انشا

انشا در مورد عید نوروز کوتاه با مقدمه و نتیجه

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد عید نوروز کوتاه با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

تبلیغات

⭐انشا در مورد عید نوروز کوتاه⭐

مقدمه:
عید نوروز، قشنگ ترین عید سال است. عیدی که همه چیز نو می شود، از طبیعت گرفته تا لباس ها و دل های ما.

بدنه:
قبل از عید، همه خانه تکانی می کنند و خانه را برای آمدن سال نو تمیز و زیبا می کنند. من هم با مامان و بابا در خانه تکانی کمک می کنم. گردگیری می کنم، اتاقم را مرتب می کنم و به تمیز کردن حیاط و باغچه هم کمک می کنم.

چهارشنبه سوری، یکی از شب های قشنگ قبل از عید است. در این شب، همه آتش روشن می کنند و از روی آن می پرند و با این کار، غم ها و ناراحتی های سال قبل را دور می کنند. من هم با بابا و مامان به حیاط می رویم و از روی آتش می پریم و می خندیم.

شب عید، همه دور هم جمع می شوند و سفره هفت سین می چینند. من عاشق سفره هفت سین هستم. سیب، سنجد، سبزه، سکه، سماق، سیر و سرکه را در سفره می گذاریم و دعا می کنیم که سال جدید برای همه ما پر از خیر و برکت باشد.

تبلیغات

لحظه تحویل سال، همه منتظر شنیدن دعای لحظه تحویل سال هستند. بعد از دعا، همه همدیگر را در آغوش می گیرند و عید نوروز را به هم تبریک می گویند. من هم به بزرگترها عید دیدنی می روم و از آنها عیدی می گیرم.

تعطیلات عید نوروز، بهترین تعطیلات سال است. در این تعطیلات، به مسافرت می رویم، به دیدن اقوام و دوستان می رویم و بازی می کنیم. من عاشق بازی با تخم مرغ های رنگی هستم.

نتیجه:
عید نوروز، عید شادی و نو شدن است. عیدی که به ما یاد می دهد که همیشه امید به آینده داشته باشیم و از زندگی لذت ببریم.

⭐انشا دوم در مورد عید نوروز کوتاه⭐

مقدمه:
عید نوروز، نغمه ی شادمانی و نوای دلنشین بهار است که در هر سال با شکوفه های رنگارنگ و نسیم روح نواز، به خانه ی ایرانیان می آید. این جشن باستانی، آغازی نو برای زندگی و فرصتی برای دگرگونی و تحول است.

بدنه:
با فرا رسیدن عید نوروز، شور و هیجان در دل و جان مردم زنده می شود. خانه تکانی، خرید لباس نو، چیدن سفره ی هفت سین و دید و بازدید از اقوام و دوستان، از جمله آداب و رسوم دیرینه ای هستند که در این ایام رونق می یابند. سفره ی هفت سین، نمادی از زیبایی، برکت و آرزوهای نیک برای سال جدید است. هر یک از سین های سفره، مفهومی عمیق و معنوی دارند که یادآور ارزش های والای انسانی هستند.

تبلیغات

عید نوروز، فرصتی برای تجدید دیدار با اقوام و دوستان است. در این ایام، مردم با صله رحم و دید و بازدید، مهر و محبت را در جامعه تقویت می کنند. دید و بازدیدها، فرصتی برای تبادل آرزوها و عید دیدنی ها، لحظات شاد و خاطره انگیزی را برای همه رقم می زند.

نتیجه:
عید نوروز، جشنی باستانی و پر از رمز و راز است که با گذر زمان، همچنان در قلب و روح ایرانیان زنده مانده است. این جشن، یادآور هویت و فرهنگ غنی ایرانیان است و به ما می آموزد که پس از هر سختی، بهاری زیبا در راه است.

پیام:

بیایید با فرا رسیدن عید نوروز، با دلی شاد و روحی پر از امید، سال جدید را آغاز کنیم و با یاری یکدیگر، دنیایی پر از صلح و آرامش برای خود و دیگران بسازیم.

عیدتان مبارک!

تبلیغات
4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا