انشا

انشا در مورد لاک پشت

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد لاک پشت برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

تبلیغات

⭐⭐انشا اول در مورد لاک پشت⭐⭐

مقدمه:
من لاک پشت ها را بسیار دوست دارم و خیلی خوشحالم که در این مورد باید انشا بنویسم. لاک پشت حیوانی است که هم در آب و هم در خشکی زندگی می کند. بسیار جالب است که حدود 225 گونه لاک پشت در سراسر جهان وجود دارد که بیشتر در رودخانه ها و برکه ها زندگی می کنند. لاک پشت های دریایی اندازه بزرگی دارند و دارای چهار پا و گردنی بلند هستند که دیدن آنها حیرت آور است.

متاسفانه، تعداد لاک پشت ها در کل جهان به تدریج در حال کاهش است و گونه آنها در آستانه انقراض است. اگر ما انسان ها نسبت به این موارد آگاه نباشیم، انواع گونه های لاک پشت ها حتی قدیمی ترین آنها به طور کامل نابود می شود.

اهمیت لاک پشت ها در جهان به گونه ای اهمیت دارد که روز 23 می را به عنوان “روز جهانی لاک پشت” و برای توجه مردم به لاک پشت ها و تشویق آنها به نجات آنها جشن می گیرند.

در این قسمت از انشای خود می خواهم شما را با لاک پشت ها آشنا کنم. لاک پشت ها یکی از قدیمی ترین موجوداتی هستند که حتی قبل از دایناسورها تکامل یافته اند. آنها با مصرف علف های هرز، اسفنج و مواد مغذی بستر دریا، نقش بسیار مهمی در حفظ تنوع زیستی اقیانوس ها دارند و به عنوان حیوان خانگی نیز بسیار محبوب هستند.

تبلیغات

لاک پشت ها خزندگان مهره داری هستند که در هر قاره به جز قطب جنوب زنذگی می کنند و پس از ماهی ها رایج ترین گونه های موجود در اقیانوس هستند. گونه های لاک پشت بسیاری و با اندازه، شکل و رنگ متفاوت در جهان وجود دارد که طول عمر آنها به طور متوسط 80 سال است البته گونه های خاصی نیز وجود دارند که بیش از 110 سال عمر می کنند و اندازه آنها به طور متوسط بین 6 سانتی متر تا 2.1 متر و وزن آنها بین 10 تا 700 کیلوگرم است.

تخم گذاری لاک پشت ها نیز بسیار جالب است. لاک‌پشت‌ها برای تخم‌گذاری در خشکی چاله‌ای حفر می کنند و روی آنها را با ماسه می‌پوشانند تا زمانی که بچه لاک پشت ها از تخم بیرون بیایند. لاک پشت ها حیواناتی خونسرد هستند از این رو سواحل گرمسیری و نیمه گرمسیری را برای لانه سازی ترجیح می دهند. لاک پشت های ماده در یک زمان تقریباً 60-190 تخم می گذارند، علاوه بر این پوسته لاک پشت ها به عنوان سپر محافظ برای بسیاری از اندام های حیاتی آن عمل می کند و آنها را از شکارچیان نجات می دهد.

نتیجه گیری:
در پایان باید بگم، لاک پشت ها موجوداتی بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند و نگهداری آنها در خانه بسیار هیجان انگیز است. اما ما باید به آن ها اجازه دهیم تا در زیستگاه اصلی خود یعنی طبیعت زندگی کنند.

⭐⭐انشا دوم در مورد لاک پشت⭐⭐

اولین چیزی که در مورد لاک پشت ها به ذهن همه ما خطور پیدا می کند حرکت کُند و آهسته آنهاست. حرکت کُند لاک پشت ها به دلیل پوسته سنگین لاک آنها است. شاید این یک نقطه ضعف برای لاک پشت ها باشد اما در عوض بینایی خوبی دارند و به رنگ قرمز بسیار حساس هستند به همین دلیل می توانند از دست شکارچیان فرار کنند.

هفت گونه از لاک پشت های دریایی در سراسر جهان وجود دارند که هم در آب سرد و در آب گرم زندگی می کنند. بدترین قسمت ماجرا در مورد لاک پشت ها این است که توسط انسان ها مخصوصا آسیایی ها به عنوان غذا مصرف می شوند. حتی پوسته لاک پشت ها در فرهنگ چینی اهمیت دارویی دارد و چربی آنها ماده اصلی بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی است.

تبلیغات

بد نیست بدانید، لاک پشت ها حدود 175 میلیون سال است که وجود دارند و در زمان دایناسورها و سایر حیوانات منقرض شده وجود داشتند. آیا می دانید لاک‌پشت‌ها ستون فقرات ندارند و پوسته بسیار سختی دارند که به عنوان محافظ در برابر شکارچیان عمل می کند.

در هر صورت، لاک پشت ها برای ما انسان ها بسیار مفید هستند و به عنوان قدیمی ترین گروه خزندگان روی زمین نقش بسیار مهمی در حفظ تنوع زیستی و سلامت اقیانوس ها دارند. لاک پشت ها حیوان مورد علاقه بسیاری از مردم جهان هستند و آن را نماد شانس و پول می دانند.

4.4/5 - (9 امتیاز)

منبع
ostaticsynctechlearntopicsinenglishteachingbanyan

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا