انشا

انشا در مورد کباب بناب

در این مطلب، انشا در مورد کباب بناب با مقدمه، بدنه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد کباب بناب⭐

مقدمه:
کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که به شیوه‌های مختلف طبخ می‌شود و مشتری‌های فراوانی هم دارد؛ یکی از آنها کباب بناب است؛ کبابی که اگرچه در شهرهای مختلف ایران از کیش تا تهران برای خود صاحب دم و دستگاه و اسم و رسمی است،اما اصالتش برمی‌گردد به شهری به اسم بناب که در جنوب غربی تبریز واقع شده است.

بدنه:
بنا به گفته مورخان، کباب بناب، قدمتی تقریبا 100 ساله دارد و برای اولین بار حاج صمد کشاورز که آن زمان در راسته بازار شهرستان بناب مغازه داشته، از این نوع کباب‌ها طبخ می‌کرده است.یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کباب، ساطوری بودن آن است؛ اما ظاهرا این مساله فقط در گذشته اجرایی می‌شد و اکنون به دلایل مختلف این مقوله کمرنگ و حتی منسوخ شده است.

ویژگی دیگر این کباب استفاده از پیاز خرد شده است که روی کباب پخته شده ریخته می‌شود و این محصول نیز ابتدا توسط حاج صمد کشاورز به خاطر ایجاد تمایز با سایر خوراکی‌ها مورد استفاده قرار گرفت و رفته رفته گوجه فرنگی و فلفل نیز جهت مزه‌دار کردن به همراه کباب سرو شد.

در گذشته برای پخت کباب بناب از ذغال چوب و بادبزن دستی استفاده می‌شد که این امر باعث لذیذتر شدن آن می‌شد، اما امروزه با ورود تکنولوژی به زندگی مردم به جای بادبزن دستی از سیستم برقی استفاده می‌شود.

وزن کباب بناب از 100 گرم معمولی تا 250 گرم مخصوص متغیر می‌باشد و معمولا با نان سنگگ داغ و نوشابه خنک سرو می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا