انشا

انشا در مورد غیبت و تهمت

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد غیبت و تهمت با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد غیبت و تهمت⭐

مقدمه:
غیبت و تهمت دو عمل زشت و ناپسند هستند که در دین اسلام از آنها نهی شده است. غیبت به معنای نقل کردن سخنی از شخص دیگری است که او از آن بی‌خبر است و در حضور او نمی‌گوییم. تهمت نیز به معنای نسبت دادن سخن یا عمل زشتی به کسی است که آن را انجام نداده است.

بدنه:
غیبت و تهمت آثار زیانباری بر جامعه دارند. آنها باعث ایجاد کدورت و دشمنی بین افراد می‌شوند و فضای جامعه را مسموم می‌کنند. غیبت و تهمت همچنین باعث از بین رفتن اعتماد و اطمینان بین افراد می‌شوند.

در قرآن کریم نیز غیبت از گناهان بزرگی دانسته شده است. خداوند در آیه 12 سوره حجرات می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، غیبت یکدیگر نکنید. آیا دوست دارید که گوشت برادر مرده خود را بخورید؟! البته که کراهت دارد. از خدا بترسید و از گناهان بپرهیزید.»

برای ترک غیبت و تهمت، باید به نکاتی توجه کنیم. یکی از این نکات این است که قبل از اینکه چیزی را درباره کسی بگوییم، به این فکر کنیم که اگر او در مورد ما همین حرف‌ها را می‌زد، چه احساسی داشتیم. همچنین باید توجه داشته باشیم که غیبت و تهمت از گناهان بزرگی هستند و خداوند از آنها خشمگین می‌شود.

راه دیگری برای ترک غیبت و تهمت این است که سعی کنیم غیبت دیگران را نشنویم. اگر در جمعی بودیم که کسی در حال غیبت بود، به آرامی از آنجا دور شویم.

اگر غیبت کسی را شنیدیم، باید او را از غیبت‌هایی که درباره‌اش گفته شده است، آگاه کنیم. همچنین می‌توانیم از او بخواهیم که از غیبت کردن دست بردارد.

نتیجه:
غیبت و تهمت دو عمل زشت و ناپسند هستند که باید از آنها اجتناب کنیم. ترک این دو عمل، باعث ایجاد فضایی سالم و پر از اعتماد و اطمینان در جامعه می‌شود.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا