انشا

انشا در مورد شگفتی های آسمان

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد شگفتی های آسمان با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد شگفتی های آسمان⭐

مقدمه:
آسمان، پهناورترین و زیباترین مکانی است که انسان می تواند به آن نگاه کند. شب یا روز، آسمان همیشه چیزی برای ارائه دارد. از ستارگان درخشان و کهکشان های بی شمار گرفته تا رنگین کمان های خیره کننده و شفق قطبی، آسمان همیشه مملو از شگفتی است.

بدنه:
ستاره ها یکی از شگفتی های اصلی آسمان هستند. ستارگان اجسام غول پیکر گازی هستند که نور خود را تولید می کنند. آنها در اندازه، رنگ و درخشش متفاوت هستند. برخی از ستارگان بسیار کوچک هستند و فقط با تلسکوپ قابل مشاهده هستند. برخی دیگر بسیار بزرگ هستند و می توانند میلیاردها بار از خورشید درخشان تر باشند.

کهکشان ها گروهی از ستارگان، سیارات، غبار و گاز هستند. کهکشان ها در اندازه و شکل متفاوت هستند. برخی از کهکشان ها بسیار بزرگ هستند و می توانند میلیاردها ستاره داشته باشند. برخی دیگر بسیار کوچک هستند و فقط چند میلیون ستاره دارند.

رنگین کمان پدیده ای نوری است که در اثر شکست نور خورشید در قطرات آب ایجاد می شود. رنگین کمان ها معمولاً در آسمان پس از باران ظاهر می شوند. آنها می توانند طیف کاملی از رنگ ها را از قرمز تا بنفش داشته باشند.

شفق قطبی پدیده ای نوری است که در آسمان بالای قطب های شمالی و جنوبی زمین ظاهر می شود. شفق قطبی در اثر برخورد ذرات باردار خورشید با جو زمین ایجاد می شود. آنها می توانند در رنگ های مختلف، از جمله سبز، قرمز، آبی و بنفش ظاهر شوند.

نتیجه:
آسمان مکانی است که همیشه چیزی برای تحسین دارد. از زیبایی طبیعی آن گرفته تا پدیده های شگفت انگیزی که در آن رخ می دهد، آسمان همیشه مملو از شگفتی است.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا