انشا

انشا در مورد گذر عمر

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد گذر عمر برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

مقدمه:
از زمان کودکی تا مرگ ما در حال یادگیری و تجربه کردن از دور و اطراف خود هستیم. زمانی که به طور آهسته انسان های دور و اطراف خود را می شناسیم و کم کم با این جهان و خداوندی که این جهان را آفریده است آشنا می شویم.

گذر عمر هر انسانی ممکن است با فراز و نشیب های زیادی همراه باشد. مانند حادثه های تلخ و شیرین و تجربه های گوناگون که برای هر شخصی متفاوت است. هر شخصی به یک روشی خاص عمر خود را سپری می کند. گذر عمر برای عده ای شیرین و خوب و افراد دیگری بسیار بد خواهد بود. کسانی هم هستند که برای آنها گذر عمر ارزشی ندارد و عمر و زندگی خود را تلف می کنند. گذر عمر برای ما از لحظه ای که بدنیا می آییم شروع می شود. یعنی از دوران نوزادی کم کم صدای اطراف خود را می شنویم و یواش یواش با پدر و مادر خود آشنا می شویم.

با گذر عمر کم کم بزرگ تر می شویم و مدرسه می رویم و آموزش می بینیم و به زندگی که داریم با یک حالت دیگری نگاه می کنیم. این دنیا را دیگر مانند کودکی خود، دنیای بازی و خوشگذرانی نمی بینیم. با گذر عمر و بزرگتر شدن انسان ها، سنشان نیز بیشتر می شود و به دنبال موفقیت برای ادامه زندگیشان می روند و تجربه های زیادی را در طول عمر خود کسب می کنند و به دیگران نیز یاد می دهند. شاید دوران جوانی را بتوان، بهترین دوران عمر هر انسانی بیان کرد، دورانی که با گذر عمر انسان با سرعت بالایی سپری می شود و دیگر هرگز باز نمی گردد. دوران جوانی هر انسان، دوران طلایی زندگی اوست.

در این دوران است که انسان هدف زندگی خود را مشخص می کند. ما اگر در جوانی وقت و انرژی خود را برای هدفی درست صرف کنیم، خواهیم توانست زندگی خوب و رفاه بالایی را در آینده مان تجربه کنیم. اما در صورتی که قدر جوانی خود را ندانیم و آن را آسان از دست بدهیم، در آینده ای نچندان دور بسیار پشیمان خواهیم شد و زندگی پر از حسرتی را تجربه خواهیم کرد. در این دوران انسان می تواند بهترین دوست خود را انتخاب کند. این دوست ممکن است همراه و مشاور ما باشد و ما را در رسیدن به اهدافمان کمک نماید.

انسان ها در جوانی عاشق می شوند، ازدواج می کنند و با گذر عمر، پدر یا مادر می شوند. زیباترین و مهم ترین اتفاقات هر فردی در زندگی در دوران شیرین جوانی رخ می دهد، دورانی که پر از هیجان و لذت های غیر قابل تکرار خواهد بود و با گذر عمر در خاطره ما خواهد ماند.

با گذر عمر و زمانی که به میانسالی خود می رسیم دیگر از شور و شوقی که در دوران جوانی داشته ایم آنچنان خبری نخواهد بود و زندگی ما به یک آرامش خاصی خواهد رسید. اگر در دوران جوانی تصمیمات مناسبی گرفته باشیم، در میانسالی لحظاتی شیرین و در آرامش را تجربه خواهیم کرد. اما اگر تصمیمات نادرستی را تا به حال گرفته ایم باید بدانیم که دوران میانسالی ما پر از مشکلات و سختی خواهد بود.

نتیجه گیری:
پس از گذر عمری نه چندان طولانی وارد دوران پیری خواهیم شد. پیری دورانی است که انسان دیگر کار زیادی برای انجام دادن ندارد و در این دوران به استراحت می پردازد. به یاد داشته باشیم که خداوند به انسان ها قدرت انتخاب و اختیار داده است و اگر هر شخصی در تمام مراحل زندگی خود به خداوند توکل کند و راه درستی را در پیش بگیرد، در گذر عمر خود تجربه زندگی بهتری را کسب خواهد کرد.

3.1/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا