انشا

انشا در مورد گزارش یک سفر با مقدمه و نتیجه

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد گزارش یک سفر با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد گزارش یک سفر⭐

گزارش سفر به شمال ایران
مقدمه:
تابستان امسال به همراه خانواده‌ام به شمال ایران سفر کردیم. ما از تهران با ماشین شخصی راهی شدیم و بعد از حدود 5 ساعت به شهر رامسر رسیدیم. در این سفر 4 روز در رامسر و 3 روز در نمک‌آبرود اقامت داشتیم.

بدنه:
روز اول:
در روز اول پس از رسیدن به رامسر به هتل رفتیم و بعد از استراحتی کوتاه، به دیدن جاذبه‌های گردشگری شهر رفتیم. اولین جایی که رفتیم، کاخ رامسر بود. این کاخ که در دوران پهلوی ساخته شده بود، در حال حاضر به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعد از بازدید از کاخ رامسر، به جنگل دالخانی رفتیم. این جنگل با درختان بلند و سرسبز و آب و هوای خنک، مکانی بسیار زیبا و دلنشین برای گذراندن وقت بود.

روز دوم:
در روز دوم سفرمان به جنگل صفارود رفتیم. این جنگل در نزدیکی رامسر قرار دارد و به دلیل داشتن آبشارها و رودخانه‌های متعدد، به عنوان بهشت گمشده شناخته می‌شود. بعد از ظهر به تلکابین رامسر رفتیم و از بالای کوه، نظاره‌گر مناظر بسیار زیبایی از شهر و دریای خزر بودیم.

روز سوم:
در روز سوم سفرمان به نمک‌آبرود رفتیم. نمک‌آبرود یک منطقه توریستی در نزدیکی رامسر است که به دلیل داشتن امکانات تفریحی متعدد، از جمله تله‌کابین، سورتمه، پینت‌بال و …، برای گذراندن تعطیلات بسیار مناسب است.

روز چهارم:
در روز چهارم سفرمان به آبشار سی‌سنگان رفتیم. این آبشار در نزدیکی نمک‌آبرود قرار دارد. بعد از ظهر به مجتمع تفریحی نمک‌آبرود رفتیم و از تفریحات مختلف آن لذت بردیم.

روز پنجم:
در روز پنجم سفرمان به جواهرده رفتیم. این روستا در ارتفاعات قرار دارد و آب و هوایی خنک و دلپذیر دارد. در جواهرده از آبشار، جنگل و مرداب دیدن کردیم و از طبیعت بکر و زیبا لذت بردیم.

روز ششم:
در روز ششم سفرمان به ساحل دریای خزر رفتیم و از شنا و آفتاب گرفتن لذت بردیم. بعد از ظهر به متل‌قو رفتیم و در رستوران‌های ساحلی آن، غذای دریایی خوردیم.

روز هفتم:
در روز هفتم سفرمان به تهران بازگشتیم.

نتیجه‌گیری:
سفر به شمال ایران تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش برای من و خانواده‌ام بود. ما در این سفر از دیدن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی شمال ایران لذت بردیم و خاطرات بسیار خوبی را برای خودمان رقم زدیم.