انشا

انشا در مورد فضل خدا

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد فضل خدا با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد فضل خدا⭐

مقدمه:
خداوند متعال، خالق هستی و پروردگار انسان‌ها، نعمت‌ها و فضل‌های بی‌شماری را به بندگان خود عطا فرموده است. این نعمت‌ها شامل نعمت‌های مادی و معنوی می‌شوند.

بدنه:
از جمله نعمت‌های مادی که خداوند به ما عطا فرموده است، می‌توان به نعمت حیات، نعمت سلامتی، نعمت رزق و روزی، نعمت آب و هوا، نعمت زمین و آسمان، و غیره اشاره کرد. این نعمت‌ها، اساس زندگی ما را تشکیل می‌دهند و بدون آن‌ها، زندگی ما امکان‌پذیر نخواهد بود.

از جمله نعمت‌های معنوی که خداوند به ما عطا فرموده است، می‌توان به نعمت ایمان، نعمت عقل، نعمت علم، نعمت هدایت، نعمت رحمت، و غیره اشاره کرد. این نعمت‌ها، سعادت و خوشبختی ما را در دنیا و آخرت تضمین می‌کنند.

فضل خدا، بی‌پایان و بی‌کران است. خداوند، حتی به بدترین انسان‌ها نیز فضل می‌کند. او، حتی به کسانی که شکر نعمت‌های او را به جا نمی‌آورند، نیز فضل می‌کند.

خداوند، در قرآن کریم، به فضل خود اشاره کرده است و فرموده است:

إِنَّ اللَّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَشْكُرُونَ

(خداوند نسبت به مردم صاحب بخشش (نعمت و برتری بخشی) است ولی بیشتر مردم سپاسگزارى نمى‌كنند.)

ما، انسان‌ها، وظیفه داریم که نعمت‌های خداوند را شکرگزار باشیم و از آن‌ها در راه رضای او استفاده کنیم.

نتیجه:
راه‌های شکرگزاری از نعمت‌های خداوند، بسیارند. یکی از راه‌های شکرگزاری، این است که از نعمت‌ها در راه درست استفاده کنیم و آن‌ها را هدر ندهیم. راه دیگر شکرگزاری، این است که از خداوند به خاطر نعمت‌هایش سپاسگزاری کنیم و زبان به حمد و ثنای او بگشاییم.

اگر ما، انسان‌ها، شکر نعمت‌های خداوند را به جا بیاوریم، خداوند نیز بر فضل خود بر ما خواهد افزود.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا