انشا

انشا در مورد شهاب سنگ

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد شهاب سنگ برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا اول در مورد شهاب سنگ⭐⭐

هر زمان که شهاب سنگ می بینم یاد قسمتی از یک فیلم تخیلی می افتم که پسر بچه ای به همراه خانواده اش در حال پیاده روی بعد از ظهری بود که یک شهاب سنگی از آسمان فرود می آید و درست جلوی آنها سوراخی بزرگ چند متری ایجاد می کند.

من به شخصه خیلی علاقه مند به دانستن درباره شهاب سنگ ها بودم و فکر می کردم شهاب سنگ وجود ندارد. اما با کمی تحقیق در اینترنت فهمیدم که شهاب سنگ، سنگی از فضا است که در مواقع نادر وارد جو زمین می شود و به سطح زمین، خانه یا اتومبیل مردم برخورد می کند. در برخی مواقع برخورد شهاب سنگ با زمین بسیار کشنده است و آسیب های جدی به جان و مال مردم می زند. با این حال، دانشمندان تاکنون مرگی را به دلیل شهاب سنگ ثبت نکرده اند اما برخورد چندین شهاب سنگ در سالهای مختلف به زمین واقعیت دارد.

حتما برایتان جالب است که بدانید شهاب سنگ چطور به وجود می آید. اساس به وجود آمدن شهاب سنگ، منفجر شدن برخی از سیارات است که حاصل انفجار تکه های بسیاری از سنگ های کوچک و بزرگ می شود که در موارد نادر برخی از آنها وارد جو زمین می شوند و با سرعت شگفت انگیزی به سطح زمین برخورد می کنند.

شهاب سنگ ها اغلب خاکستری تیره یا سیاه هستند و دانشمندان می توانند آنها را شناسایی کنند. از نظر علمی بسیاری از شهاب‌سنگ‌ها دارای فلزاتی با قدرت مغناطیسی بالا و حاوی کربن هستند که به همین دلیل به راحتی وارد جو زمین می شوند.

⭐⭐انشا دوم در مورد شهاب سنگ⭐⭐

شهاب سنگ، سنگی است که از فضا و سیارات دیگر به زمین وارد می شود و مانند سنگ‌های زمین نیست. بیشتر شهاب سنگ ها بسیار قدیمی و نمونه‌هایی از سیارات دیگر منظومه شمسی هستند. از آنجایی که شهاب‌سنگ‌ها اجرام آسمانی هستند، دانشمندان با تحقیق و مطالعه بر روی آنها به درک آغاز منظومه شمسی، چگونگی شکل‌گیری سیارات و چگونگی شکل گیری سیاره زمین میرسند.

جالب است بدانید، شهاب سنگ ها  قبل از برخورد با زمین میلیون ها سال به دور خورشید می چرخند و تا کنون بزرگ‌ترین شهاب‌سنگی که پیدا شده است حدود 60 تن وزن دارد، البته شهاب‌سنگ‌های بسیار کوچکی به اندازه سنگریزه‌های ساحل یا حتی دانه‌های شن نیز هستند که قدمتی 4.6 میلیارد سال دارند.

برخی از شهاب‌سنگ‌ها حاوی ماده جامدی هستند که در منظومه شمسی شکل می گیرد. محققان سن این ماده را که (4.568 میلیارد سال) است رل برای تعیین سن منظومه شمسی استفاده کرده اند. بسیاری از شهاب‌سنگ‌های اولیه از زمان شکل‌گیری، بدون تغییر باقی مانده‌اند.

من تا به حال شهاب سنگ ندیده ام اما می دانم که شبیه ستاره هستند و تکه سنگ های کوچکی هستند که سالهاست به دور خورشید چرخیده اند و برخی با سرعت بیش از 50 کیلومتر در ثانیه وارد جو زمین میشوند و آتیش می گیرند اما در موارد نادر برخی از آنها به صورت بارش شهابی در جو زمین می چرخند. معمولا این رگبارها در ساعت 12 شب و 11، 12 و 13 آگوست (20 تا 22 مرداد) هر سال اتفاق می افتد.

تا کنون بزرگترین شهاب سنگ در نامیبیا در مکانی به نام هوبا سقوط کرده است. اندازه این شهاب حدود دو متر بوده است. در کل، مطالعه در مورد شهاب سنگ ها بسیار جالب است و من به تحقیق درباره آنها خیلی علاقمند هستم.

⭐⭐انشا سوم در مورد شهاب سنگ⭐⭐

مقدمه:
آسمون پر از شگفتی هاست. یکی از شگفتی های آسمون، شهاب سنگ ها هستند. شهاب سنگ، قطعه‌ای از سنگ یا فلز است که از فضا به زمین می‌افتد. شهاب سنگ‌ها می‌توانند از سیارک‌ها، دنباله‌دارها یا حتی ماه یا سیارات دیگر منشا گرفته باشند.

بدنه:
شهاب سنگ‌ها معمولاً در اثر برخورد سیارک‌ها یا دنباله‌دارها با یکدیگر یا با زمین، ماه یا سیارات دیگر خرد می‌شوند. این خرده‌ها سپس به فضا پرتاب می‌شوند و ممکن است سال‌ها یا حتی قرن‌ها در مدار زمین بمانند.

هنگامی که یک شهاب سنگ وارد جو زمین می‌شود، با سرعتی بسیار زیاد حرکت می‌کند. این سرعت باعث می‌شود که شهاب سنگ در اثر برخورد با مولکول‌های هوا بسوزد و نور ساطع کند. این نور را که به صورت خطی در آسمان دیده می‌شود، شهاب می‌گویند.

اگر شهاب سنگ بتواند از جو زمین عبور کند و به سطح زمین برسد، به آن شهاب سنگ می‌گویند. شهاب سنگ‌ها می‌توانند اندازه‌های مختلفی داشته باشند، از چند گرم تا چند تن.

شهاب سنگ‌ها برای دانشمندان اهمیت زیادی دارند. آنها می‌توانند اطلاعاتی در مورد سایر سیارات منظومه شمسی در اختیار ما قرار دهند.

در ایران نیز سالانه چندین شهاب سنگ یافت می‌شود. بزرگترین شهاب سنگی که از آسمان و جو زمین عبور کرد و در کشور ما به زمین نشست، ۵۴ کیلوگرم وزن داشت. این شهاب سنگ مربوط به سال ۱۲۵۹ هجری شمسی است که در اطراف تهران سقوط کرد. هم اکنون قسمت اصلی این شهاب سنگ در کاخ گلستان نگهداری می شود.

اگر شهاب سنگی پیدا کردید، باید آن را با دقت جمع‌آوری کنید. شهاب سنگ‌ها را نباید با خاک، سنگ یا سایر مواد آلوده کنید. برای جمع‌آوری شهاب سنگ، از یک برس نرم یا یک تکه کاغذ استفاده کنید.

پس از جمع‌آوری شهاب سنگ، آن را در یک کیسه یا جعبه در جای خشک و خنک نگهداری کنید. شهاب سنگ‌ها را نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد.

اگر مطمئن نیستید که آیا چیزی که پیدا کرده‌اید شهاب سنگ است یا خیر، می‌توانید آن را برای آزمایش به یک موزه یا مرکز علمی ببرید.

نتیجه:
شهاب سنگ ها می توانند خیلی خطرناک هم باشند. اگر شهاب سنگ بزرگ باشه، می تونه زمین رو به آتش بکشه. من خیلی دوست دارم شهاب سنگ ببینم. فکر می کنم شهاب سنگ ها خیلی شگفت انگیز هستند.

⭐⭐انشا چهارم در مورد شهاب سنگ⭐⭐

امروز داشتم با دوستام توی حیاط بازی می کردیم که یه چیزی رو توی آسمون دیدیم. یه نور خیلی روشن بود که خیلی سریع می رفت. دوستم گفت: “شهاب سنگه!”

من که خیلی کنجکاو بودم، رفتم و از مادرم پرسیدم: “شهاب سنگ چیه؟”

مامانم گفت: “شهاب سنگ یه تکه سنگه که از فضا میاد. وقتی وارد جو زمین می شه، خیلی داغ می شه و می سوزه. شهاب سنگ ها معمولاً خیلی کوچکن و وقتی می سوزن، توی آسمون یه خط نوری ایجاد می کنن.”

من که خیلی هیجان زده شده بودم، گفتم: “وای! من یه شهاب سنگ دیدم!”

مامانم گفت: “خیلی خوبه. شهاب سنگ ها می توانند خیلی زیبا باشند. بعضی از شهاب سنگ ها خیلی درخشان هستند و می توانند آسمون رو روشن کنند. بعضی از شهاب سنگ ها هم رنگ های مختلفی دارند.”

من از اون روز به بعد، همیشه دنبال شهاب سنگ می گردم. امیدوارم دوباره یه شهاب سنگ ببینم.

4.3/5 - (37 امتیاز)
منبع
silentcoursemegaessaysevirtualguruamnh

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. این متن ها همان متن هايی بودند که میخواستم یک درخواستم این که درباره ی اینکه وقتی شهاب سنگ ها به زمین می آیند چگونه است این متن هم مفید بود ممنون از سازندش

  2. خیلی خیلیییییییی از سازندش ممنونم که همچین اطلاعات درست و مفیدی رو به دیدن گذاشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا