انشا

انشا در مورد عجایب هفتگانه

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد عجایب هفتگانه با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد عجایب هفتگانه⭐

مقدمه:
عجایب هفتگانه جهان مجموعه ای از سازه های باستانی است که به عنوان شاهکارهای معماری و مهندسی شناخته می شوند.

بدنه:
این سازه ها از زمان های قدیم مورد تحسین قرار گرفته اند و به عنوان نمادهای فرهنگ و تمدن بشریت باقی مانده اند.

1. هرم بزرگ جیزه

هرم بزرگ جیزه در مصر باستان واقع شده است و بزرگترین هرم جهان است. این هرم حدود 4500 سال پیش به عنوان آرامگاه فرعون خوفو ساخته شد. هرم بزرگ جیزه از 2.3 میلیون بلوک سنگی ساخته شده است که هر کدام حدود 2.5 تن وزن دارند. ساخت این هرم حدود 20 سال طول کشید و کار آن توسط هزاران کارگر انجام شد.

2. باغ های معلق بابل

باغ های معلق بابل در بابل باستان واقع شده بودند و یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان بودند. این باغ ها به عنوان یک هدیه از نبوکدنصر دوم، پادشاه بابل، برای همسرش ساخته شدند. باغ ها در یک تپه مصنوعی قرار داشتند و از درختان، گیاهان و گل های مختلف پر شده بودند. آب برای باغ ها از طریق یک سیستم پیچیده از آبراهه ها و آبشارها تأمین می شد.

3. مجسمه زئوس در المپیا

مجسمه زئوس در المپیا باستان واقع شده بود و یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان بود. این مجسمه به عنوان هدیه ای از فیلیپ دوم مقدونی به زئوس، خدای خدایان، ساخته شد. مجسمه توسط فیدیاس، مجسمه ساز یونانی، ساخته شد. مجسمه از طلا و عاج ساخته شده بود و ارتفاع آن حدود 40 فوت بود.

4. معبد آرتمیس در افسوس

معبد آرتمیس در افسوس باستان واقع شده بود و یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان بود. این معبد به عنوان هدیه ای از پادشاه کروزوس لیدیا به آرتمیس، الهه شکار و باروری، ساخته شد. معبد توسط هکاتومبوس، معمار یونانی، ساخته شد. معبد از سنگ مرمر ساخته شده بود و ارتفاع آن حدود 60 فوت بود.

5. معبد هالیکارناسوس در کاریا

معبد هالیکارناسوس در کاریا باستان واقع شده بود و یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان بود. این معبد به عنوان آرامگاه ماسولوس، پادشاه کاریا، ساخته شد. معبد توسط مائرتس، معمار یونانی، ساخته شد. معبد از سنگ مرمر ساخته شده بود و ارتفاع آن حدود 140 فوت بود.

6. مجسمه غول آسای رودس

مجسمه غول آسای رودس در جزیره رودس باستان واقع شده بود و یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان بود. این مجسمه به عنوان یادبود پیروزی رودسیان بر نیروهای دمتریوس یکم مقدونی ساخته شد. مجسمه توسط خرسرخس، مجسمه ساز یونانی، ساخته شد. مجسمه از برنز ساخته شده بود و ارتفاع آن حدود 100 فوت بود.

7. فانوس اسکندریه

فانوس اسکندریه در اسکندریه مصر باستان واقع شده بود و یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان بود. این فانوس به عنوان راهنمای کشتی ها در ورودی بندر اسکندریه ساخته شد. فانوس توسط سوستراتوس، معمار یونانی، ساخته شد. فانوس از سنگ مرمر ساخته شده بود و ارتفاع آن حدود 450 فوت بود.

نتیجه:
عجایب هفتگانه جهان از زمان های قدیم مورد تحسین قرار گرفته اند و به عنوان نمادهای فرهنگ و تمدن بشریت باقی مانده اند. این سازه ها شاهکارهای مهندسی و معماری هستند که امروزه نیز تحسین می شوند.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا