انشا

انشا در مورد هوای پاک

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد هوای پاک برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا اول در مورد هوای پاک⭐⭐

همه ما تعطیلی مدارس را به علت آلودگی هوا تجربه کرده ایم. فلسفه آلودگی هوا افزایش غلظت مواد مضر، سمی و آلاینده ها در هوا است.

آلاینده های هوا از ذرات جامد و گازهای سمی و یا منابع طبیعی آلودگی هوا مانند فوران های آتشفشانی، گرد و غبار، نمک های حاصل از دریاها و اقیانوس ها، ذرات خاک، طوفان، آتش سوزی جنگل ها، ویروس ها، باکتری ها و غیره حاصل می شود که برای زندگی گیاهان و جانوران بسیار خطرناک هستند. در نتیجه، کاهش آلودگی هوا مستلزم تلاش جمعی انسان ها در سراسر جهان است که همه ما باید به آن توجه کنیم. معلممان می گفت، بدون هوا زندگی وجود ندارد، هوا به چرخه آب و بازیافت مواد زمین یعنی کربن کمک می کند.

بدون هوا میانگین دمای زمین به زیر صفر می رسید و گیاهان نیز مانند انسان ها برای زنده ماندن به هوا نیاز دارند ما باید بتوانیم در هوای پاک تنفس کنیم چون هوای پاک برای سلامت انسان و حیوانات مهم است. امید به زندگی در مکان هایی که هوا آلوده است به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. شاید تعجب کنید اما ذرات آلوده موجود در هوا 30 برابر کوچکتر از موی انسان است. این ذرات کوچک باعث بیماری های عمده ای می شوند که برای بقا و زندگی همه انسان ها خطرناک است.

در هر صورت، زمین تمام عناصری را که برای بقای ما ضروری است در اختیارمان قرار می دهد اما ما قدردان آنها نیستیم و این عناصر را آنطور که باید حفظ نمی کنیم. هوا که یکی از مهمترین عناصر موجود در طبیعت است، سالهاست به حدی آلوده شده که برای همه ما مضر شده است. آلودگی هوا یکی از نگران کننده ترین مشکلاتی است که جهان امروز با آن مواجه است. بنابراین مهم است که در مورد پیامدهای آلودگی هوا بر سلامتی و محیط زیست خود بیاموزیم و سعی کنیم همیشه آن را پاک نگه داریم.

⭐⭐انشا دوم در مورد هوای پاک⭐⭐

آلودگی هوا همان گازهای مضر و ذرات گرد و غبار ناخواسته است که باعث کاهش کیفیت هوا و خلوص آن می شود. برخی از آلاینده های رایج هوا گازهایی مانند دی اکسید کربن، دی اکسید گوگرد و سایر گازهای گلخانه ای مانند متان هستند. این آلاینده ها در اثر فوران های آتشفشانی و آتش سوزی جنگل ها آزاد می شوند. در حقیقت، از زمان انقلاب صنعتی، فعالیت های انسانی بزرگترین منبع آلاینده ها بوده است که بر زمین تأثیر گذاشته شده است و در انسان ها نیز باعث بیماری های تنفسی و پوستی به خصوص در افراد مبتلا به آلرژی، شده است. آلودگی هوا در شهر و حتی برای افراد عادی خطرناک است. بر همگان واضح است که قرار گرفتن در معرض هوای آلوده منجر به بیماری مختلف می شود و حتی می تواند اکوسیستم در جنگل ها و حیات زیر اقیانوس را تحت تاثیر قرار دهد.

آلودگی هوا بر موجودات غیر زنده مانند سازه های دست ساز و غارهای آهکی در جنگل ها نیز تأثیر می گذارد. هنگامی که گازهایی مانند دی اکسید گوگرد و دی اکسید کربن با آب باران مخلوط شوند، مانند اسید تمام آثار باستانی را که از مواد طبیعی ظریف ساخته شده اند را تخریب می کنند و به جنگل ها آسیب می رساند.

برای اینکه شهرمان آلوده نشود، می توانیم با کاهش استفاده از خودروهای شخصی و استفاده از دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی، هوای سالم و پاک را تضمین کنیم. علاوه بر این، از آنجایی که بیشتر انرژی ما از سوخت های فسیلی تامین می شود، کاهش مصرف برق، آلودگی هوا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

2.7/5 - (6 امتیاز)
منبع
firstcryiplinfinitylearn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا