انشا

انشا در مورد لحظه بارش باران با مقدمه و نتیجه

در این مطلب، انشا در مورد لحظه بارش باران با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد لحظه بارش باران⭐

مقدمه:
آسمان، گرفته و مملو از ابرهای تیره، نوید بارش باران را می‌دهد. نسیم خنکی می‌وزد و بوی خاک باران‌خورده در هوا پیچیده است. گویی طبیعت در حال آماده شدن برای یک اتفاق زیبا و تماشایی است.

بدنه:
ناگهان، اولین قطرات باران مانند مرواریدهای ریز از آسمان فرو می‌ریزند و به زمین برخورد می‌کنند. صدایی دلنشین و آرامش‌بخش در فضا طنین‌انداز می‌شود، گویی زمزمه‌ای از جنس موسیقی طبیعت.

قطرات باران به تدریج تندتر و متراکم‌تر می‌شوند و رقصی موزون بر روی زمین، برگ‌ها، و بام خانه‌ها اجرا می‌کنند. گویی هر قطره داستانی برای گفتن و رازی برای برملا کردن دارد.

هوا رو به خنکی می‌رود و عطش زمین فروکش می‌کند. گل‌ها شاداب‌تر می‌شوند و برگ‌ها طراوت تازه‌ای می‌یابند. گویی باران حیاتی دوباره به طبیعت می‌بخشد و روح تازه‌ای در آن می‌دمد.

در این میان، برخی زیر باران پناه می‌گیرند و برخی دیگر با آغوش باز به استقبال آن می‌روند. کودکان با شور و اشتیاق در میان قطرات باران بازی می‌کنند و بزرگترها از تماشای این منظره زیبا لذت می‌برند.

بارش باران، حس آرامش و سکون عجیبی را به همراه دارد. گویی تمام دغدغه‌ها و غصه‌ها برای لحظه‌ای از ذهن انسان پاک می‌شوند و جای خود را به صلح و صفا می‌دهند.

در این لحظه، تنها صدایی که به گوش می‌رسد، صدای باران است که بر زمین، بام خانه‌ها، و برگ درختان می‌بارد. گویی طبیعت در حال نواختن یک سمفونی بی‌نظیر و گوش‌نواز است.

باران، هدیه‌ای ارزشمند از جانب خداوند است. نعمتی الهی که حیات را به زمین و جان تازه‌ای به طبیعت می‌بخشد. لحظه‌ی بارش باران، فرصتی ناب برای تأمل در عظمت خلقت و شکرگزاری برای این موهبت الهی است.

باران، همواره در اذهان ما با خاطرات خوش و لحظات دل‌انگیز همراه بوده است. خاطراتی از دوران کودکی، بازی در زیر باران، و لذت بردن از طراوت و شادابی طبیعت.

نتیجه:
باران، نمادی از امید و سرزندگی است. گویی با هر قطره باران، امیدی تازه در دل‌ها جوانه می‌زند و نویدبخش آینده‌ای روشن و پربرکت است.

پس بیاییم قدر این لحظات زیبا را بدانیم و از تماشای باران و شنیدن صدای دلنشین آن لذت ببریم.

3/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا