انشا

انشا در مورد رنگین کمان بعد از باران

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد رنگین کمان بعد از باران با مقدمه، بدنه و نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

انشا اول در مورد رنگین کمان بعد از باران

مقدمه:
رنگین کمان، وقتی نور خوشید به قطرات ریز باران برخورد می‌کند، شکل می‌گیرد. باران قطرات آبی است که در هوا به صورت معلق و رو به پایین حرکت می‌کنند. وقتی نور خورشید به این قطرات باران برخورد می‌کند به صورت رنگ های مختلف از آن خارج می شود و باعث ایجاد رنگین کمان می شود.

بدنه:
وقتی نور به یک قطره باران برخورد می کند به آن وارد می گردد و در داخل آن شکسته می‌شود و نور به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هر کدام دارای رنگ متفاوتی هستند. این رنگ‌ها شامل قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش هستند (یه شعر باحال برای حفظ کردن رنگ های رنگین کمان: قرمز و نارنجی و زرد است و سبز، آبی و نیلی بُود بعدش بنفش). همچنین، هر قطره باران نور را به زاویه مشخصی منعکس می‌کند که از نظر ما شکل رنگین کمان را می‌دهد.

وقتی بارش باران متوقف می شود می‌توانیم رنگین کمان را ببینیم. اما برای دیدن رنگین کمان، باید خورشید هم در آسمان باشد. خورشید باید در یک زاویه خاص در آسمان قرار بگیرد تا نور به درستی از قطرات باران منعکس شود و رنگین کمان شکل بگیرد. اگر خورشید بالای سر ما باشد، رنگین کمان را نمی‌توانیم ببینیم.

رنگین کمان دو قوس دارد. قوس اول کمرنگتر و بزرگتر است و قوس دوم روشن‌تر و کوچکتر. قوس اول از قطرات بارانی که نور به آنها برخورد می‌کند، شکل می‌گیرد و قوس دوم از قطراتی است که نور بعد از شکستن از قوس اول به آنها می‌رسد.

رنگین کمان یک پدیده زیبا و شگفت‌انگیز است که بعد از باران در آسمان می‌توانیم ببینیم. این پدیده به علت شکست نور در قطرات باران شکل می‌گیرد. برای دیدن رنگین کمان، باید باران باشد و خورشید هم در آسمان باشد و اگر شرایط مناسب باشند، می‌توانیم این پدیده زیبا را در آسمان ببینیم و از زیبایی طبیعت لذت ببریم.

نتیجه:
این پدیده اغلب در فصل بهار دیده می شود ولی در بارش های رگباری تابستان نیز که نور خورشید قدرت تابش بیشتری دارد قابل رویت است.

انشا دوم در مورد رنگین کمان بعد از باران

مقدمه:
آیا تا به حال رنگین کمان بعد از باران را دیده‌اید؟ این یکی از پدیده‌های زیبا و جذاب طبیعت است که همه ما را شگفت‌زده می‌کند. اما چگونه رنگین کمان شکل می‌گیرد؟ در این مقاله، به طور ساده درباره رنگین کمان بعد از باران صحبت خواهیم کرد.

بدنه:
رنگین کمان بعد از باران وقتی شکل می‌گیرد که نور خورشید از قطرات باران منعکس شود. باران قطرات آبی است که از ابرها به زمین می‌ریزد. وقتی نور خورشید به این قطرات برخورد می‌کند، نور شکسته می‌شود و به رنگ‌های مختلفی تقسیم می‌شود.

رنگین کمان بعد از باران نشانه‌ای از اتحاد و هماهنگی بین عناصر طبیعت است. این پدیده به ما یادآور می‌شود که حتی در میان باران و ابرها، هنوز رنگ و زیبایی وجود دارد. همچنین، رنگین کمان نشانه‌ای از امید و امیدواری است. بعد از باران، وقتی رنگین کمان را می‌بینیم، می‌توانیم به آینده روشن و بهتری امیدوار شویم.

اندازه رنگین کمان ممکن است کوچک یا خیلی بزرگ باشد و لزوما در ارتفاع بالا شکل نمی گیرد بلکه گاها نزدیک سطح زمین یا بالای سطح روخانه یا دریاچه نیز ایجاد می شود  بنابراین همیشه فرصت دیدن این قوس زیبا بعد از باران وجود دارد.

طول عمر رنگین کمان بسیار کوتاه است چون قطرات آبی که باعث ایجاد رنگین کمان شده اند به زودی در نتیجه تابش نور خورشید به آنها گرم شده و بخار می شوند و به این ترتیب رنگین کمان محو می گردد.

نتیجه:
رنگین کمان بعد از باران یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعت است. این پدیده زیبا و جذاب به علت شکست نور در قطرات باران شکل می‌گیرد و ما را به زیبایی و رنگارنگی دنیای طبیعت یادآور می‌شود. اگر شرایط مناسب باشند، حتماً این پدیده زیبا را در آسمان ببینید و از آن لحظه‌ای خاص لذت ببرید.

مطالب مرتبط با موضوع باران:

2.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا