انشا

انشا در مورد کفش پاره با مقدمه و نتیجه

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد کفش پاره با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد کفش پاره⭐

مقدمه:
کفش پاره، نماد فقر و محرومیت است. کفشی که دیگر کارایی خود را از دست داده و نمی تواند از پای کسی محافظت کند. کفشی که باعث می شود صاحبش احساس خجالت و شرمندگی کند.

بدنه:
کفش پاره می تواند نماد نابرابری و تبعیض نیز باشد. در دنیایی که برخی از مردم از نعمت کفش های نو و راحت برخوردار هستند، برخی دیگر باید با کفش های پاره و زبر زندگی کنند. این نابرابری باعث می شود که افراد فقیر احساس تبعیض کنند و از جامعه طرد شوند.

اما کفش پاره می تواند نماد امید و مقاومت نیز باشد. کفشی که نشان می دهد انسان ها حتی در شرایط سخت و دشوار نیز می توانند ادامه دهند. کفشی که نشان می دهد انسان ها می توانند با سختی ها و مشکلات مبارزه کنند و بر آنها غلبه کنند.

داستان کفش پاره

روزی روزگاری، پسرکی فقیر به نام علی بود که فقط یک جفت کفش داشت. این کفش ها آنقدر پاره شده بودند که هر روز از پای علی می افتادند. علی هر روز صبح قبل از مدرسه، کفش هایش را می دوخت تا بتواند به مدرسه برود. اما کفش ها همیشه در طول روز از پایش می افتادند.

یک روز، علی در مدرسه بود که کفش پای راستش از پایش افتاد. او با دستش کفش را گرفت و سعی کرد آن را به پایش بزند. اما کفش پاره بود و نمی توانست به پایش بخورد. علی از خجالت سرش را پایین انداخت و شروع به گریه کرد.

معلم علی که متوجه ماجرا شده بود، به سمت او آمد و گفت: «علی، اشکالی ندارد. تو برای درس خواندن اینجا هستی، نه برای کفش پوشیدن.»

علی از معلمش تشکر کرد و با لبخندی بر لب به درسش ادامه داد.

نتیجه:
کفش پاره، نماد چیزهای زیادی است. می تواند نماد فقر، نابرابری، تبعیض، امید و مقاومت باشد. اما مهم ترین پیامی که کفش پاره می دهد این است که انسان ها حتی در شرایط سخت و دشوار نیز می توانند ادامه دهند و به اهداف خود دست یابند.

4/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا