انشا

انشا در مورد زریبار

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد زریبار با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد زریبار⭐

مقدمه:
زریبار، دریاچه‌ای زیبا و سرسبز در استان کردستان است که در فاصله 12 کیلومتری شهر مریوان قرار دارد. این دریاچه با 20 کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین دریاچه آب شیرین در کردستان و یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران محسوب می‌شود.

بدنه:
زریبار در میان کوه‌های زاگرس قرار گرفته و آب آن از چشمه‌های جوشانی که در کف آن قرار دارد، تأمین می‌شود. این دریاچه در همه فصول سال زیباست، اما در فصل بهار و تابستان، زمانی که طبیعت اطراف آن با پوشش گیاهی سرسبز و رنگارنگ خودنمایی می‌کند، جلوه‌ای خیره‌کننده دارد.

زریبار زیستگاه انواع گیاهان و جانوران است. از جمله گیاهان این دریاچه می‌توان به نی، بارهنگ آبی و نیلوفر آبی اشاره کرد. از جمله جانوران این دریاچه نیز می‌توان به اردک، غاز، قو، فلامینگو، ماهی، و پرندگان شکاری اشاره کرد.

زریبار علاوه بر زیبایی طبیعی، از اهمیت اقتصادی نیز برخوردار است. این دریاچه منبع مهمی برای تأمین آب آشامیدنی، کشاورزی، و گردشگری است.

زریبار یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم استان کردستان محسوب می‌شود و سالانه گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان از آن بازدید می‌کنند. در اطراف دریاچه امکانات رفاهی و گردشگری مناسبی برای گردشگران وجود دارد.

نتیجه:
زریبار، نگین کردستان، یکی از زیباترین و ارزشمندترین جاذبه‌های طبیعی ایران است که باید از آن محافظت کرد.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا