انشا

انشا در مورد شنیدن کی بود مانند دیدن

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد شنیدن کی بود مانند دیدن با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد شنیدن کی بود مانند دیدن⭐

مقدمه:
ضرب‌المثل «شنیدن کی بود مانند دیدن» یکی از ضرب‌المثل‌های معروف ایرانی است که به معنای این است که دیدن یک واقعیت با چشمان خود، بسیار متفاوت از شنیدن آن از زبان دیگران است.

بدنه:
وقتی ما چیزی را از زبان دیگران می‌شنویم، فقط اطلاعات محدودی در مورد آن به دست می‌آوریم. ممکن است این اطلاعات درست یا غلط باشند، و ممکن است کامل یا ناقص باشند. اما وقتی چیزی را با چشمان خود می‌بینیم، می‌توانیم تمام جزئیات آن را مشاهده کنیم و به این ترتیب، برداشت دقیق‌تری از آن داشته باشیم.

برای مثال، اگر کسی به ما بگوید که در یک کشور دوردست، کوهی بسیار بلند وجود دارد، ما ممکن است تصور کنیم که این کوه چقدر بلند است. اما وقتی خودمان آن کوه را با چشمان خود ببینیم، شگفت‌زده می‌شویم که چقدر بلند و عظیم است.

یا اگر کسی به ما بگوید که در یک شهر بزرگ، خیابان‌های بسیار شلوغی وجود دارد، ما ممکن است تصور کنیم که این شلوغی چقدر است. اما وقتی خودمان در آن خیابان‌ها قدم بزنیم، متوجه می‌شویم که شلوغی بسیار بیشتر از تصور ماست.

ضرب‌المثل «شنیدن کی بود مانند دیدن» در بسیاری از زمینه‌های زندگی کاربرد دارد. برای مثال، در زمینه کسب‌وکار، اگر می‌خواهیم در مورد یک محصول یا خدمات جدید اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است آن‌ها را با چشمان خود ببینیم و امتحان کنیم. در زمینه علم و فناوری، اگر می‌خواهیم در مورد یک کشف جدید اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است آن را از منابع معتبر مطالعه کنیم. و در زمینه سیاست و اجتماع، اگر می‌خواهیم در مورد یک موضوع مهم اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است آن را از منابع مختلف مطالعه کنیم و سپس با چشمان خود آن را ببینیم.

نتیجه:
در مجموع، ضرب‌المثل «شنیدن کی بود مانند دیدن» یک ضرب‌المثل ارزشمند است که یادآور این نکته است که دیدن یک واقعیت با چشمان خود، بسیار مهم‌تر از شنیدن آن از زبان دیگران است.

4.5/5 - (14 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خیلی خوب بود ولی معنی این ضرب المثل می شود قضیه ای مثل قضیه ی یک کلاغ چهل کلاغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا