انشا

انشا در مورد شعر خرد و دانش

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد شعر خرد و دانش با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد شعر خرد و دانش⭐

مقدمه:
خرد و دانش دو نعمت بزرگ الهی هستند که انسان را به کمال و سعادت می‌رسانند. خرد، نیرویی است که انسان را به تفکر و اندیشه وا می‌دارد و دانش، نتیجه‌ی تفکر و اندیشه‌ی خردمند است. خرد و دانش، دو بال پرواز انسان هستند که او را به قله‌های موفقیت و کامیابی می‌رسانند.

بدنه:
در شعر «خرد و دانش» که از سروده‌های زیبای فردوسی است، این دو نعمت ارزشمند به زیبایی توصیف شده‌اند. در این شعر، خرد به مادر دانش تشبیه شده است. خرد، زمینه‌ساز کسب دانش است و بدون خرد، دانشی حاصل نمی‌شود.

فردوسی در این شعر، خرد را نوری می‌داند که انسان را از تاریکی جهل و نادانی نجات می‌دهد. خرد، انسان را به راه راست هدایت می‌کند و از گمراهی و ضلالت دور می‌کند.

دانش نیز در این شعر، به گنجی گران‌بها تشبیه شده است. دانش، سرمایه‌ای است که انسان را در زندگی موفق می‌کند. دانش، انسان را از دیگران متمایز می‌کند و جایگاه او را در جامعه بالا می‌برد.

فردوسی در این شعر، اهمیت خرد و دانش را به خوبی بیان کرده است. او می‌گوید که خرد و دانش، دو نعمت بزرگ الهی هستند که انسان را به کمال و سعادت می‌رسانند.

نتیجه‌گیری:
خرد و دانش، دو بال پرواز انسان هستند. انسان با بهره‌مندی از این دو نعمت می‌تواند به قله‌های موفقیت و کامیابی برسد. خرد، انسان را به تفکر و اندیشه وا می‌دارد و دانش، نتیجه‌ی تفکر و اندیشه‌ی خردمند است. خرد و دانش، انسان را از تاریکی جهل و نادانی نجات می‌دهند و او را در زندگی موفق می‌کنند.

4/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا