انشا

انشا در مورد راستگویی و دروغگویی

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد راستگویی و دروغگویی با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد راستگویی و دروغگویی⭐

مقدمه:
راستگویی و دروغگویی دو صفت بسیار مهم در انسان هستند که تأثیر زیادی بر زندگی فردی و اجتماعی او دارند. راستگویی یعنی بیان حقیقت و مطابقت گفتار و رفتار با واقعیت. دروغگویی نیز یعنی بیان خلاف حقیقت و مطابقت نداشتن گفتار و رفتار با واقعیت.

بدنه:
راستگویی از صفات پسندیده و دروغگویی از صفات ناپسند است. راستگویی موجب اعتماد دیگران به انسان می شود و باعث می شود که انسان در جامعه مورد احترام قرار گیرد. دروغگویی نیز موجب از دست دادن اعتماد دیگران می شود و باعث می شود که انسان در جامعه بی اعتبار شود.

راستگویی آثار مثبت زیادی در زندگی انسان دارد. راستگویی باعث می شود که انسان آرامش روانی داشته باشد و از شرّ عذاب وجدان در امان باشد. راستگویی همچنین باعث می شود که انسان در زندگی موفق تر باشد و به اهداف خود برسد.

دروغگویی نیز آثار منفی زیادی در زندگی انسان دارد. دروغگویی باعث می شود که انسان دچار استرس و اضطراب شود و از شرّ عذاب وجدان رنج ببرد. دروغگویی همچنین باعث می شود که انسان در زندگی شکست بخورد و به اهداف خود نرسد.

راستگویی یک ارزش اخلاقی است که باید از کودکی در انسان نهادینه شود. والدین باید از همان دوران کودکی فرزندان خود را به راستگویی تشویق کنند و دروغگویی را برای آنها نکوهش کنند.

در جامعه نیز باید فرهنگ راستگویی ترویج شود. مسئولان باید با دروغگویی برخورد کنند و آن را به عنوان یک جرم تلقی کنند.

نتیجه:
راستگویی یک صفت ارزشمند است که باید در همه افراد نهادینه شود. راستگویی باعث می شود که انسان در زندگی فردی و اجتماعی خود موفق تر باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا