بکشیم و به افراد دیگر نشان دهیم که این نظرات نادرست هستند. با ارائه دلایل قوی و منطقی ما می‌توانیم افراد را به فکر کردن و بازنگری در نظرات خود ترغیب کنیم.

به عنوان مثال، اگر کسی نظری احمقانه در مورد یک مسئله مطرح کند، ما می‌توانیم با ارائه اطلاعات و دلایل متقاعد کننده به او نشان دهیم که نظر او نادرست است. می‌توانیم از مثال‌ها و تجربیات واقعی استفاده کنیم تا برای او روشن شود که دیدگاهش اشتباه است.

علاوه بر استدلال منطقی، می‌توانیم از سوالات مناسب استفاده کنیم. با پرسیدن سوال‌های موثر ما می‌توانیم به افراد احمق کمک کنیم تا به خود برگردند و نظرات خود را مورد بررسی قرار دهند. سوالاتی مانند “چرا این نظر را دارید؟” و “بر اساس چه اطلاعاتی این نظر را می‌دهید؟” می‌توانند به افراد کمک کنند تا به تأمل در نظرات خود بپردازند و به دنبال دلایل قوی‌تر برای نظراتشان بگردند.

نتیجه:
 البته من این را نیز قبول دارم که برخی افراد به عمد دوست ندارند که آگاه شوند و در نتیجه بحث و جدل منطقی با این افراد بی فایده است و بهتر است در مقابل آنها سکوت کرد.

⭐انشا دوم در مورد جواب ابلهان خاموشیست⭐

مقدمه:
 یک ضرب المثل قدیمی فارسی وجود دارد که می گوید جواب ابلهان خاموشی است و این از ضرب المثل هایی است که کاربرد بسیار زیادی در روابط اجتماعی ما دارد و ما ممکن است طی روز از این ضرب المثل استفاده کنیم.

بدنه:
 این مثل قدیمی فارسی به ما می گوید که چنانچه طرف شما انسان احمقی است و آداب گفتگو و بحث را بلد نیست بهتر است از بحث و جدل با وی خودداری کنید و در این حالت سکوت می تواند یکی از بهترین راه حل ها در مواجه با این افراد باشد.

گاهی در زندگی با افرادی مواجه می شویم که هیچ استدلال و منطقی را قبول ندارند به همین خاطر نمی توان از در مصالحه با آنها درآمد و گفتگو کرد و برای این که منزلت و مقام خود را حفظ کنیم بهتر است در مقابل سخنان آنها سکوت نماییم چون چنین افرادی را نمی توان با سخنان درست قانع کرد.

این سخن قدیمی معنایی بسیار ساده و روان برای همه دارد و بسیاری از افراد نیز به آن باور دارند هر چند که برخی نیز آن را قبول ندارند و سکوت در برابر این افراد را نوعی عقب نشینی و قبول نظریات انها می دانند و معتقدند که در برابر این افراد نباید کوتاه آمد و با هر گونه استدلال و دلایل منطقی باید به مبارزه آنها رفت.

نتیجه:
 بنابراین در برابر افراد احمق می توان دو رویکرد و واکنش را نشان داد به این معنی که یا می توان به سخنان آنها اهمیت نداد و سکوت نمود یا این که با دلایل محکم به مبارزه با سخن احمقانه آنها رفت و البته شخصیت طرف مورد نظر نقش بسیار زیادی در انتخاب هر یک از این رویکردها دارد چون برخی هیچ سخن مخالفی را قبول نمیکنند و ممکن است نزاع و درگیری ایجاد نمایند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا