انشا

انشا در مورد عید قربان

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد عید قربان برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا اول در مورد عید قربان⭐⭐

عید قربان عید مسلمانان و یادآور پیروی از فرمان خداوند است، خداوند در این عید به حضرت ابراهیم حکم قربانی کردن فرزندش را داد. مسلمانان سراسر جهان این روز را با احترام فراوان جشن می گیرند و حیواناتی مانند گاو، بز، گوسفند یا شتر را به یاد قربانی حضرت ابراهیم ذبح می کنند و گوشت آن را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنند. یک سوم به نیازمندان، یک سوم به دوستان و نزدیکان و یک سوم دیگر برای مصرف خانواده در نظر گرفته می شود. تاریخ عید قربان هر سال بر اساس تقویم قمری تغییر می کند و در روز دهم ذی الحجه که دوازدهمین و آخرین ماه سال اسلامی است، روزی که مسلمانان در سراسر جهان به زیارت مکه می روند.

هر ساله عید قربان با شور و اشتیاق فراوان توسط مسلمانان برگزار می شود. در این عید مردم لباس و کفش نو می پوشند و به یکدیگر هدایا می دهند در مساجد و خانه ها نماز می خوانند و بعد از نماز حیوانی را به نام خدا قربانی می کنند و گوشت آن را بین فقرا و نیازمندان توزیع می کنند. عید قربان زمان شادی، عشق و برادری و فراموش کردن اختلافات است.

فعالیت های زیادی در عید قربان انجام می شود که یکی از مهم ترین آنها نماز جماعت است. این مراسم در مسجد هر محله برگزار می شود و همه مسلمانان در آن شرکت می کنند و پس از نماز همه به دیدار خانواده و دوستانشان می روند، هدایایی را رد و بدل می کنند و از خوردن غذاهای لذیذ لذت می برند.

یکی دیگر از فعالیت های پرطرفدار در ایام عید قربان، صدقه دادن به نیازمندان است که مانند عبادت است. مسلمانان نیز زمانی را صرف خواندن قرآن و انجام کارهای خیر می کنند.

عید قربان فواید اقتصادی زیادی دارد در این جشن میلیون ها حیوان با قیمت های بالا خریداری می شوند و از آنها در صنایعی مانند چرم، نساجی، کارد و چنگال، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. در این روز مسلمانان تعهد می‌کنند که جان و مال خود را برای اطاعت از خداوند متعال فدا کنند. آنها به حضرت ابراهیم ع و حضرت اسماعیل ع ادای احترام می کنند و به نام خداوند متعال ذبح انجام می دهند.

⭐⭐انشا دوم در مورد عید قربان⭐⭐

عید قربان یک جشن اسلامی است که در خانه با خانواده و اقوام برگزار می شود. عید قربان یکی از مناسبت های مورد علاقه من است، پس از مدتی دوری از اقوام به بهانه این عید می توانم ملاقات کنم علاوه بر این، نشان دهنده بخشش و اتحاد همه مردم است. قربان کلمه ای عربی و در فرهنگ مسلمانان به معنای عید است. مسلمانان دو جشن بزرگ به نام های عید فطر و عید قربان دارند که در ماه قمری اسلامی در سراسر جهان جشن گرفته می شوند.

عید قربان که در دهمین روز آخرین ماه قمری اسلامی جشن گرفته می شود، جشن قربانی نامیده می شود و به یاد آمادگی حضرت ابراهیم برای قربانی کردن فرزندش اسماعیل برای خدا و به عنوان عمل تسلیم در برابر فرمان خدا و پذیرفتن قربانی شدن فرزندش برگزار می شود.

فلسفه این عید از آنجا نشات گرفته است که خداوند به حضرت ابراهیم دستور داد همسرش هاجر و پسرش اسماعیل را با مقدار زیادی غلات در دوردست رها کند، اما پس از مدتی برای مادر و نوزاد چیزی باقی نماند و نوزاد از تشنگی و کم آبی گریه کرد خداوند به طور معجزه آسایی چشمه آبی را زیر پای اسماعیل به وجود آورد این آب از آن زمان هرگز متوقف نشد و نام آن زم زم نامیده می شود. در فرهنگ مسلمانان این آب، مقدس است. سپس حضرت ابراهیم به دستور خداوند در مقابل آن آب مقدس، بنای مقدسی به نام کعبه ساخت. مسلمانان به یاد ایثار حضرت ابراهیم عید قربان را جشن می گیرند. در زمان عید قربان مردم در مراسم حج هستند و به یاد قربانی حضرت ابراهیم، گوسفند، گاو و شتر قربانی می کنند و از آنچه خدایش دستور داده پیروی و اطاعت می کنند.

4.3/5 - (18 امتیاز)
منبع
iplstudysolutionsstudymodebartleby

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا