انشا

انشا در مورد کوه به کوه نمیرسد با مقدمه و نتیجه

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد کوه به کوه نمیرسد با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد کوه به کوه نمیرسد⭐

مقدمه:
کوه به کوه نمیرسد اما آدم به آدم میرسد. این ضرب المثل یکی از ضرب المثل های معروف و پرکاربرد در زبان فارسی است. این ضرب المثل به معنای آنست که هر کار ناشایستی که در حق دیگران انجام میدهیم، در نهایت روزی با آن ها روبرو می شویم و باید پاسخگوی رفتار خود باشیم.

بدنه:
در واقع، این ضرب المثل معادل قانون کارما است. قانون کارما بیانگر این مفهوم است که هر بدی و عملی در حق دیگری از بین نمیرود و آنقدر در دنیا می چرخد تا در نهایت ما را پیدا کند و به خود ما برگردد.

در دنیای کوچک ما، هر عملی که انجام می دهیم، پیامدی دارد. این پیامدها ممکن است فوری و آشکار باشند یا ممکن است در آینده و به شکلی دیگر ظاهر شوند. اما مهم این است که بدانیم، هیچ عمل خیر یا بدی از بین نمی رود و روزی به خودمان باز می گردد.

این ضرب المثل میتواند در موارد مختلفی کاربرد داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کسی به دیگری ظلم یا بدی کند، ممکن است روزی خود او مورد ظلم و بدی قرار بگیرد. یا اگر کسی به دیگری کمک کند، ممکن است روزی خود او هم از کمک دیگران بهره مند شود.

نتیجه گیری:
ضرب المثل کوه به کوه نمیرسد، یک ضرب المثل پندآموز است که به ما یادآوری میکند که باید در اعمال خود دقت کنیم. هر کاری که انجام میدهیم، چه خوب و چه بد، روزی به خود ما باز میگردد. بنابراین، بهتر است که همیشه با دیگران مهربان و نیکوکار باشیم و از بدی و ظلم به دیگران دوری کنیم.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا