انشا

انشا در مورد سهام خیام

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد سهام خیام با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد سهام خیام⭐

مقدمه:
سهام خیام، دختری 12 ساله از شهر هویزه بود که در هشتمین روز از آغاز جنگ تحمیلی، در 25 مهرماه 1359، به شهادت رسید. او یکی از نمادهای مقاومت و ایستادگی مردم ایران در برابر تجاوز رژیم بعثی عراق است.

بدنه:
سهام در خانواده ای مذهبی و با ایمان بزرگ شد. او از کودکی روحیه ای سرشار از عشق به وطن داشت. با آغاز جنگ تحمیلی، سهام نیز مانند سایر مردم هویزه، با تمام وجود از خاک و میهن خود دفاع کرد.

در هشتمین روز از جنگ، نیروهای عراقی شهر هویزه را به اشغال خود درآوردند. مردم هویزه که از این اقدام ناجوانمردانه خشمگین بودند، دست به قیام زدند. سهام نیز به همراه دیگر زنان و دختران هویزه، به لب رودخانه کارون رفت و با سنگ و مشت به سوی نیروهای عراقی حمله کرد.

سربازان عراقی از شجاعت سهام و دیگر زنان و دختران هویزه به وحشت افتادند و به سوی آنها تیراندازی کردند. سهام نیز در این میان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهادت سهام خیام، پیامی مهم برای همه ملت ایران داشت. او نشان داد که حتی یک دختر 12 ساله نیز می تواند برای دفاع از وطن خود جان خود را فدا کند.

سهام خیام، نماد عشق و ایثار است. او یادآور این حقیقت است که همه ما باید برای دفاع از میهن خود آماده جانفشانی باشیم.

نتیجه:
سهام خیام، الگویی برای همه ماست. او یادآور این حقیقت است که هر فرد، با هر سن و سالی، می تواند نقش مهمی در سرنوشت کشور خود ایفا کند.

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا