انشا

انشا در مورد هدف زندگی

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد هدف زندگی برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا اول در مورد هدف زندگی⭐⭐

هیچ کس نمی تواند تعریف دقیقی از هدف زندگی خود را بیان کند زیرا پاسخ واحدی برای آن وجود ندارد. هر فردی اهدافی در زندگی خود دارد که باید آنها را به انجام برساند یا حداقل قبل از مرگش برای آنها تلاش کند. هدف های زندگی ارزش های مهم و ارزشمندی هستند که زندگی را معنادار می کنند.

دقیقاً نمی دانم هدف زندگی ام چیست چون در انتخاب رشته ام بلاتکلیف هستم و هیچ اطلاعی از اینکه برای رسیدن به هدفم چه چیزی بخوانم ندارم. در طول این سال‌ها ایده‌هایی به ذهن من خطور کرده است، که یکی از آن‌ها تحصیل در رشته پزشکی است.

من تحقیق کرده بودم که کدام رشته برای من بهترین است. اطلاعات حاصل از این تحقیق به من آموخت که چیزهای زیادی وجود دارد که باید قبل از انتخاب رشته انجام دهم. به عنوان مثال برای دکتر شدن باید چهار سال تحصیل در دانشکده پزشکی و سه تا هفت سال رزیدنتی بخوانم. وقتی این موارد را بررسی کردم رشته پزشکی را از هدف زندگی ام دور کردم. زیرا مدت زیادی طول می کشد تا درآمد بالایی داشته باشم و پرداخت وام های دانشجویی برایم خیلی سخت است. به همین دلیل هدف زندگی من هنوز تعیین نشده است و معتقدم باید انتخاب درست تری داشته باشم.

همه ما اهداف زیادی در زندگی خود داریم، همانطور که در زندگی رشد می کنیم، باورهای خود را ایجاد می کنیم. آنچه در اطراف ما اتفاق می افتد و تجربه می کنیم، زندگی ما را تشکیل می دهد. هر یک از اهداف زندگی از ما انسانی قوی می سازد و یاد می گیریم چگونه اشتباهات، چالش ها، دعواها و جدایی ها را حل و فصل کنیم.

من معتقدم هر فردی در زندگی هدفی دارد هدف من در زندگی تغییر و کمک به زندگی دیگران است. به همین دلیل شغل پرستاری را انتخاب می کنم تا در میان دیگران باشم و به آنها کمک کنم.

انتخاب این هدف زندگی من براساس یک تجربه شخصی بوده است. پارسال که برای مادربزرگم به بیمارستان رفته بودیم. تماشای رفتار دکتر و پرستار خوش اخلاق مرا به این حرفه نزدیک کرد. چون معتقدم فقط با احترام و کمک به دیگران می توانم تغییری در زندگی افراد دیگر به وجود آورم.

علاوه بر پرستار شدن و ایجاد تغییر در زندگی بیماران، معتقدم هدف من در زندگی ایجاد تغییر در زندگی فرزندانم است. من می خواهم به آنها یاد بدهم که درست زندگی کنند و به دیگران کمک کنند.

⭐⭐انشا دوم در مورد هدف زندگی⭐⭐

نوشتن در مورد هدف زندگی سخت ترین چالش برای من است و اندیشیدن در مورد آن بسیار سخت است. بسیاری از افراد نمی دانند هدفشان از زندگی چیست و چرا وقتم را با فکر کردن به هدف زندگیم تلف کنم وقتی قرار است بمیرم؟ اما متوجه شدم که برای ایجاد زندگی بهتر به پدر و مادر و جامعه ام هنوز کمک نکرده ام. اما معلممان سوالی از ما بپرسید که چرا باید قبل از مرگ هدف زندگی خود را پیدا کنیم. هدف من در زندگی هنوز مبهم است.

حدود چهارده ساله بودم که احساس تنهایی و ترس می کردم، اما بیشتر از همه احساس بی ارزش بودن داشتم، نمی دانستم زندگی ام به کدام سمت می رود مدام از خداوند می‌خواستم که به من هدفم را نشان دهد و مرا به آنچه می‌خواهد هدایت کند و همانطور باشم که او می‌خواهد. وقتی صحبت از هدف زندگی می شود، بیشتر مردم به شغلی که می خواهند داشته باشند فکر می کنند، در حالی که داشتن یک شغل مهم است اما هدف زندگی نیست.

در کودکی در مدرسه توسط همکلاسی هایم مورد آزار و اذیت قرار می گرفتم و به همین دلیل از رفتن به مدرسه می ترسیدم. در سن خیلی کم فکر کردم که زشتم و اضافه وزن دارم، بنابراین تصمیم گرفتم هرکاری برای رسیدن به اهدافم انجام دهم و به کودکانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، کمک کنم.

4/5 - (1 امتیاز)
منبع
brainlyexampleessaysthisibelieveipl123helpme

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا