انشا

انشا در مورد مضرات سیگار و قلیان

در این مطلب، انشا در مورد مضرات سیگار و قلیان با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد مضرات سیگار و قلیان⭐

مقدمه:
از دیرباز، دود غلیظ و مطبوع سیگار و قلیان، در محافل و دورهمی‌ها، یار همیشگی بسیاری از افراد بوده است. اما در پس این ظاهر فریبنده، داستانی غم‌انگیز از تباهی و مرگ نهفته است. دود سیگار و قلیان، مملو از هزاران ماده شیمیایی سمی است که هر پک از آن، گامی ‌به سوی نابودی سلامتی و کوتاه شدن عمر انسان به شمار می‌رود.

بدنه:
مضرات سیگار و قلیان:
سرطان: دود دخانیات، عامل اصلی ابتلا به انواع سرطان، به ویژه سرطان ریه، حنجره، مری، لوزالمعده، مثانه و دهانه رحم است. هر بار دود سیگار به ریه‌ها می‌رسد، سلول‌های سالم را مورد حمله قرار داده و آن‌ها را به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌کند.
بیماری‌های قلبی و عروقی: دود دخانیات، عروق خونی را تنگ کرده و جریان خون را مختل می‌کند. این امر، خطر ابتلا به سکته قلبی، گرفتگی عروق قلب و فشار خون بالا را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.
بیماری‌های تنفسی: سیگار و قلیان، عامل اصلی بیماری‌های تنفسی مانند برونشیت مزمن، آمفیزم و تنگی نفس هستند. دود دخانیات، ریه‌ها را تخریب کرده و تنفس را دشوار می‌کند.
ضعف سیستم ایمنی: دود دخانیات، سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و فرد را در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها آسیب‌پذیر می‌کند.
مشکلات باروری: سیگار و قلیان، باعث اختلال در باروری و افزایش خطر سقط جنین می‌شود.
مرگ زودرس: استعمال دخانیات، ده‌ها سال از عمر انسان می‌کاهد. به طوری که، سیگاری‌ها به طور میانگین 10 سال زودتر از افراد غیرسیگاری جان خود را از دست می‌دهند.

نتیجه:
سلامتی، هدیه‌ای بی‌نظیر است که باید قدر آن را بدانیم. سیگار و قلیان، دشمنان سلامتی هستند و مصرف آن‌ها، زندگی را به کام انسان تلخ می‌کند. انتخاب با شماست که در دام این دشمنان خاموش گرفتار شوید یا با اراده و تلاش، سلامتی خود را حفظ

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا